2024-10-17, 21:58
Medlem
xmzs avatar
En mille på fickan lär hon göra sig av med rätt fort, kanske ge bort dem till och med. Det är ett kanonläge att försöka få ordning på tillvaron, men det vill hon inte. Utan pengar kan hon fortsätta klaga över livets orättvisor. Det är det hon trivs med.
Citera
2024-10-17, 22:11
Medlem
Såld
Slutpris 1 750 000:-

Det var lite det.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2024-10-17 kl. 22:13.
Citera
2024-10-17, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
En mille på fickan lär hon göra sig av med rätt fort, kanske ge bort dem till och med. Det är ett kanonläge att försöka få ordning på tillvaron, men det vill hon inte. Utan pengar kan hon fortsätta klaga över livets orättvisor. Det är det hon trivs med.

Hon har ju t.o.m. sagt att hon hellre ger pengarna till ett katthem än till sina stackars söner. Usch.

För övrigt så är jag ändå förvånad att lägenheten gick för så pass mycket som den gjorde, trodde den skulle bli såld för mindre.
Citera
2024-10-17, 22:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Hon har en skatteskuld på 163740 ja, det är troligen vinstskatten från försäljningen av förra bostaden

sen har hon lite småskulder, elräkningen tycks inte ha landat hos fogden än vilket är väldigt underligt.

SUmma skulder med anmärkning hos kronofogden just nu är iaf 173 678. Men hon har lite blandade skulder som ännu inte lett till utslag så vitt jag kan se, Men säg att hennes skulder inklusive elräkningen och uteblivna avgifter till föreningen så är hon kanske på ett skuldsaldo på 200.000 .

Jag skulle slå vad om att lägenheten inte går för mer än 500.000 men jag HOPPAS jag har fel, dock borde hon ha privatskulder till exet och sin familj som löste ut henne förra gången, men de skulderna skiter hon förmodligen i.

1 750 000 var inte så fett, men jag vinner vår vadslagning om äran.
Citera
2024-10-17, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rulladbulle
Hon har ju t.o.m. sagt att hon hellre ger pengarna till ett katthem än till sina stackars söner. Usch.

För övrigt så är jag ändå förvånad att lägenheten gick för så pass mycket som den gjorde, trodde den skulle bli såld för mindre.
Då har du dålig koll på stockholms bostadsmarknad.
Citera
2024-10-18, 01:04
Medlem
FruKrokodils avatar
Okej, hur tror vi framtiden kommer se ut nu när bostaden är såld för underpris?

Kommer Gräddis flytta på eget bevåg eller kommer det bli än fler uppbrutna dörrar och tvångsvård?

Jag tror Gräddis är smartare än vi alla tror så hon tar sina överblivna pengar och bosätter sig på ett lagom billigt lägenhetshotell (under lågsäsong kan hon hyra för dryga 10 k i månaden).

Då har hon ju el och möjlighet till fler bag-in-box.
Citera
2024-10-18, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil

Kommer Gräddis flytta på eget bevåg eller kommer det bli än fler uppbrutna dörrar och tvångsvård?

Jag tror Gräddis är smartare än vi alla tror så hon tar sina överblivna pengar och bosätter sig på ett lagom billigt lägenhetshotell (under lågsäsong kan hon hyra för dryga 10 k i månaden).

Jag tror faktiskt att hon är i chock nu. Hon fick hjälp förra gången och nu ville hon vara besvärlig med exet och föräldrarna och få dem att betala för henne en gång till. Men så gick det inte och hon är kanske mest arg för att hon inte fick besvära dem. När hon har smält det här så kommer hon att använda upp pengarna på något sätt. Hon kan ju flytta in till Hassan och ge honom pengar så att hon sen kan skrika om hur han utnyttjat henne.
Tror hon kommer att vandra runt i fyllan och tala om för folk att hon är miljonär och så blir hon utkastad och portad på det stället.

Vet inte vad som skulle få henne ta tag i sin situation. Något har gått riktigt snett i kopplingarna. Helt snekopplat är det.
Citera
2024-10-18, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Då har du dålig koll på stockholms bostadsmarknad.

Det stämmer att jag har det. Min enda referens är att hon köpte den för 2,3 och jag trodde förlusten skulle vara större. Även om den såklart ändå är ganska signifikant.
Citera
2024-10-18, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil

Hon har ju i månader upprepat att får hon inte äga sin bostad så bor hon hellre på gatan. Hellre gatan än att hyra något eller vara inneboende (vilket hon såklart aldrig skulle fixa ändå).

När folk då påpekar att hon måste flytta utanför Huddinge och Stockholm och köpa sig något billigt så säger hon ju att hon vägrar det också, för hon ska minsann vara kvar i just Huddinge.

Att vara hemlös och bo på gatan i Huddinge är alltså bättre än en handfull alternativ enligt Gräddis.
Citera
2024-10-18, 05:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlshatt
1 750 000 var inte så fett, men jag vinner vår vadslagning om äran.
Absolut
Grattis till väl förtjänt ära.
Citera
2024-10-18, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rulladbulle
Hon har ju i månader upprepat att får hon inte äga sin bostad så bor hon hellre på gatan. Hellre gatan än att hyra något eller vara inneboende (vilket hon såklart aldrig skulle fixa ändå).

När folk då påpekar att hon måste flytta utanför Huddinge och Stockholm och köpa sig något billigt så säger hon ju att hon vägrar det också, för hon ska minsann vara kvar i just Huddinge.

Att vara hemlös och bo på gatan i Huddinge är alltså bättre än en handfull alternativ enligt Gräddis.
Det har väl iofs med att hon vill vara nära sina barn att göra.
Citera
2024-10-18, 07:31
Medlem
biljardballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det har väl iofs med att hon vill vara nära sina barn att göra.

Haha, hon skiter totalt i sina barn - säger hon annat så ljuger hon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in