2024-10-12, 20:07
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Han är ju så motbjudande. Ibland behövs bara det.
Mkt kan sägas om DJTs personlighet, på både gott och ont. Men borde det inte vara politiken som är det avgörande?

Och ser man politiken som Trump förde under sitt presidentskap, så vill jag påstå att den var varken konservativ eller liberal - istället så var den mittemellan. Politiken som Trump-administrationen körde hade många likheter med Tea Party rörelsen.
Citera
2024-10-12, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Mkt kan sägas om DJTs personlighet, på både gott och ont. Men borde det inte vara politiken som är det avgörande?

Och ser man politiken som Trump förde under sitt presidentskap, så vill jag påstå att den var varken konservativ eller liberal - istället så var den mittemellan. Politiken som Trump-administrationen körde hade många likheter med Tea Party rörelsen.
Man kan tycka det. Men det finns ju gränser antar jag hur motbjudande någon kan vara.
Trump ligger rätt bra till när det kommer till att vara självupptagen rik vidrig psyko gubbe.
Sen lite lågbegåvad på det.
Men usa har ju verkligen en unik ”demokrati” som svikit en stor del av befolkningen genom åren.
Citera
2024-10-12, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Om han tillhör "makteliten" så borde ju alla i medierna etc. som sitter på all makt i samhället vara för honom ?

Varje gång man öppnar tidningar och tv så borde man höra hyllningsreportage ?

Varför är det inte så ?

För att han hotar makten. De vill inte ens ha en tillstymmelse till demokrati, inte ens att någon ak få andas ordet, normala människor ska inte få komma till tals trots att det inte hotar deras makt.

När har alla i medierna hyllat någon?
Skulle inte Biden haft kritiker? Eller Obama, eller Bush?

Det låter som du gått på ett narrativ som inte har mycket med sanningen att göra.
Citera
2024-10-12, 20:15
Medlem
develis avatar
Citat:

Mkt kan sägas om DJTs personlighet, på både gott och ont.
Men borde det inte vara politiken som är det avgörande?
Den där åsikten är minst sagt intressant.
När man skiljer en störd karaktär från handling (läs politik).

Du menar att hans störda karaktär inte påverkar hans handlingar?
Citera
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
För att han är en lögnare, kriminell och en idiot helt enkelt
Till skillnad från alla andra politiker då?
Citera
Medlem
Karln är ju så barnsligt narcissistisk att det inte går att göra satir på honom. Satiren blir helt enkelt inte värre än verkligheten. Helt otroligt att någon tycker det är OK, alldeles oavsett om han har sunda politiska idéer (men det har han inte, han vill bara vara president).
Citera
2024-10-12, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
När har alla i medierna hyllat någon?
Skulle inte Biden haft kritiker? Eller Obama, eller Bush?

Det låter som du gått på ett narrativ som inte har mycket med sanningen att göra.

Till och med Bush stödjer ju demokraterna nu ... Nu älskar medierna honom helt plötsligt.

Inte ens de republikanska medierna stödjer Trump fullt ut.

Obama, Clinton, HArris är och var änglar enligt medierna medan Trump är en skurk för att han vill vanliga människor väl.

När du kollar i MSM så är alla som inte stödjer dikaturen/makteliten "far right" men om någon annan politiker eller parti som är elitens slavar säger exakt samma sak - ett aktuellt exempel är invandringen - så är det de säger sunt förnuft.
Citera
Medlem
Citat:
Enda sen Donald J. Trump i juni 2015 meddelade sin kandidatur för presidentposten 2016 så har allt från massmedia, talk shows, politiker (huvudsakligen Demokrater), etc, etc hånat och aktivt motarbetat honom. Och när han väl vann presidentvalet i 2016, så var det liksom bara en tidsfråga innan 3. världskriget skulle starta.

