Citat:
Ursprungligen postat av
VilaVila
Varför skulle de andra användarna och jag vara en flock? För att vi har samma åsikt om att vi inte stöttar kvinnoboxare?
Din fråga till mig gäller något helt annat än det jag frågade Goldie om.
Ni är bland annat tre användare som påstår sig stå upp för utsatta, och bland er finns det minst en som säger sig veta att det inte är en engångsföreteelse när det gäller våld i relationer. Men plötsligt tvärvänder ni och backar upp en person som ni annars skulle ta avstånd ifrån. Ingen får kritisera Kräftan, för då går ni till attack direkt och ska styra vad som får diskuteras och inte.
Efter att Goldie delade med sig av vad L blev utsatt för, är det klart att det väcker frågor om hur man kan göra en sådan helomvändning. Det är intressant om något.
Jag kan svara på din fråga, så får vi se om du kan svara på min.
Jag anser än idag att smutskastningen av L var fel och att det kunde ha stoppats mycket tidigare om hennes sambo inte varit högst delaktig i att elda på och bli så hypad över att sänka henne.
Du får ett bonussvar: Jag stöttar inte kvinnoboxare. Eller våld i relationer överhuvudtaget.
Min fråga till dig: Stöttar du kvinnoboxare?
Ingen har väl sagt att du inte får kritisera chrippa?
Om du dock säger saker så är det ju ganska normalt att be om källa/bevis.
Om någon säger att Jocke är en pedofil kommer jag ju inte skrika "ja det är han", utan jag kommer säga "kan du bevisa ditt påstående?"
Och min ståndpunkt gällande misstänkta misshandeln har jag sagt flera gånger i denna tråd. Dock verkar du hela tiden glömma bort vad jag sagt om det. Och försöka packa på mig åsikter jag aldrig sagt.
Jag stöttar ingen form av våld, varken mäns våld emot kvinnor, kvinnors våld emot män eller våld emot barn.
Däremot kräver jag bevis innan jag anklagar folk för allvarliga brott.
Jag har flera gånger sagt vad jag tror gällande den misstänkta misshandeln, däremot är det inte bevisat och därför kan jag inte med 100% säkerhet säga vad som är sant och inte sant.
Att Anjo eller Jocke säger något betyder inte att det är sant.