2024-10-18, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
minner igjen om innlegget mitt 16.10
Hvis dere trenger flere fasitsvar om saken så er det bare til å spørre meg

Jeg gleder meg til å høre om feilene som er blitt begått i etterforskningen.

Det er da noe.
Citera
2024-10-18, 12:00
Medlem
Mens advokaten til RU har fått bekreftet at politiet vil komme med en innstilling i saken mot RU om ikke så lenge nå i høst, så har ikke politiet bekreftet noe angående den andre siktede mannen i 30-årene, dvs PSS. Advokaten hans har spurt påtalemyndighetene om saken mot PSS er i ferd med å bli avgjort, men har altså ikke fått noe svar på dette. "- Jeg har ikke blitt underrettet angående min klient", forteller MD.

TV2 har nettopp valgt å publisere et sladdet overvåkingsbilde av PSS mens han står i et lite butikklokale med mobiltelefonen.

Hva slags butikk eller lokale kan dette være mon tro... Og i hvilken forbindelse, siden politiet har hentet ut akkurat dette overvåkingsbildet.

https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste-nytt/67122b197b26f37ef0021cbd/advokat-om-siktet-i-lorenskogsaken-jeg-har-ikke-hort-noe
Citera
2024-10-18, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
minner igjen om innlegget mitt 16.10
Hvis dere trenger flere fasitsvar om saken så er det bare til å spørre meg

Det er ikke gitt at politiet ikke vil sikte han igjen dersom det dukker opp andre spor selv om saken blir henlagt nå.
Citera
2024-10-18, 12:13
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Mens advokaten til RU har fått bekreftet at politiet vil komme med en innstilling i saken mot RU om ikke så lenge nå i høst, så har ikke politiet bekreftet noe angående den andre siktede mannen i 30-årene, dvs PSS. Advokaten hans har spurt påtalemyndighetene om saken mot PSS er i ferd med å bli avgjort, men har altså ikke fått noe svar på dette. "- Jeg har ikke blitt underrettet angående min klient", forteller MD.

TV2 har nettopp valgt å publisere et sladdet overvåkingsbilde av PSS mens han står i et lite butikklokale med mobiltelefonen.

Hva slags butikk eller lokale kan dette være mon tro... Og i hvilken forbindelse, siden politiet har hentet ut akkurat dette overvåkingsbildet.

https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste-nytt/67122b197b26f37ef0021cbd/advokat-om-siktet-i-lorenskogsaken-jeg-har-ikke-hort-noe

Ser ut som et postkontor? Man har de røde plastkassene, og vi kan se at han står å trykker på telefonen mens dama trykker på pc`n. Postkontor eller post i butikk.
Kan se noen bøker i bakgrunnen.
Citera
2024-10-18, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Det er jo allikevel Tom Hagen som er skyldig i drapet på Anne-Elisabeth.

Når alle sporene på åstedet, altså hjemme i S4, blir verdiløse fordi Tom Hagen selv bor der, vel, så faller veldig mye av bevisene vekk.

Og når det heller ikke finnes et lik. Da vil jo etterforskningen måtte bli veldig krevende for politiet.

Ja, vi ser jo resultatet så langt.

Det er innmari trist. En veldig trist dag.

TH er fullstendig renvasket. Hadde jeg vært deg ville jeg beklaget flere tusen innlegg med grove beskyldninger mot TH.
Citera
2024-10-18, 12:16
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StellaWild
Det er ikke gitt at politiet ikke vil sikte han igjen dersom det dukker opp andre spor selv om saken blir henlagt nå.

Tror henleggelse som intet straffbart forhold er frifinnende, og at det aldri kan komme noen siktelse igjen.
Citera
2024-10-18, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ser ut som et postkontor? Man har de røde plastkassene, og vi kan se at han står å trykker på telefonen mens dama trykker på pc`n. Postkontor eller post i butikk.
Kan se noen bøker i bakgrunnen.

Tenker det samme. Mulig post i butikk i et mindre lokale. Interessant at TV2 velger å publisere bildet.
Citera
2024-10-18, 12:19
Medlem
Jax34s avatar
Politiet innrømmer ingen skyld og vil ikke be om unnskyldning.
Senast redigerad av Jax34 2024-10-18 kl. 12:22.
Citera
2024-10-18, 12:24
Medlem
Citat:
Tenker det samme. Mulig post i butikk i et mindre lokale. Interessant at TV2 velger å publisere bildet.
Bunnpris var vel involvert i etterforskningen?

Men her ser det ut som et klassisk postkontor. Ser ut som en rød pique som de i Posten bruker på kassa-dama
Citera
2024-10-18, 12:24
Medlem
Legokatts avatar
Kort oppsummering av pressekonferanse.

700 vitneavhør
6000 timer med video
26000 tips

Teknisk krevende

Er byttet ut personer i etterforskingen underveis

Den mest prioriterte saken i Øst Politidistrikt

Saken er fortsatt i en aktiv etterforskiningsfase

Gjennomført en svært grundig etterforsking av Hagen

Ingen holdepunkter for at Hagen verken har bortført eller drep AEH

Satt sluttstrek for etterforsking av saken mot TH men saken er ikke avsluttet etterforsket

Krypto-sporet etterforskes fortsatt

Mistankegrunnlaget mot de øvrige siktelsene vurderes fortløpende

Politet tror personer har opplysinger om saken og de ber om at disse personene tar kontakt med politet

Politet mener mange nye øyne har sett på saken

Politet skjønner at det må ha vært tøft for TH men at det har vært grunnlag for å etterforske han

Politiet har mer å etterforske

Saken skal etterforske videre

Ingen løsning
Citera
2024-10-18, 12:27
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Ja, usikker på hva det kan være for noe. Noe han har bestilt kanskje som de mener er brukt til noe kriminelt. Elektronisk utstyr kanskje. Det bildet må jo være hentet ut i forbindelse med et eller annet.
Citera
2024-10-18, 12:37
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Fullstendig renvasket. Tydeligere kan det ikke bli.

Kondolerer til Kornblomst, Troverdig, Jace , Formann, Skaanset og resten av gjengen 🤣

Kondoler heller til de pårørende etter AE.

Pressekonferansen var et flaut opplegg. Kun Dagbladet hadde vett til å stille et "kritisk" spørsmål.
De spurte om "innstillingen var på henleggelse etter bevisets stilling - JA eller NEI?" - der politiet
ikke ville opplyse om hvilken henleggelseskode de hadde innstilt på.
VG var kanskje de mest tafatte av dem alle - "vil dere arbeide mye fremover?" - latterlig.

Men slik det ser ut nå så har politiet jobbet i seks år uten å få til noe som helst.
Niks og nada. Ikke bare flaut, men også skremmende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in