2024-10-15, 12:10
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Idag har det kommit tre nationella opundersökningar av NBC, ABC och CBS som pekar på att det går bakåt för Harris (jämfört med föregående undersökning av samma institut).

Implicerad sannolikhet för vem som vinner blir nästa president är nu:

Trump: 56%
Harris: 44%

Trump är alltså tydlig favorit bland de som spelar om pengar.

https://www.betfair.se/exchange/politics/event/30186572/multi-market?marketIds=1.176878927
56% resp 43% nu.

Jag tror aldrig det varit så stor skillnad på Betfair mellan de två kandidaterna.
2024-10-15, 13:09
Medlem
Citat:
56% resp 43% nu.

Jag tror aldrig det varit så stor skillnad på Betfair mellan de två kandidaterna.

Många högerextremister som spelar på sin favoritkandidat. Har inget att göra med vem som kommer vinna valet eller inte.
2024-10-15, 13:59
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carl-henric
Många högerextremister som spelar på sin favoritkandidat. Har inget att göra med vem som kommer vinna valet eller inte.
Spela på Kamala då om du tror att oddsen är frikopplade från sannolikhet att vinna valet - det är höga odds nu. Eller ska du vänta tills det är ännu högre odds på Kamala?
2024-10-15, 14:00
Medlem
Citat:
Spela på Kamala då, höga odds nu. Eller ska du vänta tills det är ännu högre odds på Kamala?

Nej, jag tror tyvärr Trump kommer vinna valet. De mörka krafterna är för starka.
2024-10-15, 14:23
Medlem
Citat:
56% resp 43% nu.
Citat:
Nej, jag tror tyvärr Trump kommer vinna valet. De mörka krafterna är för starka.

De mörka krafterna?
Harris har upprepade gånger förklarat att ingen förändring kommer ske, och USA skall fortsättningsvis försöka spela en global ledande roll.
Detta trots att USA inte har någon kapacitet längre, att spela världspolis.
Trump däremot har en helt annan realistisk syn om vad USA kan mäkta med!

Vid tidigare val har nästan alltid republikaner agerat hökar och demokrater varit duvor.
Men någon större hök än Harris måste man leta efter!
2024-10-15, 14:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Av ren nyfikenhet, vad är det som får dig (som jag antar är en Kamala-supporter) att tro att Trump kommer vinna valet?
2024-10-15, 14:45
Medlem
tcfmogs avatar
Det har kommit data om förtidsröstandet och Trumps odds sjunker.
2024-10-15, 15:11
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Det har kommit data om förtidsröstandet och Trumps odds sjunker.
Det mest intressanta är att Demokraterna har en större andel förtidsröster inlämnade än republikanerna har, man kan inte speglar poll och odds har sagt det så många gånger men få fattar bara för att spelarna bettar på Donnie och drar stora summor är en sak i tron att dem kan vinna men i realiteten är något annat!
2024-10-15, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
De mörka krafterna?
Harris har upprepade gånger förklarat att ingen förändring kommer ske, och USA skall fortsättningsvis försöka spela en global ledande roll.
[...]
Men någon större hök än Harris måste man leta efter!

Nu lyssnar du noga på mig din lilla ryss-hora. Det är precis det ovanstående som gör att jag 100% stöttar Harris. ryssland är redan en förverkad makt, och är nu ett land vars relevans är i paritet med typ Azerbaijan. Det riktiga hotet kommer från Kina, och där behövs ett muskulärt USA som kan hålla Chang på mattan.

Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Av ren nyfikenhet, vad är det som får dig (som jag antar är en Kamala-supporter) att tro att Trump kommer vinna valet?

Det har varit några kämpiga år med skyhög inflation och höga räntor. Sånt brukar alltid slå tillbaka på det sittande partiet då, till syvende och sist, Amerikanen röstar efter sin plånbok och egentligen inte bryr sig om massa kulturkrigstrams. Sedan att Trump inte kommer göra ekonomin bättre är en annan sak.
2024-10-15, 19:07
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
56% resp 43% nu.

Och nu 57% resp 42% på Betfair.

Stoor skillnad...
2024-10-15, 23:01
Medlem
Mohaves avatar
Unibet
Trump 1.65
Kamala 2.25

Bet365
Trump 1.66
Kamala 2.20
2024-10-15, 23:05
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Unibet
Trump 1.65
Kamala 2.25

Bet365
Trump 1.66
Kamala 2.20
Och det faktum att losers som spelar på odds mest är trump-supporters spelar ingen roll?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in