2024-10-14, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phiplexa
Har en vän som också varit inlagd på SU och som drabbades av en pensionsmässig äldre kvinnlig läkare med utländsk brytning, som var både otrevlig och inte lyssnade varken på min vän eller mig. Gjorde också en inspelning för dokumentation. Jämför jag läkaren röst i min inspelning och i Kalibers program är jag övertygad att läkaren måste vara *nn* *lucy. Där asterisken är alfabetets första bokstav.

Det låter ju som en utmärkt läkare just inom psykiatrin, varför skulle de lyssna på stollarna som kommer dit? Det handlar ju bara om att se till att de s.k. patienterna tar sig i kragen och slutar lyssna på sina inre röster
Citera
2024-10-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananastyle
Det var på tiden, milt utryck. Ett under att de ändå lyckats komma undan fram tills nu.

Verksamhetschefen verkar ha sovit under en sten. -”Vi har inte haft kännedom kring deras arbetssätt”, nä tjena! Det har pågått under otroligt många år. Men haft sina närmaste chefer som fått försvarat deras handlingar som om de anställts som deras advokater.

Läkare nr 1: *nn* *lucy (tidigare *samrisson)
* = A

Läkare nr 2: M*rin* Kirillov*
* = a

Jag kan intyga att den första läkaren du nämner är riktig dålig. Jag själv har fått erfara denna läkares inkompetens.
Citera
2024-10-14, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagsaknar80-talet
Jag kan intyga att den första läkaren du nämner är riktig dålig. Jag själv har fått erfara denna läkares inkompetens.
Har också mött henne lite snabbt. Jag reagerade starkt på att hon verkade så speciell. Det kändes som hon fått sin legitimation från ett cornflakes-paket…
Citera
2024-10-14, 17:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wristcutter
Jag hade Marina som läkare när jag var inlagd på Rågårdens akutenhet hösten 2017. Minns henne inte sådär jättedetaljerat mer än att hon hade en väldigt hård och barsk framtoning. Skötare som jobbade på avdelningen kallade henne för stålkvinna. Det enda jag minns som från mina samtal med henne var när vi av någon anledning kom in på Pussy Riots performance i Kristus Frälsarens katedral och hon sa att de borde ha fått tio års fängelse med tanke på att mödrar går dit för att sörja och be för sina döda barn. Hennes make var tydligen präst också. Kort sagt, en riktig domina, men ändå inte bland de värsta läkare jag träffat under alla de år jag haft med psykiatrin att göra.

Lustigt nog har de tre enskilt värsta ändå varit kvinnor. De är som att de måste överkompensera, vara djävligare än sina manliga kolleger, på något sätt. Fast så kanske det är i de flesta maktutövande yrkena.

Hon har blivit värre med åren. Fullständigt ur balans. Förvisso jobbade hon dygnet runt, vilket måste slitit hårt på henne. Kanske är det just det som visat sig så definitivt under de tre senaste åren. Enligt henne, som både jag och en nära anhörig hade som läkare samtidigt på öppenvården, jobbade hon konstant för att kunna försörja sin familj i Ryssland. Där och då kunde men ändå föra någorlunda samtal, även om mycket inte var okej… men efter att hon återigen hamnade som VÖL i slutenvården vet jag inte riktigt vad som skett. Hon är inte som hon var 2017 om man säger så.
Senast redigerad av bananastyle 2024-10-14 kl. 17:27.
Citera
2024-10-14, 17:28
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Många psykfall i tråden, hmm... Ja, läkarna är inte mer än människor och de blev väl tillslut utleda på alla snöflingor som skär sig för syns skull och som hotar ta livet av sig, men aldrig lyckas, av någon anledning...
Citera
2024-10-14, 17:42
Medlem
Är det säkert att läkare nr2 är M*rin* K?

(Såg förresten att det finns 24 lediga jobb på affektiva nu.. lite dåligt med personal..)
Citera
2024-10-14, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Många psykfall i tråden, hmm... Ja, läkarna är inte mer än människor och de blev väl tillslut utleda på alla snöflingor som skär sig för syns skull och som hotar ta livet av sig, men aldrig lyckas, av någon anledning...

Ganska många lyckas..

