2024-10-18, 16:56
  #468049
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ukraina har nu tappat hälften av vad intog av Kursk i somras.
Det ser inte bra ut.
Beror på vad syftet var, vilket aldrig var å hålla Kursk men att decimera den ryska armeén. I så tilfället ser det bra ut, dock hadde man hoppas att det kunde blivit lite mera dålig PR för Kreml.
Citera
2024-10-18, 16:57
  #468050
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Ser det inte bra ut? Det ser jättebra ut! Putin krävde av sina generaler att ukrainarna skulle vara utkastade senast 1 oktober. Nu har vi snart 1 november. Och ukrainarna har fortfarande kvar mer än hälften av territoriet man intog på 4 timmar.

Jag tycker att det är helt fantastisk succé!
Hur fan kan en full reträtt ur kursk vara en succé för ukraina.
Har vi en ny Kievbob på forumet?
Citera
2024-10-18, 17:07
  #468051
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ukraina har nu tappat hälften av vad intog av Kursk i somras.
Det ser inte bra ut.
Verkligheten!:

Den 95:e brigaden av DSHV visade hur den förstör de pansarvagnar för de ryska marinsoldaterna i Kurshchyna
"Ukrainska Pravda" ,— Fredagen den 18 oktober 2024, 17:11



"Fallskärmsjägare från den 95:e Separate Assault Polish Brigaden av Ukrainas väpnade styrkor delade bilder av förstörelsen av tre pansarvagnar av krigsförbrytare från den 155:e brigaden av de ryska marinsoldaterna i Kurshchyna."

Källa : presstjänst från 95:e brigaden av DSH

"Under en flera timmar lång strid i Kurshchyna förstörde den ukrainska militären framgångsrikt utrustningen och personalen för den 155:e separata marinbrigaden i Ryska federationens Stillahavsflotta."

"Först lyckades attackdrönaren skada den första pansarvagnen och senare gjorde stridsvagnen slut.

Den andra pansarvagnen eliminerades av ett väl träffat skott från Javelin anti-tank missilkomplexet, och det tredje fiendens fordon sprängdes av en mina."

https://www.pravda.com.ua/news/2024/10/18/7480309/

Jojo.
Verkligheten.
Citera
2024-10-18, 17:08
  #468052
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Hur fan kan en full reträtt ur kursk vara en succé för ukraina.
Har vi en ny Kievbob på forumet?

”Full reträtt”?

😁🤣😂

Hur tänker du nu, klappmongot?

Dom är ju fortfarande kvar i kursk! Det kallas för fakta, som du säkert kan googla dig fram till vad det betyder!
Citera
2024-10-18, 17:15
  #468053
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
”Full reträtt”?

😁🤣😂

Hur tänker du nu, klappmongot?

Dom är ju fortfarande kvar i kursk! Det kallas för fakta, som du säkert kan googla dig fram till vad det betyder!

Ha ha rysstrollet borde kunna förklara varför då Nordkoreaner behövs i Kursk om det går så jävla bra. En annan kan lätt dra slutsatsen att ryssarna har höga förluster och är desperat efter allt avskräde de kan hitta i världen att strida för dem.
Citera
2024-10-18, 17:21
  #468054
Medlem
Snapcounts avatar
Putin har pratat, och kriget kommer nog inte att ta slut på ett bra tag :

Rysslands styrkor är redo att fortsätta strida i Ukraina tills de har segrat.

Det säger Rysslands president Vladimir Putin i Rysslands huvudstad Moskva. Det är inte klart hur länge det kommer att pågå, men ryska soldater kommer att fortsätta tills segern är uppnådd, tillägger han. Han säger också att Rysslands väpnade styrkor blir allt mer tekniskt avancerade.


Enligt presidenten sker konflikten mellan Ryssland och Nato, som för kriget, med hjälp av ukrainska soldater. Han säger också att Ukrainas president Volodymyr Zelenskyjs antydningar om att Ukraina kommer att skaffa kärnvapen om landet inte går med i Nato är "en farlig provokation".

– Det är en farlig provokation. Varje steg i denna riktning kommer att mötas av ett motsvarande svar", sade presidenten.


Sedan, och lite överraskande :

På fredagseftermiddagen sa Zelenskyjs statschef Andriy Yermak att Zelenskyj inte har pratat om att Ukraina överväger att skaffa kärnvapen. Detta är ett översättningsfel.

https://www.berlingske.dk/internationalt/putin-rusland-vil-slaas-i-ukraine-indtil-sejren?referrer=RSS

Intressant nog så tycker Putin att själv hota med kärnvapen är "ok". medan om någon annan skulle skaffa det så är det en "provokation".
__________________
Senast redigerad av Snapcount 2024-10-18 kl. 17:23.
Citera
2024-10-18, 17:22
  #468055
Bannlyst
Nämen, OJ vad synd det är om kackerlackan!

