2024-10-15, 17:44
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
...
Han är även hatad av samma anledning som varför han är älskad av andra, nämligen för att han är inte PK, inte rädd för att kränka eller mobba vissa grupper för att plocka poäng och inte heller särskilt intellektuell i sitt sätt att tala. Han talar som ens ofiltrerade uppmärksamhetssökande, problematiska men ändå charmiga farbror i släktträffen.

Talen är på en tioårings nivå, absolut lägst bland de 16 senaste presidenterna. De flesta presidenter talar på en nivå för 14-16-åringar. En stor majoritet förstår, och det blir varken råkorkat eller akademiskt.

Förmodligen har Trump sedan länge en så förtvinad hjärna att han inte kan prata på det sättet. Han förstår säkert inte heller svårare texter.

Pence och andra var tvungna att närvara vid alla genomgångar, för de visste att bossen är en idiot utan intresse. Trumpen kunde sitta och leka med sin nalle istället för att lyssna och skriva.

Mein Kampf är väl en av få böcker han har försökt läsa.
Citera
2024-10-15, 17:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Jag förklarar bara, att genom att inte svara, är du egentligen för att man diskriminerar och cancellerar människor som har vissa åsikter, som man inte tycker man ska få ha.
Nej. Du har ett kroniskt överfokus på mig vilket är off topic.
Du lyssnar öht inte på svar och försöker stadigt förvränga.

Jag har otaliga ggr presenterat min syn på yttrandefriheten - vilket inte innebär inskränkningar.
Citat:
Du försöker att göra det till en fråga om vad Trump sagt. Lite whatabout Trump, hela tiden.
Sen har du öht inte gjort nån koppling till Trump, noll förankring med varken källa eller nåt IRL. Det är enbart dina subjektiva tankediarré som sprutar ut, subjektiva antaganden och oförankrade påståenden.

Självklart ska Trump vara i centrum om tråden handlar om:
Vad är skälet bakom allt detta hatet mot Donald J. Trump?
Citat:
Jag menar fortfarande att de handlar om att han säger saker, som ni anser man inte får tycka.
Ja precis.

Jag mfl är emot hans sexistiska snack, hans försök att tysta ner media relaterat till första tillägget.

Han säger saker som således inte är okej alls.
Han gör saker som likaväl inte är ok.
Därför är han en dömd brottsling.

Det är liksom inte ok att göra sexuella övergrepp på kvinnor eller ägna sig åt bokföringsbrott för att tysta ner en porrskådis han knullat.

Att han sen är en hagalen narcissist som har hybris borde få varningsklockorna att dåna som kyrkklockor.

Så ligger landet.
Citat:
Det spelar ingen roll hur många gånger du säger FCC, det rinner bara av.
Exakt. Precis som jag skrivit så rinner det av som på en gås för din del.

Du blundar helt för att FCC varnat honom att han är på tunn is relaterat till yttrandefriheten.
Ang hans vilja och hot att dra licensen för fri media.

Normala folk ser detta som allvarligt, men inte du.
Senast redigerad av develi 2024-10-15 kl. 17:49.
Citera
2024-10-15, 18:01
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej. Du har ett kroniskt överfokus på mig vilket är off topic.
Du lyssnar öht inte på svar och försöker stadigt förvränga.

Jag har otaliga ggr presenterat min syn på yttrandefriheten - vilket inte innebär inskränkningar.

Sen har du öht inte gjort nån koppling till Trump, noll förankring med varken källa eller nåt IRL. Det är enbart dina subjektiva tankediarré som sprutar ut, subjektiva antaganden och oförankrade påståenden.

Självklart ska Trump vara i centrum om tråden handlar om:
Vad är skälet bakom allt detta hatet mot Donald J. Trump?

Ja precis.

Jag mfl är emot hans sexistiska snack, hans försök att tysta ner media relaterat till första tillägget.

Han säger saker som således inte är okej alls.
Han gör saker som likaväl inte är ok.
Därför är han en dömd brottsling.

Det är liksom inte ok att göra sexuella övergrepp på kvinnor eller ägna sig åt bokföringsbrott för att tysta ner en porrskådis han knullat.

Att han sen är en hagalen narcissist som har hybris borde få varningsklockorna att dåna som kyrkklockor.

Så ligger landet.

Exakt. Precis som jag skrivit så rinner det av som på en gås för din del.

Du blundar helt för att FCC varnat honom att han är på tunn is relaterat till yttrandefriheten.
Ang hans vilja och hot att dra licensen för fri media.

Normala folk ser detta som allvarligt, men inte du.
Jag blundar inte för någonting. Jag skriver mina åsikter och du svara mig med enskilda saker som du vill debattera istället, som jag negligerar, då jag försöker hålla min linje. Ungefär som nu.

Men jag har då rätt, om jag förstår dig rätt. En bra analys.
Citera
2024-10-15, 18:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag blundar inte för någonting.
Så bra då.

Då summerar jag diskussionen för att avrunda.

✔️Trump har en sexistisk nedvärderande syn på kvinnor.

✔️Trump skulle tänka sig vara gift med Ivanka, om hon nu inte råkade vara hans dotter.

✔️Trump har begått sexuella övergrepp.

✔️Trump struntar i om han är gift eller nybliven pappa. Han styrs av kuken.

✔️Trump är en dömd brottsling för att vill mörka att han knullat en porrskådis.

✔️Trump vill benåda dömda högerextremister, kallar dem gisslan och patrioter.

✔️ Trump är en dömd brottsling.

✔️Trump har fler allvarliga åtal att vänta.

✔️Trump är en fullblodsnarcissist med megalomani.

✔️ Trump har försökt göra åverkan på yttrandefriheten, hotat dra in licensen för media.

