Citat:
Ursprungligen postat av
Enterprise
Jag tror att du är emotionellt investerad i Tesla och ömsom hyllar deras fantastiska framsteg, ömsom försvarar bolaget mot ”haters” som har fräckheten att ifrågasätta dessa framsteg.
Ja, jag är investerare i Tesla, men även i flera andra teknikbolag. Jag sålde större delen av mitt innehav i somras, för att köpa tillbaka det nu efter robot-eventet. Jag visste att marknaden skulle förvänta sig något stort, som Robo-taxi, och att allt annat skulle ses som en besvikelse. Jag är nöjd med hur det har utvecklat sig hittills.
Jag tror fortfarande på FSD, även om jag inte delar Elon Musks tidslinje helt. Jag tror dock att vi närmar oss det målet. Däremot är jag mer skeptisk till att Tesla Bot kommer att lanseras innan, eller långt före, konkurrenterna.
Tolkar jag dig rätt att du inte tror att de någonsin kommer att lyckas? Eller handlar det om något annat? Är du kanske avundsjuk på att jag har investerat i Tesla och redan tagit ut vinster flera gånger?
Citat:
Ursprungligen postat av
BeneathTheSurface
Och du tror att "We, Robot" var ett event för ingenjörer? Eller flög det totalt över ditt huvud att målgruppen var just investerare och media? Om nu dessa är så allmänt kända som godtrogna och rent av blåsta (vilket jag absolut inte dementerar) varför låtsas man då om som att man har fungerande teknik? Varför står Elon Musk på presskonferens efter presskonferens och utlovar FSD "soon", han sa runt 2018 att de redan besatt all nödvändig teknik för robotaxis som skulle totalt dominera marknaden, som skulle betala sig själva på något år.
Det är 2024 nu, det finns inte en skymt av dessa, det finns inte en skymt av några tesla lastbilar (vilket kanske beror på att Elon Fusk också förstår att det finns ekonomer, tekniker osv involverade i inköp som ser igenom idiotin med en multi-tons lastbil som inte orkar dra någon betydande last) osv.
Ditt exempel haltar så fruktansvärt precis som de flesta inlägg du gjort tidigare om speciellt FSD, jämförelsen är snarare att skylta om att man har en C++ kurs med personlig coach men egentligen är det en BASIC introduktion på en youtube video som man får när man köper kursen.
Nej, eventet var inte specifikt riktat mot ingenjörer, men det fanns många på plats som arbetar med Robo-taxi och relaterad teknik. Även om huvuddelen av deltagarna bestod av investerare och media, var det också entusiaster och teknikintresserade inbjudna. Poängen är dock att även investerare, som har ett intresse av att satsa på den här typen av teknologi, borde ha en viss grundläggande kunskap om vad de investerar i.
När det gäller jämförelsen med en C-kurs på universitetet: ja, man förväntar sig att deltagarna har en viss nivå av teknisk förståelse på ett sådant event. Att upprepa grundläggande information kan kännas överflödigt, särskilt när tiden är knapp, vilket den var då eventet var relativt kort på grund av en annan händelse. Om du inte förstod mitt exempel, kanske jag måste försöka förenkla mina förklaringar för dig.