2024-10-16, 06:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
Det er velkjent at MM sliter med temperamentet. Jeg nevnte akkurat det du tar opp her litt lengre bak i tråden.
MM kunne aldri blitt kronprinsesse om hun ikke hadde gjort rede for fortiden i korte drag, og samtidig presisert at hun tok avstand fra narkotika.
At hun nå kaller dette for «botsøvelsen» og reagerer med sinne, viser at hun fortsetter å slite med rolleforståelsen sin.

Jag håller med, jag reagerade på det redan när jag läste denna intervju med henne när den var ny. Hon verkar inte förstå, att det märkliga inte var att hon var tvungen att "bekänna sina synder" offentligt, utan att det räckte. Att hon överhuvudtaget fick komma in i kungafamiljen med det "syndaregistret". Hon borde fokusera på det i stället, det var ju ett mirakel. (För henne alltså, för Norge var det en tragedi).

Att en blivande kronprinsessa överhuvudtaget måste säga att hon tar avstånd från narkotika, det borde ju vara självklart hos kandidater för den rollen.

Och nu ser man ju hur det gick med det utomäktenskapliga barnet också, som hon tvingade på det norska folket.
Citera
2024-10-16, 09:01
Medlem
https://www.nettavisen.no/nyheter/tv-2-hoiby-har-vart-i-atte-avhor-nekter-straffskyld/s/5-95-2072238

Marius Borg Høiby er nå ferdig avhørt. Han har vært i til sammen åtte politiavhør hvor han har forklart seg grundig og detaljert. Han erkjenner straffskyld i tråd med sin tidligere uttalelse samt for en trussel mot en annen mann. For øvrige forhold erkjenner han ikke straffskyld, skriver Bratlien i en tekstmelding og presiserer:

– Det betyr at han ikke erkjenner straffeskyld i sakene der Haukland og Snekkestad er fornærmet.
Citera
2024-10-16, 09:20
Medlem
https://www.dagbladet.no/nyheter/har-vaert-i-nye-avhor/82026144

Høiby har forklart seg om tre turbulente forhold hvor han selvsagt tar sin del av ansvaret for at det var slik. Han har i avhørene forklart seg om mishandling i nære relasjoner fra minst en av de fornærmede damene. Det har vært tøffe og vanskelige uker for alle, som har gjort det vanskelig for ham å fokusere på egne problemer fullt ut. Nå som avhørene er gjennomført vil han i løpet av kort tid påbegynne fulltids rehabilitering, slik han har ønsket

fy f... for en mann.
Citera
2024-10-16, 11:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76

Høiby har forklart seg om tre turbulente forhold hvor han selvsagt tar sin del av ansvaret for at det var slik. Han har i avhørene forklart seg om mishandling i nære relasjoner fra minst en av de fornærmede damene. Det har vært tøffe og vanskelige uker for alle, som har gjort det vanskelig for ham å fokusere på egne problemer fullt ut. Nå som avhørene er gjennomført vil han i løpet av kort tid påbegynne fulltids rehabilitering, slik han har ønsket

fy f... for en mann.

Akkurat som forventet. I min vennegjeng har vi fleipet med at MBH helt sikkert kom til å skylde på damene. Men at han virkelig skulle gjøre det? Omg! Så nå er han offeret :-)
Det er tidligere nevnt her på Flashback at hans onkel Espen prøvde å grave opp det han kunne om sitt offer, ved å leie inn en privatdetektiv. MM støttet broren den gang ved å avgi helt frivillig et positivt vitnemål som ble brukt i den judisiell undersøkelsen om han.
Jeg er rett og slett ikke overrasket over utviklingen i MBH-saken. Han er tross alt en Høiby :-)
Citera
2024-10-16, 13:13
Avslutad
Jeg er ikke så overrasket over at det er akkurat Juliane, MBH hevder han er blitt mishandlet av. Det er det lengste forholdet han har hatt, og hennes mamma sto fram i den britiske avisen Daily mail i et slags «tell all» intervju.
Julianes mamma Nina, sa blant annet at MBH var en voldsmann mot kvinner og kritiserte hans tomme unnskyldninger. Daily mails online utgave har over 20 millioner lesere.
Oppslaget har sannsynligvis gjort stor skade både på selve saken og kongefamiliens renommé.
Så dette er muligens et takk for sist fra MBH.

