2024-10-14, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
och detta mina damer och herrar är drevets egentliga syfte. Att ta ifrån människor deras försörjning, fördriva dom ur hem och deras sammanhang och ta ifrån dom rätten att berätta vad som faktiskt skedde och sker bakom kulisserna, att sära på Linnea och Chrippa och tvinga ihop en han med sitt ex.

Jocke skulle av någon märklig anledning ha ensam bestämmanderätt över Chrippas kärleksliv, men när Chrippa sa nej tändes det hatet hos tre mobbarkreatörer och Lillen blev det stora offret.

Chrippa är stark som inte sveptes med i det som var regisserat och iscensatt av Joakim, Chrippa vet nog att livet hade blivit enklares om han ställde upp på brorsans märkliga kravlista.

Han och Linnea vacklar än idag inte i sina övertygelser hur hårt sekten än går på. Det är starkt.

Släpp taget. Hur mycket sekten och trollfabriken, med Jocke i spetsen än vill sära på Linnea och Chrippa så kommer deras relation inte påverkas av era åsikter.

Romeo och Julia på sociala medier.
Det stinker kommunism-beteende av Jocke.

Men det är bara något av mycket han inte inser själv.

Chrippa och Linnea verkar må gott, trots allt.
Citera
2024-10-14, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Även utan Linnea skulle han ha problem pga att han inte betalar skatt.
Menar du att utan Linnea skulle han inte blivit förtalad och att Jocke skulle hjälpt hans kanal att växa? Eller hur menar du att han skulle ha mer sammarbeten om han inte var tillsammans med Linnea?

Tror nog Chrippa löst det själv utan draghjälp ifrån Jocke. Facit i hand så har allt fallerat i samband med Linnea?
Citera
2024-10-14, 14:17
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Varför skulle de andra användarna och jag vara en flock? För att vi har samma åsikt om att vi inte stöttar kvinnoboxare?

Din fråga till mig gäller något helt annat än det jag frågade Goldie om.

Ni är bland annat tre användare som påstår sig stå upp för utsatta, och bland er finns det minst en som säger sig veta att det inte är en engångsföreteelse när det gäller våld i relationer. Men plötsligt tvärvänder ni och backar upp en person som ni annars skulle ta avstånd ifrån. Ingen får kritisera Kräftan, för då går ni till attack direkt och ska styra vad som får diskuteras och inte.
Efter att Goldie delade med sig av vad L blev utsatt för, är det klart att det väcker frågor om hur man kan göra en sådan helomvändning. Det är intressant om något.

Jag kan svara på din fråga, så får vi se om du kan svara på min.

Jag anser än idag att smutskastningen av L var fel och att det kunde ha stoppats mycket tidigare om hennes sambo inte varit högst delaktig i att elda på och bli så hypad över att sänka henne.
Du får ett bonussvar: Jag stöttar inte kvinnoboxare. Eller våld i relationer överhuvudtaget.

Min fråga till dig: Stöttar du kvinnoboxare?
Ingen har väl sagt att du inte får kritisera chrippa?
Om du dock säger saker så är det ju ganska normalt att be om källa/bevis.
Om någon säger att Jocke är en pedofil kommer jag ju inte skrika "ja det är han", utan jag kommer säga "kan du bevisa ditt påstående?"

Och min ståndpunkt gällande misstänkta misshandeln har jag sagt flera gånger i denna tråd. Dock verkar du hela tiden glömma bort vad jag sagt om det. Och försöka packa på mig åsikter jag aldrig sagt.

Jag stöttar ingen form av våld, varken mäns våld emot kvinnor, kvinnors våld emot män eller våld emot barn.
Däremot kräver jag bevis innan jag anklagar folk för allvarliga brott.
Jag har flera gånger sagt vad jag tror gällande den misstänkta misshandeln, däremot är det inte bevisat och därför kan jag inte med 100% säkerhet säga vad som är sant och inte sant.
Att Anjo eller Jocke säger något betyder inte att det är sant.
Citera
2024-10-14, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Dopy frågade om nitre körde i flock, frågade
Vad har jag delat med mig av?

Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Han ljög ju igen självklart.
Tidigare sa han att L fick jobb i Dubai och därför skulle de dit.
Han ljuger hela tiden om allt möjligt. De har inte flytt, Kräftan vill bo Spanien och har sedan flera år tillbaka vistats där ett par månader om året.
Skulle man samla ihop alla lögner bara sedan januari till nu så skulle det bli mer ark än hans sk självbiografi.

Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Att Linnea fick jobb är ingen lögn, hon fick även boende fixat för sig. Tyvärr dög inte boendet för Chrippa, och jobba "kunde" (läs fick) hon inte heller för då hade han ingen koll på henne. Synd på en tjej med ambitioner att hamna i klorna på Chrippa. Hon är redan i stadiet där hon måste visa alla sina SMS, samtal skall föras med högtalaren på, och självklart skall hon ha klart för sig vem som drar in cashen.
Jag hoppas hon tar sig ifrån det där förhållandet, för sin egen skull, hon är värd bättre.
Dålig eller ingen kontakt med familj och vänner bryter ner vem som helst. Hon behöver dom och dom behöver henne

Kräftan påstod att han blev tvungen att fly till Dubai men han har även sagt att L hade fått jobb där och det var därför de skulle dit. Han kom med olika historier och du svarade på mitt inlägg gällande det.

Var det så illa i deras förhållande även då?
Citera
2024-10-14, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Tror nog Chrippa löst det själv utan draghjälp ifrån Jocke. Facit i hand så har allt fallerat i samband med Linnea?