Men vad är egentligen skälet till detta hatet mot DJT? Jag har på 8-9 år ännu inte sett ett logiskt svar på det. Är det för att han var en outsider utan politisk erfarenhet, som liksom var motsatsen av "the establishment" i Washington? Är det p g a hans hårda retorik och direkta stil? Är det för att Demokraterna/vänstern kunde inte tackla att Hillary (som liksom skulle bli USAs första kvinnliga president) förlorade mot en kandidat som Trump? Är det för att många anser honom som racist för hans stränga politik mot illegala invandrare? Är det för att han inte tror på klimatförändringar, och drog USA ut ur Parisavtalet? Är det för att Trump ställde upp som kandidat för Republikanerna, och inte Demokraterna? Ser man på Trumps politik under tiden han var president, så vill jag nästan påstå att den var mer liberal än konservativ.

DJT var populär bländ massmedia, och amerikaner flest innan han i juni annonserade att han skulle gå för presidentposten - då ändrade allt sig. Men varför?

Han har lurat enormt mycket människor, som gjort affärer med hans bolag. Sedan använder han sina örvsa pengar till advokater, som driver varje överklagande in absurdum. De som blivit blåsta, har helt enkelt inte råd med rättegångar.

Han har en vidrig människosyn
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad är att följa praxis?

Dömas för bokföringsbrott då han skulle kampanja till president och ville tysta ner en porrskådis han satte på?

Att Trump kritiserats hårdast är en röd flagga i sig. Nåt är liksom galet med en sån person.

Om man tittar direkt på vad som kommer ur hästens mun och vad han gjort;

Om man begriper att hans tal är ett enda mumbo jumbo;

Så bör han med all rätt kritiseras.

Den som visat att han vill göra inskränkningar relaterat till 1st Amandment är Trump.
Därav nyss skarp kritik från FCC ang rätten till free speech och tecken på hyckleri från Trump.

En annan hycklare i hans entourage är Musk som pratar om sig själv som free speech absolutist (vilket i sig är sjukt) tystnar ner kritiker.

Den som ändrat en konstitutionell rättighet
är Trump då han gav sig på aborträtten och tillsatte tre domare i HD för att få igenom att häva Roe v Wade.

Det absoluta problemet med att se Trump som en excellent ledare är att jämföra 2016-2020 med kommande mandat och blunda för vad han gjort och sagt på vägen fram till dags datum.
Om det så är att ge löften om att benåda dömda högerextremister eller annat.

Valfusktjat visar att han reagerar som den narcissist han är. Noll självinsikt, alltid ett offer.

Han ska fängsla ditten och datten som inte duger i hans sfär, som kränker hans ego.
Han utlovar avrättningar.
Han har inte den makten men talet indikerar maktutövande och i högsta grad hybris.
Han diskuterar i termer som mer talar för autokrati än demokrati.

Eftersom han är fullblodsnarcissist - självcentrerad och utan skrupler - så är han då högst troligt ute efter att missbruka rollen som pres och benåda sig själv ang kommande åtal.
Det är tyvärr nåt som är högst oroväckande.

Om det vore så att Trump kritiserades och den andra sidan agerade helt perfekt skulle det vara en röd flagg, men nu uppstår en hel del frågetecken eftersom vi alla kan se att båda sidorna har problem. Att då problemställningen fokuseras enkom på en sida är en röd flagga i sig.

Vilka inskränkningar vill orange göra i 1st amendment? Jag håller inte med om Twitter. Säkerligen fungerar det inte perfekt, men uttalat är att vad som helst får framföras så länge det inte bryter mot lagen. Oavsett praktiserandet av principen hittills så är ambitionsnivån god. Tycker du på riktigt att Twitter innan Musk hade samma förhållningssätt?

Ang domarna. Du låtsas som att presidenten är den första som tillsätter domare till Högsta Domstolen. Det är presidentens konstitutionella rätt att göra just detta. Dessutom hade Trump senaten med sig. Du får det att framstå som en statskupp lmao

Brottsling ... ja kanske. Även fast du haft ihop det med en porrskådis och är skyldig till bokföringsbrott så kan du likväl vara en bra president. På ett sätt tycker jag det är bra att det finns lite skit. Det innebär dels att kandidaten varit aktiv och att kandidaten har granskats. Tror du att Trump är den första presidenten i historien som gjort något brott?

