2024-10-13, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Min inre hobbypsykolog har kommit fram till att gäddorna ofta har är nog säkerligen stora brister i mentaliseringsförmågan, vilket är en mental kapacitet som b.la handlar om att man förstår hur ens eget beteende kan få andra att känna och reagera och därför kan en 60-årig snubbe glatt skicka iväg fotografier på sitt vrak till förfallen gubbkropp eller äckliga kommentarer om t.ex "mjölkisar", för han förstår helt enkelt inte att en fjortonåring äcklas av sådant, då han inte kan se på sig själv ur barnets perspektiv.

Ibland hänger bristande mentaliseringsförmåga ihop med en NPF-diagnos, men de flesta gäddor har nog bara en otränad mentaliseringsförmåga och hur det har blivit så har jag ingen teori om, men jag tror bristen finns i alla gäddåldrar, dock är det mest gammelgäddorna vi ser

Kan vara så, men de har också empatistörning och dålig impulskontroll. Kanske en triad av egenskaper som förenar merparten av gäddor?
Citera
2024-10-13, 20:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Jag står fast vid att man för det mesta ser en tydlig skillnad där yngre gäddor är mer realister och "nere på jorden".
Du ser inte en yngre gädda försöka kåta upp en fjortistjej med "vill du suga på min ådriga kuk hora?" för han vet att det inte kommer funka.
Vad det beror på vet jag inte...

Hjärnan och logiken skrumpnar mer och mer ju längre du befinner dig i din runkbubbla. Som yngre har man inte hållit på lika länge som gammelgäddorna och är mindre förstörd i huvudet
Citera
2024-10-13, 21:10
Medlem
Bandoliers avatar
# 494 Journalisten

https://dumpen.se/2024/10/13/journalisten-napp-494-stockholm/
Citera
2024-10-13, 21:13
Medlem
Journalisten (Napp #494) Stockholm

Ny gädda!

Boll:2a
Citera
2024-10-13, 21:15
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
# 494 Journalisten

Vilken självgod, störig gädda. Hoppas han faller hårt.
Citera
2024-10-13, 21:17
Medlem
EnLitenkilles avatar
Haha senaste gäddan är ju helt tappad
Citera
2024-10-13, 21:19
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Vet inte om det verkligen finns en åldersskillnad, handlar det inte bara om att vi översköljs av medelålders gubbar?

Min inre hobbypsykolog har kommit fram till att gäddorna ofta har är nog säkerligen stora brister i mentaliseringsförmågan, vilket är en mental kapacitet som b.la handlar om att man förstår hur ens eget beteende kan få andra att känna och reagera och därför kan en 60-årig snubbe glatt skicka iväg fotografier på sitt vrak till förfallen gubbkropp eller äckliga kommentarer om t.ex "mjölkisar", för han förstår helt enkelt inte att en fjortonåring äcklas av sådant, då han inte kan se på sig själv ur barnets perspektiv.

Ibland hänger bristande mentaliseringsförmåga ihop med en NPF-diagnos, men de flesta gäddor har nog bara en otränad mentaliseringsförmåga och hur det har blivit så har jag ingen teori om, men jag tror bristen finns i alla gäddåldrar, dock är det mest gammelgäddorna vi ser

Jag förstår inte, det är som att de självgroomar. De ser totalt förfärliga ut, de är på skalan mellan alldagliga och fullkomligt groteskt fula, och ändå nosar ingen fara när den heta tolvåringen svarar att han är söt 🥰 eller nallebjörn 😍 eller sexig 😚, bara där borde de ju fatta att det är nån som vill skämta aprillo. De står där i duschen med utspänd gubbmage, valkar, saknar tänder, blåa eller grisfärgade kukar som de håller fram som en ynnest, "har du sett något så vackert? Nu blir du allt kåt, här ska du få se!"

Jag tror att de njuter av att de vet att tjejen är för oerfaren och blyg för att våga säga nej, då kan de vara vackra och sexiga älskare som visar småungarna världen och sängen. Kanske är det också förnedringen att de är så fula och äckliga som de tänder på, att de förnedrar tjejen genom att vara så äckliga. De får lite extra att utpressa med också, när de kan hota med att berätta för alla vilken äcklig gubbe hon snuskar sig med. Fan vad äckliga de är verkligen.
Citera
2024-10-13, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
# 494 Journalisten

Herregud hittar inga ord.
Citera
2024-10-13, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Herregud hittar inga ord.

Nej, jag håller faktiskt med.
Efter 493 tidigare publicerade tvivelaktiga så känner jag med 494 att "han hade jag fan lust att sopa till"!
Citera
2024-10-13, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kdakdfskdskdsagd
Nej, jag håller faktiskt med.
Efter 493 tidigare publicerade tvivelaktiga så känner jag med 494 att "han hade jag fan lust att sopa till"!
Ja han ligger nog risigt till säkert många som vill piska den grisen.
Citera
2024-10-13, 21:33
Medlem
Galejans avatar
#494 är riktigt vidrig. En sån där självgod värdegrundssignalerare som förtjänar allt kan kommer att få och mer därtill. Sannolikt kommer han väl att skyddas av sina kompisar inom media. Vilken äcklig liten mupp.
Citera
2024-10-13, 21:34
Medlem
SegerHelg88s avatar
"Under konfrontationen lät det dock helt annorlunda då mannen skränade om att barnet skickat kalsongbild först. (Som om det vore ett argument för någon som är reklambild för sexualupplysning, haft ett engagemang i Barnens ö samt arbetat som journalist vid både SVT och SR)"

Vad ska man säga? Inte förvånad.
Godhetsknarkare visar sig vara full av skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in