2024-10-17, 09:00
Medlem
badbollonlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DauX
Läste någonstans (sorry orkar inte leta fram källan nu) att i detta fall rör det sig om ca 14 meter.
På den där nyhetssidan som postade bilder från hotellet och platsen han låg på, fanns det ett poddavsnitt som hette typ last days. I det avsnittet sa de att han fallit 40 feet vilket efter en googling verkar vara 12.2 meter.
Citera
2024-10-17, 09:02
Medlem
Pandalina4s avatar
Bilderna från hans hotellrum tyder väl på crack cocaine missbruk. Folie, ljus och kokain i rummet och i badkaret.
Sönderslagen TV.

Några minuter innan han hittades död på hotellets innergård blev han avvisad från lobby/pool området och slog sönder sin laptop och blev buren till sitt rum. Det var då reception ringde polis och ambulans och säger där att när han är vid medvetande är han aggressiv och en fara för sig själv.

Tror han haft ett kraftigt narkotikabruk i många år.

Tjejen Maya som han lämnade när hon blev gravid och krävde att hon gjorde abort var 2022.
Han hade en ny tjej nu sedan 2022 Kassidy från Texas som 14/10 åkte hem till USA.
Citat:
Further unsettling details come to light from the suite's desk, which contained a Dove soap container, matches, remnants of candles, aluminum foil, and a powdery substance believed to be cocaine. A lighter and a burned soda can top were also discovered among the debris, painting a picture of desperation and disorder. In the bathtub of the suite, more remnants of candles and aluminum foil were found, alongside burn marks and stains that suggest a frantic atmosphere.
https://www.marca.com/en/lifestyle/celebrities/2024/10/17/6710440322601d29118b4572.html
Citat:
Liam has been linked romantically with a number of women over the years, including models Naomi Campbell in 2019 and then Maya Henry - who he became engaged to in 2019. The couple had a three year on-off relationship which ended in 2022.

Citat:
Since October 2022, he has been linked to influencer Kate Cassidy and they photographed together as recently as June in London
https://news.sky.com/story/liam-payne-dies-latest-former-one-direction-star-found-dead-at-buenos-aires-hotel-13234923
Senast redigerad av Pandalina4 2024-10-17 kl. 09:18. Anledning: Förtydligande
Citera
2024-10-17, 09:13
Avslutad
Min teori är följande:

Liam ska gå till poolen, blir nekad p.g.a. berusning.

Liam blir sådär sur som bara engelsmän kan bli eftersom de ägde hela världen 1859.

Väl på rummet knarkar han, slår sönder lite skit, går ut på balkongen och ser poolen.

Dricker lite extra för att få mod och ska minsann visa den där jävla badvakten, han ska hoppa i poolen från 3e våningen, det kommer alla tycka blir störtkul!

The End.
Citera
2024-10-17, 09:21
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Fullt med bilder på Twitter där man ser hur hotellrummet är sönderslaget. Han har gått banans!
Den där killen verkar ju var rena rama psyykot. Varför han inte satt inlåst är ju en gåta. Trodde först att det var den där kända killen från one direction men det var den här lirarn istället.
Citera
2024-10-17, 09:21
Medlem
populopiduss avatar
Sett bilder på det sönderslagna hotellrummet och där ligger folierör, bränt folie och massa pulver. Mest troligt har han rökt crack, meth eller liknande och samtidigt varit full. Denna blandning kan göra folk totalt galna och fulla av rage, då särskilt om något i ens liv triggar dessa känslor för tillfället - vilket ju verkar vara fallet här.

Jag tror inte att han begick självmord utan ramlade ner från balkongen. Kanske hade hans tjej flytt hotellet och var där nere, och han stod på balkongen och vrålade och skrek - totalt galen, hög på crack och full som ett hus. Han lutar sig över kanten och faller ner helt enkelt.
Citera
2024-10-17, 09:25
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivinoCodino
Ramlat från en balkong tror jag
Han hoppade.

”Enligt kommunikationschefen för den argentinska huvudstadens säkerhetsministerium så hoppade Payne från balkongen. Det rapporterar AP.”

https://omni.se/a/W0oAnL
Citera
2024-10-17, 09:28
Medlem
karlsoons avatar
Brukar inte hotellen ha övervakningskameror.
Citera
2024-10-17, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thedudeson2024
Yepp, ser ut som att hon är den som fått bägaren är rinna över. Hon tycks ha törstat efter kändisskap och pengar och utnyttjat hans namn för egen vinning. Läste att hans vänner bett henne om att inte publicera boken pga hans dåliga mentala hälsa. Såklart gör hon det ändå och skiter it. Hon ska stå till svars. Vi män måste akta oss för narcissistiska kvinnor, många är dom som vill bli tiktok-luder

Källanvisning på det du skriver?

