2024-10-13, 20:48
  #467149
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Su-34 förlorade som förväntat mot F-16. Genast utbröt panik hos ryssen.

Mer om ryska nederlaget


Reports: F-16 Shoots Down Su-34!
https://www.youtube.com/watch?v=bAIM05F_HYY

Russian Su-34 Supersonic Fighter Reportedly Shot Down By Ukrainian F-16
https://simpleflying.com/su-34-reportedly-fighter-shot-down-by-f-16/

F-16 Fighting Falcon from Ukraine Has Shot Down Russian Su-34 Fullback Fighter-Bomber: Report
https://nationalinterest.org/blog/buzz/f-16-fighting-falcon-ukraine-has-shot-down-russian-su-34-fullback-fighter-bomber-report


Så, dom sköt ner det ryska skrotet, skämtet till femte generationens attackflygplan, med en AMRAAM. Precis vad jag gissade på!

God investering. 10 miljoner kr amerikanskt stål (Raytheon) skjuter ner en halv miljard kr ryskt skrot (skämt).
Citera
2024-10-13, 21:04
  #467150
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Covert Cabal har analyserat satellitbilder från avskrädeshögen ryssland igen.

Russia stronk!

After 2.5 Years, How Many MLRS Does Russia Have Left? Count Using Unreleased Satellite Imagery
https://www.youtube.com/watch?v=F4Gd2hCp0EY

Jag är rätt säker på att ryssarna själva kommer alltså de ryska ammunition bärarna, har sprängt några såna där i luften, bara för att det är så fruktansvärt jobbigt att handla en sån där pjäs. 40 plugg, som väger ett par 100 kg styck. För hand.

Nej, men om de inte har kört tusentals MLRS till nåt lager i Uralbergen verkar det som att ukrainarna varit väldigt framgångsrika. 75% förstörda, som jag fattade det.
Citera
2024-10-13, 21:10
  #467151
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Ok ok kändes som en oseriös källa.

Detta kan dock vara besvärande för Ukraina.

”Ryssland uppges ha brutit igenom Kursk-försvar”

https://omni.se/ryssland-uppges-ha-brutit-igenom-kursk-forsvar/a/4BRrxe

Det där är väl två dagar sedan? Ukraina har ju genomfört lyckosamma motoffensiver sen dess.
Citera
2024-10-13, 21:10
  #467152
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Det där är väl två dagar sedan? Ukraina har ju genomfört lyckosamma motoffensiver sen dess.


Aha för den var ju ny på Omni.
Citera
2024-10-13, 21:20
  #467153
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Aha för den var ju ny på Omni.

https://blogg.svenskkrigare.com/2024/10/13/rapport-fran-kursk-toretsk/

Ukrainas generalstab samt deep state map släpper info med två dagars fördröjning
Citera
2024-10-13, 21:25
  #467154
Medlem
Rubeln har tappat 19% i värde sedan juni gentemot Yuan. Dyrt att importera saker från Kina. Kina vägrar handla med rubel. Så vänligt är deras vänskapsband. Fortsätter dte så är krigskassan tom en vacker dag. 1-2 år till.
Citera
2024-10-13, 22:19
  #467155
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Rubeln har tappat 19% i värde sedan juni gentemot Yuan. Dyrt att importera saker från Kina. Kina vägrar handla med rubel. Så vänligt är deras vänskapsband. Fortsätter dte så är krigskassan tom en vacker dag. 1-2 år till.
Duktig idiot Putin, skickar 1200 ryssar i döden varje dag samtidigt som han kör ekonomin i botten.
Citera
2024-10-13, 22:25
  #467156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Rubeln har tappat 19% i värde sedan juni gentemot Yuan. Dyrt att importera saker från Kina. Kina vägrar handla med rubel. Så vänligt är deras vänskapsband. Fortsätter dte så är krigskassan tom en vacker dag. 1-2 år till.

Den "krigskassan" skulle dessutom egentligen varit till pensioner, infrastruktur, vård, civil industri, skola och annat sånt som ryssar faktiskt kunde haft lite glädje av. Nu blir det inte så.
Citera
2024-10-13, 22:38
  #467157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Det där är väl två dagar sedan? Ukraina har ju genomfört lyckosamma motoffensiver sen dess.

Vilka då?
Det påstås att Ukraina inte kan göra någon motoffensiv någonstans numera. De har inte tillräckligt med manskap och vapen. De bästa for till Kursk och stannar där. I och för sig försöker ryssarna att locka fler soldater dit och det går si så där - beroende på vad man håller på.
Citera
2024-10-13, 22:59
  #467158
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Aha för den var ju ny på Omni.

"Vanlig" svensk media brukar vara ett par dagar minst efter X och Telegram.
Citera
2024-10-13, 23:16
  #467159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Vilka då?
Det påstås att Ukraina inte kan göra någon motoffensiv någonstans numera. De har inte tillräckligt med manskap och vapen. De bästa for till Kursk och stannar där. I och för sig försöker ryssarna att locka fler soldater dit och det går si så där - beroende på vad man håller på.

Kursk-offensiven är helt meningslös, de är inte ens i närheten av strategiskt viktiga mål. En liten utbuktnad över gränsen, ett irritationsmoment. Pokrovsk och Vulhedar däremot har verklig krigsmässig betydelse.
Citera
2024-10-13, 23:27
  #467160
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Det här måste vara den mest känslodrivna forumsdelen på flashback. Alla argument är grundade i ert hat mot Ryssland och jag vet inte hur många gånger de gått under ekonomiskt vid det här laget. Putin hade cancer också med bara månader kvar att leva, han hade en dubbelgångare bla bla bla.

Det du citerar om populationskollaps är ju exakt vad Sverige går igenom. Födelsetalen är väldigt låga, och exkluderar man all icke-vit ballast i siffrorna så är det ingen ljus framtid vi går till mötes, men det visste vi ju redan. Pensionsåldern är ju snart 67 år. För tio år sedan kostade en dagens 60 spänn, nu är vi över hundringen. Det går inte att få tag i folk. Eller folk finns det, men det är oanställbart pack som ingen vill ta i med tång. Det ger lönedriven inflation. Tror du att vi har det bättre här? Knappast.

Du snackar om "icke-vit ballast", men vill att "ryska" musslor (dagestaner, kadyroviter, burjater och ingusier för att nämna några grupper) härjar i ett vitt europeiskt land? För att inte tala om allt pack ryssen har hämtat från Afrika och MÖ.
Detta även med tanke på att - bortsett från Turkiet - så har ryssen störst antal musslor och som nu håller på att härja i Ukraina.
Här har du lite info om islam i rysseriet:
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
__________________
Senast redigerad av Silfverrygg 2024-10-13 kl. 23:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in