2024-10-12, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fettveken
Nu tror jag nog att du är ute på ett djup som du inte riktigt behärskar. Vi kan sitta hela dagen och drista huruvida +1 anger en valfri gäst eller inte (och i synnerhet hur den etiketten tolkas i olika sammanhang och miljöer och hur den tolkningen ändrats historiskt) men låt oss direkt konstatera att du inte har en aning om vad du pratar om. Hedarv var inte bjuden utan medföljde som gäst till någon som blivit bjuden. Släpp det där nu.

På din fester kanske det går till så. En inbjudan till någon på riktiga fester, så bjuder man någon med respektive, inte ovetande vem det är.
Citera
2024-10-12, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hickoryyy
På din fester kanske det går till så. En inbjudan till någon på riktiga fester, så bjuder man någon med respektive, inte ovetande vem det är.
På min fester? Oavsett riktigheten i festen så hanteras saken av respektive arrangör, och det är status, sammanhang och nivå på klientel som avgör i vilken mån man bjuder in +1. När inte tradition hyfs och etikett något man beskylla den genomsnittlige Flashbackaren att ha kunskap om, så öven i ditt fall, tycls det. Men om jag nu tar mig tid att förkara även för er som är okunniga vore det tacksamt om ni kunde undvika att slå dövörat till. Traditionen påbjuder att en inbjuden person per definition får ta med sig en gäst, men den tradtionen är i avtagande till förmån för en mer restriktiv modell där värden klargör om och vem som förväntas utgöra den gäst som den inbjudne planerar ta med sig. Ingenstans har man traditionellt kunnat förvänta sig att medverka på tillställningen utan den inbjudnes närvaro. Förklarar det saken även för ett kretin som du? Men grattis till diplomet på SFI, det får man tillstå. Skall du kanske arrangera en fester för att firar saket?
Senast redigerad av fettveken 2024-10-12 kl. 19:42.
Citera
2024-10-12, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Det är inte relevant om han är straffad eller inte.

Politiker bör inte umgås med människor med uppenbara band till kriminalitet. Fullständigt oacceptabelt att SD beter sig så här, de borde rensa ut den här skiten. Samma sak med de SD-medlemmar som har band till kriminalitet.

Oroväckande att man inte verkar ta det på allvar. Kommer knappast stärka några opinionssiffror.

Nja lite relevant är det väl ändå? Nu har jag aldrig hört talas om just detta MC-gäng vet inte om de är någons undergrupp heller? Finns ju ett gäng MC klubbar som är rätt harmlösa och har man enbart åkt dit för fortkörning och bokföringsbrott så får man väl anse sig som harmlöst? Sen är det såklart inte bra att umgås med fartdårar det håller jag med om! Hade en polare en gång som körde för snabbt och torskade körkortet på 3 månader!!! Och där dog den bekantskapen. jävla idiot! Nä usch för såna jävla svin och dessutom miljöbovar tror det var en diesel.
Citera
2024-10-12, 19:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Nja lite relevant är det väl ändå? Nu har jag aldrig hört talas om just detta MC-gäng vet inte om de är någons undergrupp heller? Finns ju ett gäng MC klubbar som är rätt harmlösa och har man enbart åkt dit för fortkörning och bokföringsbrott så får man väl anse sig som harmlöst? Sen är det såklart inte bra att umgås med fartdårar det håller jag med om! Hade en polare en gång som körde för snabbt och torskade körkortet på 3 månader!!! Och där dog den bekantskapen. jävla idiot! Nä usch för såna jävla svin och dessutom miljöbovar tror det var en diesel.

Nu har inte jag heller innan hört talas om det här mc-gänget för jag har inte någon större inblick i mc-gäng överhuvudtaget då jag tycker hela fenomenet är mesigt och jäkligt gay.

Men om du hade varit med i den här tråden från början så hade du kunnat läst och sett vad det är för slags mc-gäng som tydligen bedrivar affärer och krig med någon slags jäkla jordgubbe. För det verkar ju som att de har hårdare skinngubbarna använder sig av barn för att utföra mycket av skjutningarna för att själva våga göra det.

För detta är alltså ingen undergrupp utan det är någon slags ny etablerad mc-klubb som ska då konkurrera ut Hells Angels så jag vet inte riktigt hur de har tänkt göra det men man får ju såklart och önska dem Lycka till med det.

Men jag tycker nog inte att du ska försöka förminska dem de har ändå stått bakom en hel del skit.
Och denna skiten har de nu lyckats smeta av sig på Sverigedemokraternas partiledare.

