2024-10-18, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Det är som vanligt med Sverige, våra värsta fiender är med och bestämmer, dom som har förskingrat dessa fordon borde straffas som landsförrädare.

Hittade hans namn i en artikel med hemvärnsanknytning.

"Tidigare riksinstruktören Björn Hårdstedt får en pratstund med nye förbundsordföranden som berättar om sin bakgrund och sina tankar om flygning och uppdraget."

"Vi träffas en dag i maj på Hemvärnets Stridsskola söder om Stockholm. Platsen är väl bekant för Håkan som är utbildningsofficer inom Hemvärnet och denna gång rest ned från Östersund för att studera tekniska system."

https://flygsport.se/grenar/skarmflyg/paragliding/om-forbundet/var-organisation/mote-med-ordforande

Sitter en BH i styrelsen för Securia Riskanalys AB, född 59.

Om det är han så är det ju anmärkningsvärt att han tagit Beredskapscenter Fredriksberg (fd Försvarsutbildarna Ystad) under sina vingar. Då låter det som att problemet inte enbart handlar om Ystad.

Försvarsutbildarna köper jag att de finns för de har en anknytning till försvaret. Men får vem som helst börja utbilda i de här frågorna? Känns som att SÄPO borde försöka att ha koll på de här MÖPatna. Att inte vara så noga med lagar, regler och förskingra försvarsmateriel samt att ha försvarsutbildningar tycker jag låter olämpligt.

Då tycker jag att det är konstigt att Bj*rn Hård*tedt inte väljer att stödja den nya lokalföreningen inom Försvarsutbildarna utan istället satsar på fuskarna. Det borde finnas en anledning till att han är beredd att dra sitt namn i skiten. Och att sitta i styrelsen i en lokal förening i Ystad när man själv bor i Sthlm.
Citera
2024-10-18, 04:30
Medlem
Någon som har en lista över vilka 70 militärfordon som "försvunnit" en bandvagn kan ju väcka uppmärksamhet på ex lastbilstransport medans en gammal valp är lite "diskretare" att köra för egen maskin....
Citera
2024-10-18, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tofast
Om man letar efter Fredrik Myrebris som var ordförande i Försvarsutbildarna i Ystad. Så är det luften har gått ut på mr koll, hitta.se, Ratsit mm.

Jag tänker kan det namnet Fredrik Myrebris var ett på hittat namn alias alltså. Det finns bara 7 st Myrebris i Sverige. Själv klart kan man byta för o efternamn men allt är borta med hans namn, det brukar alltid finnas spår kvar. Mer än reportagen i tidningar om detta brottet.

https://www.ratsit.se/sok/person?vem=Myrebris&m=0&k=0&r=0&er=0&b=0&eb=0&amin =16&amax=120&fon=1&page=1

Bild:
https://www.ystadsallehanda.se/2023-07-08/ordforanden-det-har-ar-ett-knivhugg-i-ryggen-pa-var-forening/

Har kollat. Han heter numera Ha*sson. Han har väl skilt sig eller något liknande.
Citera
2024-10-18, 05:43
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fc2
Någon som har en lista över vilka 70 militärfordon som "försvunnit" en bandvagn kan ju väcka uppmärksamhet på ex lastbilstransport medans en gammal valp är lite "diskretare" att köra för egen maskin....

Jag har inte någon lista på vilka fordon som är försvunna.
Försvarsutbildarna Ystad bytte dock namn till Beredskapscenter Fredriksberg när de blev uteslutna.

Avsaknad av medlemsregister
https://fredriksberg.org/avsaknad-medlemsregister/
Ingen styrelse!

Jag hittade denna lista med 31 fordon:
https://www.merinfo.se/foretag/BEREDSKAPSCENTER-FREDRIKSBERG-8480009946/3w8s1ju-135vc/fordon
Det är väl de fordon som eventuellt finns kvar.
Citera
2024-10-18, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
Haha som att någon är förvånad? NATO = USA äger oss. Någon höjdare inom försvarsmakten har blivit påsatt i röven och fått pengar för det, i utbyte mot att lämna över denna skit. Det kommer synas i Ukraina inom kort och utredningar kommer läggas ner, och jag kommer bli skjuten för detta inlägg.

Nja, jag tror detta som helhet är en konsekvens av att vårt samhälle inte längre opererar ur en konservativ lins. Människor är slappa, tröga och hedonistiska. Den klassiska gentlemannen som tog ära i att göra rätt för sig är försvinnande liten del kvar av bara.
Citera
2024-10-18, 05:51
Medlem
citymormors avatar
Putin?
Ja givetvis, Putin har innästlat i Sverige och stulit gammalt skit.