Narcissist, ja. Bra president, ja, hot mot demokratin, nej. Jag premierar sunt förnuft och principer som är världen till gagn.

TRUMP 2024 lol
Citera
2024-10-12, 20:35
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Med tanke på allt som kommit fram om hans relationer med Ryssland de senaste åren och hans Putin dyrkande ser jag inte hur man kan ha svårt att begripa varför Trump inte är så älskad just nu.
Han är det största hotet emot en global fred vi kan komma. Skulle inte förvåna mig om fler nationer skaffar kärnvapen pga Trump om han blir president.

Jag brukade gilla Trump, men nu är jag bara irriterad över att de som försökt mörda honom misslyckats.

Och ja, jag tror fortfarande att han vann valet 2020.
Det är Demokraterna som driver på krig som mest just nu.
https://youtu.be/4ijDYETyIts?si=0E2PJU4j66N38l-R
Citera
2024-10-12, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Till och med Bush stödjer ju demokraterna nu ... Nu älskar medierna honom helt plötsligt.

Inte ens de republikanska medierna stödjer Trump fullt ut.

Obama, Clinton, HArris är och var änglar enligt medierna medan Trump är en skurk för att han vill vanliga människor väl.

När du kollar i MSM så är alla som inte stödjer dikaturen/makteliten "far right" men om någon annan politiker eller parti som är elitens slavar säger exakt samma sak - ett aktuellt exempel är invandringen - så är det de säger sunt förnuft.

Du skriver gång på gång medierna precis som om de vore homogena.
Massvis med människor får sina nyheter på sociala medier och youtube, där råder absolut ingen brist på Trump supporters.

Och än en gång den största traditionella nyhetskanalen i usa är Foxnews och de stödjer Trump.
För att inte tala om världens rikaste man som numera äger twitter, han inte bara stödjer Trump han gör valmöten med Trump.
Citera
2024-10-12, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men enligt mig, har Trump uppstått just utifrån vad så kallade "bildade" tror på. Om vi tar SD har de uppstått på grund av invandringen som de s.k. "bildade" har drivit utan tanke på resultatet. Man har använt olika härskartekniker för att tvinga på folket det. Man har försökt tysta alla som faktiskt tänkt kritiskt. Var har det kritiska tänkandet från de som anser sig bildade funnits. Jag vill påstå, inget alls. Man har drivit det mer eller mindre fanatiskt, utan något som helst kritiskt tänkandet.

Samma gäller vänsterfeminismen och transrörelsen, Samma saker som man drivit på samma sätt. Ingen ska få vara kritiskt till det man påstår. Nyss jagade man ut en brasilianare ur studion som man menade hade sagt ett förbjudet ord.
Man har skapat en åsiktsdiktatur, ett sorts mobbvälde som går till angrepp mot alla med kritiskt tänkande eller vill framföra en annan åsikt. Idéerna kommer från USA där det här har pågått längre. Det är vad jag menar har skapat Trump, en motreaktion mot det här. Problemet är att de här åsikterna bygger på rena lögner.

Multikultur är inte alla bra. Dagens vänsterfeminsim bygger på falska dogmer och lögner. Ingen kan byta kön. De som påstår det ljuger. Då är frågan varför du som av någon outgrundlig anledning kallar dig bildad, inte är kritisk mot de här påståendena. De är faktiskt baserade på lögner.

Om man nu anser att det är okey att ljuga om de här sakerna, har väl andra rätt att ljuga om andra saker. Så jag menar att om ni varit bildade och haft förmåga till källkritik och tillåtet en öppen debatt om de sakerna, hade varken SD eller Trump, förmodligen uppstått. Men ni är inte bildade utan indoktrinerade i de här åsikter och saknar helt kritiskt tänkande. Så på vilket sätt menar du att du faktiskt är bildad. De förstår jag inte. Du verkar helt obildad och helt sakna kritiskt tänkande.

Äntligen !
Skönt att någon här är bildad och förklarar för hjärntvättade att de bara är en flock nyttiga idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in