Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Vet inte om det verkligen finns en åldersskillnad, handlar det inte bara om att vi översköljs av medelålders gubbar?
Min inre hobbypsykolog har kommit fram till att gäddorna ofta har är nog säkerligen stora brister i mentaliseringsförmågan, vilket är en mental kapacitet som b.la handlar om att man förstår hur ens eget beteende kan få andra att känna och reagera och därför kan en 60-årig snubbe glatt skicka iväg fotografier på sitt vrak till förfallen gubbkropp eller äckliga kommentarer om t.ex "mjölkisar", för han förstår helt enkelt inte att en fjortonåring äcklas av sådant, då han inte kan se på sig själv ur barnets perspektiv.
Ibland hänger bristande mentaliseringsförmåga ihop med en NPF-diagnos, men de flesta gäddor har nog bara en otränad mentaliseringsförmåga och hur det har blivit så har jag ingen teori om, men jag tror bristen finns i alla gäddåldrar, dock är det mest gammelgäddorna vi ser
Jag förstår inte, det är som att de självgroomar. De ser totalt förfärliga ut, de är på skalan mellan alldagliga och fullkomligt groteskt fula, och ändå nosar ingen fara när den heta tolvåringen svarar att han är söt 🥰 eller nallebjörn 😍 eller sexig 😚, bara där borde de ju fatta att det är nån som vill skämta aprillo. De står där i duschen med utspänd gubbmage, valkar, saknar tänder, blåa eller grisfärgade kukar som de håller fram som en ynnest, "har du sett något så vackert? Nu blir du allt kåt, här ska du få se!"
Jag tror att de njuter av att de vet att tjejen är för oerfaren och blyg för att våga säga nej, då kan de vara vackra och sexiga älskare som visar småungarna världen och sängen. Kanske är det också förnedringen att de är så fula och äckliga som de tänder på, att de förnedrar tjejen genom att vara så äckliga. De får lite extra att utpressa med också, när de kan hota med att berätta för alla vilken äcklig gubbe hon snuskar sig med. Fan vad äckliga de är verkligen.