Är man så less på sitt arbete att man slutar sköta det bör man byta, speciellt inom vissa yrken, allt annat är ynkligt.
Citera
2024-10-14, 17:51
Medlem
Uluchsheniyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DamienHell
Göteborg: På Sahlgrenska universitetssjukhuset har två överläkare inom vuxenpsykiatrin stängts av från jobbet. Enligt en granskning av p1-programmet Kaliber ska de både ha haft ett kränkande patientbemötande och skrivit ut självmordsbenägna patienter för tidigt.

Två läkare i psykiatrin avstängda efter granskning

https://www.gp.se/nyheter/goteborg/tva-lakare-i-psykiatrin-avstangda-efter-granskning-.05bbbe05-9f8e-4a21-bbbe-592031b335bf

identifiera dessa 2 LÄKARE tack !
Läkarna har större effektivitet i att hjälpa patienter än övriga på Sahlgrenska.

Istället för att ”stänga av dem” bör man undersöka varför de är så mycket bättre än de övriga.

Att patienter klagar hör till deras roll nuförtiden. De tror att läkaren ska vara deras vän eller vara ”förstående”.

Gå till doktorn.
Gör som doktorn säger.
Bli frisk.

Så tröttsamt med dessa ”avslöjanden” som endast riktar in sig på någon del, men missar det stora hela.

”Avslöjandet” borde varit att raka läkare som inte visar empati hjälper fler patienter fortare och bättre än de som ska försöka leka empatiska och ”lyssna in” och ”känna in” patienterna.
Citera
2024-10-14, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIx8
Är det säkert att läkare nr2 är M*rin* K?

(Såg förresten att det finns 24 lediga jobb på affektiva nu.. lite dåligt med personal..)

Ja, det är hon.
Citera
2024-10-14, 18:09
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DauX
Marina har ett nystartat bolag med följande verksamhetsbeskrivning:

Risken finns väl att SU kommer (tvingas) hyra in henne framöver. Psykiatriker växer ju inte på träd precis.

Nu är ju tyvärr stafettandet av läkare (generellt, ej specifikt psykiatrin) inom vården totalt horribel, men nån jävla koll måste väl iaf genomföras för att inte riskera såna här läkare inom specifikt psykiatrin? Referenser? Nåt? Stackars patienter.
Citera
2024-10-14, 18:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Uluchsheniye
Läkarna har större effektivitet i att hjälpa patienter än övriga på Sahlgrenska.

Istället för att ”stänga av dem” bör man undersöka varför de är så mycket bättre än de övriga.

Att patienter klagar hör till deras roll nuförtiden. De tror att läkaren ska vara deras vän eller vara ”förstående”.

Gå till doktorn.
Gör som doktorn säger.
Bli frisk.

Så tröttsamt med dessa ”avslöjanden” som endast riktar in sig på någon del, men missar det stora hela.

”Avslöjandet” borde varit att raka läkare som inte visar empati hjälper fler patienter fortare och bättre än de som ska försöka leka empatiska och ”lyssna in” och ”känna in” patienterna.

Det råder inga tvivel om att inom både somatisk och psykiatrisk vård finns där bättre och sämre läkare. Sedan finns det ett rejält glapp, i det här fallet A och M. Det är ett förfärligt glapp som inte bör få förekomma. Det är inte ens kategorien ”sämre läkare”. Dessa två har fått ställa och hålla på precis som de velat utan några som helst hinder för detta under alldeles för många år. Ingen har vågat säga emot eller till för den delen heller. Har man gjort det så har dessa två mycket inhumana kvinnor gått i taket minst sagt.

Jag kan lova dig att det inte är några lättkränkta människor med offerkofta som snyftat till tidningar, eller för den delen deras chefer bara på måfå. Det som skett är ingen engångsföreteelse. Om och om igen. Det rör sig dessutom om olika patientgrupper. Att man nu lyckats spela in och på så vis äntligen bli trodda är förfärligt. Det är ofattbart sorgligt.
Citera
2024-10-14, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uluchsheniye

Gå till doktorn.
Gör som doktorn säger.
Bli frisk.

Intressant.. har du något underlag för påståendet att de är mer effektiva? En liten, liten, pytteteori är ju att det kan bero på att de friskförklarat och skrivt ut patienterna som inte är friska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in