Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Brukar vara högre. Läste någon läkare som uttalade sig att "dödsgränsen" ligger på 5-6 våningen. Över det är det ovanligt att överleva. Under så inte lika säkert. Även om man ju läst om folk som dött efter fall från en stege på ett par meter.
Man kan väl säga att om man faller från
över gränsen så dör man
oavsett hur man landar.
Omvänt så kan man säga att om man faller från
under gränsen så beror dödsfall
enbart på hur man landar.
Någon annan i tråden sa "chansen att dö av ett fall från tredje våningen är väldigt hög".
Jag tänkte vara vitsig och svara "Inte i Venedig" men jag iddes inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Men oavsett man inte dör, även om man inte landar på huvudet kommer det bli ordentliga skador. Men svaret handlade mer sett till just folk som vill begå självmord brukar det vara högre. Just för att säkerställa att det blir döden. Här verkar det mer som han kanske fått någon snedtändning och kastat sig ut bara.
Absolut är det så när det handlar om en
planerad handling. Men att någon är så snedtänd att den impulsivt kastar sig ut från tredje våningen i ren desperation, är också självmord i min mening.
Ett impulsivt kaosartat självmord utfört av en människa som inte tänker klart, är ändå ett självmord.
Anhöriga föredrar givetvis att hellre betrakta det som en slags olycka som "egentligen inte skulle ha hänt".