Listan kan givetvis utökas markant, det är bara ett axplock ang varför jag ser honom som helt olämplig som president.

Åh, ja just.
Han har nyss stått på ett rally i Pennsylvania.
Satte istället på en spellista, "dansade" i 40 minuter och såg mer än lovligt weird ut.
Sevärt ur ett perspektiv, oroväckande ur ett mer kognitivt dvs hur det är ställt.

Flertal låtar har redan ett cease and desist så jag hoppas det ger repressalier i form av fler stämningar.
Senast redigerad av develi 2024-10-15 kl. 18:45.
Citera
2024-10-15, 18:46
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Så bra så.

Då summerar jag diskussionen för att avrunda.

✔️Trump har en sexistisk nedvärderande syn på kvinnor.

✔️Trump skulle tänka sig vara gift med Ivanka, om hon nu inte råkade vara hans dotter.

✔️Trump har begått sexuella övergrepp.

✔️Trump struntar i om han är gift eller nybliven pappa. Han styrs av kuken.

✔️Trump är en dömd brottsling för att vill mörka att han knullat en porrskådis.

✔️Trump vill benåda dömda högerextremister, kallar dem gisslan och patrioter.

✔️ Trump är en dömd brottsling.

✔️Trump har fler allvarliga åtal att vänta.

✔️Trump är en fullblodsnarcissist med megalomani.

✔️ Trump har försökt göra åverkan på yttrandefriheten, hotat dra in licensen för media.

Listan kan givetvis utökas markant, det är bara ett axplock ang varför jag inte ser honom som helt olämplig som president.

Åh, ja just.
Han har nyss stått på ett rally i Pennsylvania.
Satte istället på en spellista, "dansade" i 40 minuter och såg mer än lovligt weird ut.
Sevärt ur ett perspektiv, oroväckande ur ett mer kognitivt dvs hur det är ställt.

Flertal låtar har redan ett cease and desist så jag hoppas det ger repressalier i form av fler stämningar.
Intressant men helt utanför det jag skrev som vanligt. Men för att avsluta kan jag ge två exempel på sexism.
Män styrs av kuken - Kvinnor horar. Same, same.
Citera
2024-10-15, 18:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Intressant men helt utanför det jag skrev som vanligt. Men för att avsluta kan jag ge två exempel på sexism.
Män styrs av kuken - Kvinnor horar. Same, same.
Bra försök att minimera en dömd brottsling, vilket nog säger en hel del om dig.
Tack för diskussionen.
Citera
2024-10-15, 18:52
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Bra försök att minimera en dömd brottsling, vilket nog säger en hel del om dig.
Tack för diskussionen.
Det var inte så mycket diskussion, mer två olika monologer, då du svarade på annat än jag skrev. Men det sista jag skrev här visar förstås på hyckleriet hos de som anser sig moraliskt överlägsna.
Citera
2024-10-15, 19:24
Medlem
DonaldBidens avatar
Är sjukt antisemitiskt att rösta på Trump.
Finns inte en chans att hans administration kommer fixa den diplomatiska ansträngning som krävs för att Israel obehindrat ska kunna förinta alla de ondskefulla människodjuren.

Nej, Harris är den enda som har trovärdighet nog att anta detta uppdrag; enbart hon är kapabel till att frigöra det heliga landet från alla palestinier!
Citera
2024-10-15, 21:38
Medlem
Kort filmsnutt som ger tillräckliga skäl för alla som inte själva är narcissister att undvika karln som pesten, även om hat är helt onödigt.

https://www.facebook.com/share/v/YfQRoDe3xdH4uVwB/
Citera
2024-10-15, 21:51
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Jag tror att det fetade spelar en ganska stor roll faktiskt. Det fanns en tid när Trump lika gärna hade kunnat kandidera för demokraterna. Sedan tillkommer ju vetskapen hos vänstern att det på många sätt var Obama som fick Trump att kandidera genom att håna Trump i ett tal under en offentlig middag.
Mkt möjligt. Men tror knappast att Trump kunde ha satsat på att bli Demokraternas kandidat för 2016 efter den där lilla dispyten mellan Trump och Obama i åren innan.
Citera
2024-10-15, 22:15
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Grundanledningen är att han är en vit hetero man som är klassiskt maskulin.

Man ska vara svart hbtq kvinna. Man ska utgå från att man är ett offer, inte från att man är en stark affärsman som gillar brudar.

Män som säger vad de tycker och gillar sex med snygga kvinnor är omoraliskt hos vänsterliberaler.

Du, han är idioters uppfattning om hur en rik människa är, och han är inte en stark affärsman. Han hade gjort mer pengar genom att göra inget, förutom att hyra förvaltare som investerar för honom.

Det är klassiskt maskulint med sexofredanden, fittklämmande och idiotprat. Jo, tjena.

I vilken värld då? Trump är en skadad narcissist, och det är därför han inte tål några motsägelser, men samtidigt så lätt att lura. Det vi ser är en svag människas fasad, utan vilken han inte är någonting.

Hade han gått i en innerstadsskola i NYC hade han blivit krossad; inte bara da niggers hade gjort slut på honom.

Det som Trump står för är inte maskulint, utan dold rädsla och dold otillräcklighet.
Citera
2024-10-15, 23:21
Medlem
Trumpen är skitrik, har en litet bufflig framtoning, och bryr sig inte så mycket om Europa, hur mycket dess politiker än står på tå. Istället vill han göra Amerika stort igen, genom att bygga en mur runt det, vilket är den bästa idé någon amerikansk president någonsin haft.

Kort sagt förkroppsligar han alla våra innersta fördomar om amerikaner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in