Citat:
En specifik händelse fick fansen att lyfta på ögonbrynen lite extra. Liam Payne berättade i Logan Pauls podcast om hur en annan bandmedlem ”kastade upp honom mot väggen” en gång, varpå Liam ska ha svarat: ”om du inte tar bort dina händer från mig finns det en stor risk att du aldrig kommer använda dem igen”.

En tid efter intervjun bad Liam om ursäkt för sakerna han sagt i podden, men nu stormar det återigen om artisten. I ett klipp på Tiktok riktar exet Maya Henry flera anklagelser mot honom, och avslöjar samtidigt att det var Zayn som kastade Liam mot väggen den där gången (men det är inget som Zayn kommenterat eller bekräftat). Vi reder ut vad som hänt hittills!

Det verkar som om att han var en notorious fabulerare som ville styra narrativet även mot bandmedlemmar, och att sanningen var runt hörnet.

Citat:
– Ni kallar mig besatt, men ni vet inte ens vad som händer bakom stängda dörrar eller privat. Ända sedan vi gjorde slut skickar han meddelanden till mig, spränger min telefon, inte bara från sitt telefonnummer utan det är alltid från olika telefonnummer. Så jag vet aldrig var det kommer ifrån. Han kommer att skapa nya iCloud-konton för att skicka sms till mig, säger hon och fortsätter:

– Fruktansvärda saker har hänt och han har gjort fruktansvärda saker och han vet det. Han vet också att han kan komma undan med vad som helst. Han har sagt ”Våga inte berätta för någon för de kommer ändå inte tro dig, fansen har alltid vår rygg. Vi kan göra vad vi vill och de kommer alltid att försvara oss.” Han har inte fel och han använder det.

https://veckorevyn.com/nyheter/darfor-ar-liam-payne-cancelled-vi-reder-ut-vad-som-hant/

Tydligen behöver du kolla upp källförteckningar innan din mundiarre blir alldeles för överväldigande till nästa gång.

Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Fullständigt obetydligt!

☑️

Citat:
Ursprungligen postat av exprimis
Eller så aktar vi män oss från att misshandla andra, ta droger..

Fantastisk bra analys!
Citera
2024-10-17, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Hemskt att dom inte kunde stoppa honom. Fem pers kunde väl brottat ner honom om inte två kan. Men han höll säkert i kniv eller någon glasflaska

Vi kan med den informationen konstatera att det var en drogutlöst psykos.

Inte kommit mer detaljer ännu väl än att hotellet desperat försökte få polisen att komma, men tidsperspektivet gör att jag misstänker att de inte hann komma innan allt var över.
Citera
2024-10-17, 09:33
Medlem
Om ni tror Aftonhoran och dess konkurrent i Sverige är gamar så har ni inte sett brittiska slaskpressen.

Många artiklar i The Sun f n och en av de lite mer fåniga rapporterar att flickvännen på instagram uppgav hon inte hade något emot Argentina men att stanna i någon vecka blev för mycket och hon ville hem till Florida.

…hon blev sedan så stressad av att flyga hon fick utslag.

https://www.thesun.co.uk/tvandshowbiz/31127197/liam-payne-girlfriend-kate-cassidy-left-argentina-before-death/

Jag får ett intryck av ett par som inte stöttade vandra så mycket vid motgångar.
Citera
2024-10-17, 09:34
Medlem
DauXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Sett bilder på det sönderslagna hotellrummet och där ligger folierör, bränt folie och massa pulver. Mest troligt har han rökt crack, meth eller liknande och samtidigt varit full. Denna blandning kan göra folk totalt galna och fulla av rage, då särskilt om något i ens liv triggar dessa känslor för tillfället - vilket ju verkar vara fallet här.

Jag tror inte att han begick självmord utan ramlade ner från balkongen. Kanske hade hans tjej flytt hotellet och var där nere, och han stod på balkongen och vrålade och skrek - totalt galen, hög på crack och full som ett hus. Han lutar sig över kanten och faller ner helt enkelt.
Tjejen hade åkt hem ett par dagar tidigare så han var där ensam. Resten är ett möjligt scenario.
Citera
2024-10-17, 09:49
Medlem
Gissar att hans brud drog honom till vansinne. Alkoholen och drogerna + år av psykisk ohälsa drog honom till psykbryk och han hoppade från balkongen, en oplanerad handling i stridens hetta.
Senast redigerad av DaddyCool64 2024-10-17 kl. 10:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in