Korruption, gubbar och nepotism. Här har det stulits elverk till sommarstugor. Kolla bara på gubben på bilden.
100 år gammal och kommer knappt in i uniformen, kan inte springa 100 meter ens. Askgrå i ansiktet.
Är det han som skall försvara Sverige?

Dags att genomlysa Försvaret och se vad som saknas på andra ställen.
Citera
2024-10-18, 06:10
Medlem
Går det ens att använda inrikes, stulna fordon brukar försvinna utomlands

Är det polisanmält??

Finns tråd (FB) Försvaret klipper alla band med frivilligorganisation i Ystad
Citera
2024-10-18, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Så, oavsett vad man tycker om borgerlighet eller annan politik så har försvarsmakten avyttrat dessa fordon och övrig utrustning, dessa är i privata händer. Inget ovanligt, konstigt, eller att oroa sig över. Tror fm verkligen att de har makt över fordon de avyttrat i dagens Sverige? I vilket fall så kommer marknaden ta hand om detta.

Ja, och jag vet att folk har svårt för att kanske förstå det ekonomiska i de, men detta var ju ett sätt att få någon annan till att betala för skrotning. Om FM skulle skrotat alla fordon hade de kostat miljoner kronor bara för fordonen. Nu gav man bort fordon som skulle användas i gott syfte, skrev avtal på att föreningen själva måste stå för skrotningskostanden när dem själva inte vill ha fordonen kvar. FM tror inte att dem har makten över sakerna, dem vet att det är så, därför skrevs väldigt tydliga avtal som enligt lag måste följas. Så detta ärendet kan definitivt rendera i fällande dom för vissa inblandade. Ett avtal är ett avtal de kan man inte bara nonchalera.
Citera
2024-10-18, 06:46
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Har han sålt Försvarsmaktens fordon bör han givetvis fängslas eller välja kulan.
Citera
2024-10-18, 06:55
Medlem
Jag börjar bli smått irriterad!

Vad i helvete är de vissa av er inte förstår?

DETTA VAR SAKER SOM SKULLE SKROTAS MEN ISTÄLLET FÖR ATT FM SKULLE BETALA OCH ANSVARA FÖR SKITEN, GAV MAN BORT DETTA TILL EN HELT OCH HÅLLET CIVIL FÖRENING.

Detta är alltså inte saker som haft betydelse för FM utan det enda detta handlar om, är att vissa individer gjort en ekonomisk vinning på att sälja saker som dem enligt avtalet skulle skrota.

Så hela ärendet är en PRINCIP fråga, alltså att föreningen lovat att skrota sakerna och inte skänka de till andra eller då sälja vidare för egen vinning.

Jag ser också att ni nämner ordförandes namn Fre*rik M*rebris, han KAN ha bidragit till att något eller några saker försvunnit, de är inget jag vet. Däremot vet jag att den som "fixat" sakerna till föreningen är enbart Ma*s och ingen annan, han har ju samlat på sig detta under många många år, redan runt 2007-8 var lokalerna fulla av saker.

Ni behöver också ställa er frågan varför denna M*ts Joh*nsson helt plötsligt inte ville vara ordförande längre, kan ju vara så att han kände hur allt började falla samman.

Där har ju blåst mycket runt föreningen dem senaste åren, det är ju mer än en gång som föreningen är i blåsväder, det började för många år sedan när han tog emot dömda personer för att göra samhällstjänst i Fredriksberg.

Jag kan även tillägga ett en av hans närmaste personer (vaktmästare) var med på Dumpen i fjor. (Personen som dem konfronterar på stationen i Ystad)

Sen bör man också ta i beaktning varför denna M*ts inte jobbar kvar i FM, jag ska inte avslöja för mycket, men jag kan iaf säga att han inte hade speciellt många vägar att välja, än att sluta.

Så i min värld är inte den stora boven i dramat personen som idag får sitta ordförande och ta skiten (Fre*rik) han är såklart inblandad, men han är inte hjärnan bakom.

Det bevisas ju av Ambulanserna som åkte till Ukraina, det var helt och hållet M*ts med sin hjärnhand som stod för hela den processen.
Citera
2024-10-18, 07:07
Medlem
Upp mer kameror tackar
Citera
2024-10-18, 07:07
Medlem
Polis2010s avatar
Vem fan har stulit dem förutom Ukraineneserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in