https://www.seher.no/kongelig/hardt-ut-mot-marius/81809382

Ellers så øker oppslutningen rundt Kongehuset, utrolig nok. Er visst synd på disse privilegerte menneskene. I kommentarfeltene under artikler om MM så hylles hun, er visst så flott og fin, og det er så synd på henne. Det rare er at folks raseri vender seg mot pressen. Virker som om mange ønsker et slags form for Putin-velde også i Norge.
Jeg tenker at det er fare for at kvinnene (altså de virkelige ofrene), kan sitte igjen som taperne i denne saken, mens MBH og familien hans kanskje kan gå seirende, om enn noe skadeskutt, ut av denne saken.
Citera
2024-10-16, 13:19
Medlem
Citat:
Akkurat som forventet. I min vennegjeng har vi fleipet med at MBH helt sikkert kom til å skylde på damene. Men at han virkelig skulle gjøre det? Omg! Så nå er han offeret :-)
Det er tidligere nevnt her på Flashback at hans onkel Espen prøvde å grave opp det han kunne om sitt offer, ved å leie inn en privatdetektiv. MM støttet broren den gang ved å avgi helt frivillig et positivt vitnemål som ble brukt i den judisiell undersøkelsen om han.
Jeg er rett og slett ikke overrasket over utviklingen i MBH-saken. Han er tross alt en Høiby :-)

Han vill gjøre som sin morbror, attackera offret. Merk deg att han sier han tar "sin del av ansvaret." Og gjennom sin advokat truer han offrene ved å si han selv ble mishandlet. Att han peker på "turbulens" er også en trussel, om hva som vil komme fram i en rettssak.
Citera
2024-10-16, 13:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76

fy f... for en mann.
Bratlien går gjerne i døden billedlig talt for sine klienter. Absolutt alt vil komme til å dreie seg om den mildeste dom mulig, som for ex bevisstløs i gjerningsøyeblikket, nedsatt bevissthet, etc, om det er nok bevis i de to andre sakene som M ikke erkjenner straffeskyld for mm. Ikke nok bevis, så kan man bare glemme det hele.
Det blir nok en stygg og lang rettssak.
Citera
2024-10-16, 13:27
Medlem
Snapcounts avatar
Att Marius försöker vända på myntet kommer ju bara att slå tillbaka honom. Han begriper inte, och hans trovärdighet är ju på noll. Han har inte en tanke på att bli "genuint rehabiliterad".

Blir bara att plocka fram popcornen.
Citera
2024-10-16, 13:33
Avslutad
Citat:
Jeg er ikke så overrasket over at det er akkurat Juliane, MBH hevder han er blitt mishandlet av. Det er det lengste forholdet han har hatt, og hennes mamma sto fram i den britiske avisen Daily mail i et slags «tell all» intervju.
Julianes mamma Nina, sa blant annet at MBH var en voldsmann mot kvinner og kritiserte hans tomme unnskyldninger. Daily mails online utgave har over 20 millioner lesere.
Oppslaget har sannsynligvis gjort stor skade både på selve saken og kongefamiliens renommé.
Så dette er muligens et takk for sist fra MBH.

https://www.seher.no/kongelig/hardt-ut-mot-marius/81809382

Ellers så øker oppslutningen rundt Kongehuset, utrolig nok. Er visst synd på disse privilegerte menneskene. I kommentarfeltene under artikler om MM så hylles hun, er visst så flott og fin, og det er så synd på henne. Det rare er at folks raseri vender seg mot pressen. Virker som om mange ønsker et slags form for Putin-velde også i Norge.
Jeg tenker at det er fare for at kvinnene (altså de virkelige ofrene), kan sitte igjen som taperne i denne saken, mens MBH og familien hans kanskje kan gå seirende, om enn noe skadeskutt, ut av denne saken.
Jeg antar helt personlig at Julianes mor har fått en injuriesak på nakken pga det intervjuet, men at det holdes under lokk.
Jeg er overrasket hvis ikke Bratlien har lagt opp til det. Juridisk sett mener jeg Bratlien ville bruke det lovlige middelet. Han holder ikke noe tilbake.
Citera
2024-10-16, 14:22
Avslutad
Edit: danske er også opptatt av det.
Danske DR nyheder:

«Men Marius Borg Høiby hævder samtidig, at han også er offer for overgreb, siger forsvarsadvokaten.
- Han har i afhøringerne forklaret sig om mishandling i nære relationer fra mindst en af de krænkede kvinder, skriver Øyvind Bratlien til TV 2.«

https://www.dr.dk/nyheder/udland/politiet-har-afhoert-kronprinsesse-mette-marits-soen-otte-gange
Senast redigerad av Nujaevlarihavet 2024-10-16 kl. 14:52.
Citera
2024-10-16, 17:09
Medlem
Det må jo være en tragisk erkjennelse av en mann på 27, at alt han har oppnådd i sitt liv er gjennom sin mor...
Citera
2024-10-16, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er en politisak. La politiet få gjøre jobben sin.

Men husk, det er Marius som er siktet og under etterforskning.

Ikke dra ned hele familien. Og ikke forvent at familien skal uttale seg før etterforskningen og eventuell straffesak er over.

Dette er jeg veldig enig i. Alle spekulasjonene rundt familien er langt fra usaklig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in