Citat:
Ursprungligen postat av
HungerCut
Handlar inte om att N ska skriva vem som är far längre. Den tiden är passé för längesen.
Eftersom hon inte gjorde det så tog socialnämnden vid och utredde vem som är far. När det var klart så skulle A bekräfta faderskapet. Det vägrar han.
Och där är vi nu.
Ok.
Då har jag lite frågor till dig!
Har A Ej bekräftat faderskapet på grund av att han blivit "nekad" av N dvs. att N ej givit sitt godkännande till att A ska ges möjlighet till att genomföra ett faderskapstest?
Eller har A inte bekräftat faderskapet trots att han med C fått ett godkännande från N & därmed genomfört ett faderskapstest?
En man som tror sig vara far till ett barn kan alltså inte själv kräva att en undersökning görs för att ta reda på om han är barnets biologiska pappa. Här sitter "mamman" på all makt vilket är helt absurt.
A enda möjlighet är väl (om jag förstår det hela rätt) att önska och begära att få göra ett faderskapstest via socialnämnden. Vilket så har skett vad jag förstår.
A vill rent tekniskt veta om han är fader till C, villket är fullt förståeligt och ta sitt fulla ansvar.
Om "mamman" (N) vägrar att samarbeta så kan läget bli ödesdigert och i många fall oövervinnerligt för A.
Vi vet alla att N var negativt inställd till att A önskade göra ett faderskapstest och var även sarkastisk inför det, så då kan man ju undra vad som egentligen hänt på vägen och vem som sätter mest käppar i detta hjul?