Kom att börja tänka på en sak med tanke på att Åkesson umgås i kriminella kretsar och dessutom så har Åkesson minderåriga barn så kan man ju faktiskt göra en orosanmälan till sociala myndigheter.
Det är ju liksom inte okej att Åkesson själv säger att socialen ska hon ändå ta barn medans han själv också har små barn och bjuder hem gängkriminella på glitterfester och silmiddagar i trädgården.

Det blir nog till att man sätter ihop en anmälan på måndag tror jag.
Citera
2024-10-12, 19:33
Medlem
Citat:
På min fester? Oavsett riktigheten i festen så hanteras saken av respektive arrangör, och det är status, sammanhang och nivå på klientel som avgör i vilken mån man bjuder in +1. När inte tradition hyfs och etikett något man beskylla den genomsnittlige Flashbackaren att ha kunskap om, så öven i ditt fall, tycls det. Men om jag nu tar mig tid att förkara även för er som är okunniga vore det tacksamt om ni kunde undvika att slå dövörat till. Traditionen påbjuder att en inbjuden person per definition får ta med sig en gäst, men den tradtionen är i avtagande till förmån för en mer restriktiv modell där värden klargör om och vem som förväntas utgöra den gäst som den inbjudne planerar ta med sig. Ingenstans har man traditionellt kunnat förvänta sig att medverka på tillställningen utan den inbjudens närvaro. Förklarar det saken även för ett kretin som du? Men grattis till diplomet på SFI, det får man tillstå. Skall du kanske arrangera en fester för att firar saket?

SFI var uppenbarligen inget du tog alltför seriöst ser jag. Din svenska är usel.

Du har uppenbarligen aldrig varit på annat än gårdsfester och förstår ingenting av det du skriver.
En normal människa som anordnar en fest, som bjuder en gäst +1, så betyder det i praktiken dennes respektive. När man svarar på inbjudan så hör det dessutom till att man svarar vem man tar med sig.
Så hur mycket du än försöker, så kan du inte få någon att tro, att en svensk partiledare inte vet vem han eller hon bjuder in till sina fester.
Om du tror det så är du lika korkad som ditt språk är uselt.
Citera
2024-10-12, 19:36
Avslutad
Citat:
Nej, Hedarv var inte bjuden, han var där som gäst till en person var bjuden. Om jag säger så här då för att du skall fatta: Om Eva Boll + 1 var inbjuden till Åkessons bröllop, hade då Anders Grus blivit insläppt om han dykt upp i dörren och sagt (jag är inbjuden som +1 till Eva Boll)? Hedarv var inte bjuden. Släpp det här nu.

Nej det är du som ska släppa det här för att det är du som har fel och jag tänker aldrig någonsin släppa någonting när jag vet om att jag har rätt.
Denna personen var bjuden som plus en om man inte var bjuden så har i så fall objuden då hade kanske inte ser på tyckte var lika roligt att släppa in honom.

Du kanske skulle börja använda hjärnan istället
Citera
2024-10-12, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Nu har inte jag heller innan hört talas om det här mc-gänget för jag har inte någon större inblick i mc-gäng överhuvudtaget då jag tycker hela fenomenet är mesigt och jäkligt gay.

Men om du hade varit med i den här tråden från början så hade du kunnat läst och sett vad det är för slags mc-gäng som tydligen bedrivar affärer och krig med någon slags jäkla jordgubbe. För det verkar ju som att de har hårdare skinngubbarna använder sig av barn för att utföra mycket av skjutningarna för att själva våga göra det.

För detta är alltså ingen undergrupp utan det är någon slags ny etablerad mc-klubb som ska då konkurrera ut Hells Angels så jag vet inte riktigt hur de har tänkt göra det men man får ju såklart och önska dem Lycka till med det.

Men jag tycker nog inte att du ska försöka förminska dem de har ändå stått bakom en hel del skit.
Och denna skiten har de nu lyckats smeta av sig på Sverigedemokraternas partiledare.

Kom att börja tänka på en sak med tanke på att Åkesson umgås i kriminella kretsar och dessutom så har Åkesson minderåriga barn så kan man ju faktiskt göra en orosanmälan till sociala myndigheter.
Det är ju liksom inte okej att Åkesson själv säger att socialen ska hon ändå ta barn medans han själv också har små barn och bjuder hem gängkriminella på glitterfester och silmiddagar i trädgården.

Det blir nog till att man sätter ihop en anmälan på måndag tror jag.