Citat:
”Viktor,” a Russian soldier currently on the frontline, tells his wife that their commanders have abandoned them without communications, water, or food. He then adds that their own sniper kills anyone attempting to escape.

“You understand I’m f**ked. And you send such messages. It'll be easier when I’m dead,” the soldier says

https://www.kyivpost.com/post/39490
Citera
2024-10-18, 17:23
  #468056
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Hur fan kan en full reträtt ur kursk vara en succé för ukraina.
Har vi en ny Kievbob på forumet?

Nu är det visserligen ingen full reträtt, men även om det skulle varit det, kunde det i så fall vara att de uppnått sitt mål...
Citera
2024-10-18, 17:23
  #468057
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
…inte att förglömma alla ryska nationalekonomiexperter här i tråden… (Ryssland går bra, Ryssland har ökande BNP= bra (utan veta varför), arbetslösheten är noll= bra, skyhög inflation= bra, extrem räntenivå= bra)

Jag är ledsen om det rubbar din verklighetsuppfattning men Rysslands ekonomi går faktiskt riktigt bra.
Citera
2024-10-18, 17:25
  #468058
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Hur fan kan en full reträtt ur kursk vara en succé för ukraina.
Har vi en ny Kievbob på forumet?

En reträtt där Ukraina bestämmer vart stridigheterna sker, så medans ditt klappmongo i Kreml skickar dåligt utbildade man efter man så bestämmer Ukraina spelfältet och slaktar era soldater på löpande band. Det är en succé för att din väskbajsare föll i fällan.

Utöver det så ändrade Ukraina spelplanen genom att först och främst gå in i Kursk och med det visade omvärlden att Ryssland är en failed state... ..Det är illa, verkligen jävla illa att ni rysshoror inte ens kan försvara erat eget land. (Låt mig inte börja om förfallet vi andra kan se men tydligen som du vägrar erkänna)
Citera
2024-10-18, 17:26
  #468059
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Putin har pratat, och kriget kommer nog inte att ta slut på ett bra tag :

Rysslands styrkor är redo att fortsätta strida i Ukraina tills de har segrat.

Det säger Rysslands president Vladimir Putin i Rysslands huvudstad Moskva. Det är inte klart hur länge det kommer att pågå, men ryska soldater kommer att fortsätta tills segern är uppnådd, tillägger han. Han säger också att Rysslands väpnade styrkor blir allt mer tekniskt avancerade.


Enligt presidenten sker konflikten mellan Ryssland och Nato, som för kriget, med hjälp av ukrainska soldater. Han säger också att Ukrainas president Volodymyr Zelenskyjs antydningar om att Ukraina kommer att skaffa kärnvapen om landet inte går med i Nato är "en farlig provokation".

– Det är en farlig provokation. Varje steg i denna riktning kommer att mötas av ett motsvarande svar", sade presidenten.


Sedan, och lite överraskande :

På fredagseftermiddagen sa Zelenskyjs statschef Andriy Yermak att Zelenskyj inte har pratat om att Ukraina överväger att skaffa kärnvapen. Detta är ett översättningsfel.

https://www.berlingske.dk/internationalt/putin-rusland-vil-slaas-i-ukraine-indtil-sejren?referrer=RSS

Intressant nog så tycker Putin att själv hota med kärnvapen är "ok". medan om någon annan skulle skaffa det så är det en "provokation".

Ja det har vi ju sett. Elsparkcyklar.

Snart får dom tag på 50 år gamla mörkersikten också, från överskottsbolaget.

Man tror ju fan inte att det är sant. Vilken jävla clowncircus pissryssen är.
__________________
Senast redigerad av ABanderas68 2024-10-18 kl. 17:33.
Citera
2024-10-18, 17:28
  #468060
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocken77
Jag är ledsen om det rubbar din verklighetsuppfattning men Rysslands ekonomi går faktiskt riktigt bra.

Jo.

Gazprom gjorde en förlust på över 600 000 000 000 rubel i fjol. Visst är det bra!

https://svenska.yle.fi/a/7-10056116

En förlust på 1 600 000 000 rubel om dagen

Det kallas för fakta. Prova att googla!
__________________
Senast redigerad av ABanderas68 2024-10-18 kl. 17:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in