Chrippa är kreativ nog för att köra sitt liv nedåt. Har sällan sett en så otroligt verklighetsfrånvänd människa.
Skyller allt på andra utom när han säger att han har gjort fel också. Men han säger inte vad han gjort fel. Då återstår ju det han inte dementerar som sanning.
Men det får man inte tycka utan ska rätta sig i ledet som någon jävla kadaverdisciplin råder.
Citera
2024-10-14, 18:51
Medlem
En annan tanke.

Det var enligt mig helt fel att "sekten" att gå ut och skydda honom och kasta så mycket skit på en tjej.

Varför gjorde dom det ? För att hjälpa Chrippa. Dom trodde han skulle lämna det dåliga förhållande..

Jag tror även Chrippa skrev alla dom papper. Varför? För att det var hans försvar. Han vad tvungen att ha något när han kom ut ifall det skulle vara så att Linnea fullföljde anmälan.

Sedan så lyckades han manipulera henne till att bli ihop igen och allt går att lösa.
Även efter att hon förmodligen vet att han doppa Jullan.

Detta är rätt vanligt att man återkallar i sådan förhållande.

Det som pågår nu är ju bara fake drama. Views åt båda osv.

Är det någon som vet till 100% och kan bevisa att finns pågående polisutredningar?

Bryr mig ärligt inte speciellt mycket om detta. Men diskutera och höra andra tankar är intresserant.
Om J åker dit på 10 mille i skadestånd rör mig inte. Om C åker dit och gör någon volta rör mig inte heller.
Varför alla små yt hoppar på det är för att det ger views. Det ger pengar. Det finns ingen annan anledning enligt mig.

Hoppas bara att alla barn som är runt där har det bra.
Citera
2024-10-14, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CLJA

Är det någon som vet till 100% och kan bevisa att finns pågående polisutredningar?

Bryr mig ärligt inte speciellt mycket om detta. Men diskutera och höra andra tankar är intresserant.
Om J åker dit på 10 mille i skadestånd rör mig inte. Om C åker dit och gör någon volta rör mig inte heller.
Varför alla små yt hoppar på det är för att det ger views. Det ger pengar. Det finns ingen annan anledning enligt mig.

Hoppas bara att alla barn som är runt där har det bra.

I en eller två av förra veckans streams bekräftade kräket själv att det pågår minst en utredning, och att det stämmer att t o m Jonna har varit på polisförhör.

I samma streams antyder han flera gånger att han kommer att ha lillflickan på heltid framöver. Här kan det ses:
https://kick.com/realchrippa/videos

Ljuger Skabbe om detta...? Det är förstås fullt möjligt när han tidigare t o m har ljugit om att det egna barnet varit utsatt för våld. Han säger alltid det han i stunden tror tjänar honom bäst - utan några som helst begränsningar i sak eller betänksamheter kring självmotsägelser.
Citera
2024-10-14, 21:20
Medlem
Chrippa lägger ut en reklamlänk där du får 15% rabatt på barnleksaker om du nämner Linnea 😂😂.
Chrippas dotter är med som reklampelare.

Hon är väl fasen den jag sist skulle influeras av när det kommer till barn, särskilt Chrippas 😂

Babiesjoy.se skäms för fan.
Senast redigerad av FruKrokodil 2024-10-14 kl. 21:27.
Citera
2024-10-14, 21:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
I en eller två av förra veckans streams bekräftade kräket själv att det pågår minst en utredning, och att det stämmer att t o m Jonna har varit på polisförhör.

I samma streams antyder han flera gånger att han kommer att ha lillflickan på heltid framöver. Här kan det ses:
https://kick.com/realchrippa/videos

Ljuger Skabbe om detta...? Det är förstås fullt möjligt när han tidigare t o m har ljugit om att det egna barnet varit utsatt för våld. Han säger alltid det han i stunden tror tjänar honom bäst - utan några som helst begränsningar i sak eller betänksamheter kring självmotsägelser.
Ja, han har lilltjejen på heltid nu. Det är väl inte så mycket att ifrågasätta.
Han antyder inte det - han säger det.

Jag orkar inte lyssna på hela streamen -men den utredningen som han pratar om är väl den som pågår mot Jocke?
Citera
2024-10-14, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Jag orkar inte lyssna på hela streamen -men den utredningen som han pratar om är väl den som pågår mot Jocke?

Det var inte så otippat med tanke på vart Julia verkar ha sina intressen (inte är det barnet iaf).

Får väl hoppas att Chrippa slår sig ner nånstans och tar hand om C så som hon förtjänar. Med tanke på att Linnea inte gillar ungen så kanske även hon drar, vilket vore en jackpot för alla inblandade.
Citera
2024-10-14, 21:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Chrippa lägger ut en reklamlänk där du får 15% rabatt på barnleksaker om du nämner Linnea 😂😂.
Chrippas dotter är med som reklampelare.

Hon är väl fasen den jag sist skulle influeras av när det kommer till barn, särskilt Chrippas 😂

Babiesjoy.se skäms för fan.

Vad bra att du delade med dig av länken så fler kan få ta del av erbjudandet och rabatten
Varför tycker du att det är konstigt eller fel. Linnea är flickans styvmamma, Chrippa är pappa, inga konstigheter
Citera
2024-10-14, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Han antyder det eftersom han inte förklarar varför han har henne på heltid. Är det en överenskommelse mellan föräldrarna, är det resultatet av en vårdnadstvist eller förbjuder han helt enkelt träskpaddan att träffa sin dotter p g a hennes negersällskap?

Utredningen som han pratar om rör honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in