Håller med det är jävligt oroväckande när folk ska påbörja krig mot våra Jordgubbar!! Va faan har dom gjort liksom? Visst jag kan hålla med att priset har ökat men ändå ett krig??? Låter galet?

Ja självklart ska du göra en orosanmälan mot Jimmy stackars barn som har en pappa som har polare som krigar mot jordgubbar eller andra växlighet!

#dödaintevårabär#
Citera
2024-10-12, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Nej det är du som ska släppa det här för att det är du som har fel och jag tänker aldrig någonsin släppa någonting när jag vet om att jag har rätt.
Denna personen var bjuden som plus en om man inte var bjuden så har i så fall objuden då hade kanske inte ser på tyckte var lika roligt att släppa in honom.

Du kanske skulle börja använda hjärnan istället
Ingen blir bjuden som +1. Om man befinner sig på en tillställning som +1 är man där i egenskap av den inbjudnes gäst. Som jag förklarat kan du t.ex. inte förvänta dig att kunna medverka på en tillställning utan den inbjudnes närvaro. Maken till okunnighet och bufflig tölpighet har man väl aldrig sett. Släpp det här nu. Hedarv var inte inbjuden.
Citera
2024-10-12, 19:48
Medlem
Citat:
Så hur mycket du än försöker, så kan du inte få någon att tro, att en svensk partiledare inte vet vem han eller hon bjuder in till sina fester.
Arrangören av Åkessons fest visste naturligtvis vem man bjöd in. Kvinnan har ju dessutom varit medlem i partiet i många år så det är knappast någon som tvivlar på att man visste vem hon var när man bjöd in henne. Släpp det här nu.
Senast redigerad av fettveken 2024-10-12 kl. 20:25.
Citera
2024-10-12, 19:54
Medlem
Citat:
Ingen blir bjuden som +1. Om man befinner sig på en tillställning som +1 är man där i egenskap av den inbjudnes gäst. Som jag förklarat kan du t.ex. inte förvänta dig att kunna medverka på en tillställning utan den inbjudnes närvaro. Maken till okunnighet och bufflig tölpighet har man väl aldrig sett. Släpp det här nu. Hedarv var inte inbjuden.

Vem har påstått att man kan närvara utan den bjudnes närvaro och vilken relevans har det?

Hedarv var där, bjuden i form av hans frus inbjudan. Vad är det du inte fattar?
Citera
2024-10-12, 19:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Håller med det är jävligt oroväckande när folk ska påbörja krig mot våra Jordgubbar!! Va faan har dom gjort liksom? Visst jag kan hålla med att priset har ökat men ändå ett krig??? Låter galet?

Ja självklart ska du göra en orosanmälan mot Jimmy stackars barn som har en pappa som har polare som krigar mot jordgubbar eller andra växlighet!

#dödaintevårabär#

Ja, det har du faktiskt rätt i, men jag sitter och tänker på det. Ju mer irriterar det mig att barn ska behöva växa upp i kriminella gäng och umgängeskretsar. Bara för att föräldrarna är White trash!

Det här är ungefär samma sak som Fredrik Reinfeldts son som ju inte kan ge fan i kokainet.
Jag tycker vi fler och fler faktiskt skulle ta och göra en anonym anmälan till socialtjänsten. I Blekinge för det här mår inte jimmys barn bra av tror jag.

Och här har vi alltså att luta oss på även ett omedelbart omhändertagande. För här gäller det barnets miljö. Och som vi kan luta oss mot när det gäller LVU -lagen.
Skall det gälla andra så skall det även gälla Herr Åkesson.
Som sagt Jimmy du står inte över lagen!

Barn skall växa upp under trygga och bra familjeförhållande och dit hör inte "glitterfester" med Kriminella nätverk! eller sillamiddagar i trädgården där hemma i bostaden där det kryllar av mc folk.
Citera
2024-10-12, 19:57
Avslutad
Citat:
Vem har påstått att man kan närvara utan den bjudnes närvaro och vilken relevans har det?

Hedarv var där, bjuden i form av hans frus inbjudan. Vad är det du inte fattar?

Killen är idiot men enbart här inne för att sabotera tråden. Bara nonchalera dåren.

Detta här rör Åkessons handel och vandel och där ligger Åkesson redan jävligt illa till!

Hedarv var bjuden dit som +1 och han har varit bjuden på andra fester och det har vi redan fått svar från SD om att så var fallet.
Idioten i tråden kan vi bortse från.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in