2024-10-12, 17:06
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Enda sen Donald J. Trump i juni 2015 meddelade sin kandidatur för presidentposten 2016 så har allt från massmedia, talk shows, politiker (huvudsakligen Demokrater), etc, etc hånat och aktivt motarbetat honom. Och när han väl vann presidentvalet i 2016, så var det liksom bara en tidsfråga innan 3. världskriget skulle starta.

Men vad är egentligen skälet till detta hatet mot DJT? Jag har på 8-9 år ännu inte sett ett logiskt svar på det. Är det för att han var en outsider utan politisk erfarenhet, som liksom var motsatsen av "the establishment" i Washington? Är det p g a hans hårda retorik och direkta stil? Är det för att Demokraterna/vänstern kunde inte tackla att Hillary (som liksom skulle bli USAs första kvinnliga president) förlorade mot en kandidat som Trump? Är det för att många anser honom som racist för hans stränga politik mot illegala invandrare? Är det för att han inte tror på klimatförändringar, och drog USA ut ur Parisavtalet? Är det för att Trump ställde upp som kandidat för Republikanerna, och inte Demokraterna? Ser man på Trumps politik under tiden han var president, så vill jag nästan påstå att den var mer liberal än konservativ.

DJT var populär bländ massmedia, och amerikaner flest innan han i juni annonserade att han skulle gå för presidentposten - då ändrade allt sig. Men varför?

Vad sägs om att han föraktar demokrati
tyr sig till världens alla diktatorer
ljuger i princip hela tiden, om allt
fortfarande inte accepterat valresultatet 2020
och hundra andra otrevliga egenskaper
dessutom är han en amatör som inte har en chans i helvetet att föra USA framåt.
Citera
2024-10-12, 17:10
Medlem
Svensk avundsjuka när den är som sämst. Ett anonymt hat i en anonym tråd. Du är redan störst och har den vackraste Madonna av alla.

Just go Trump, men fan ta dej om du inte presterar bättre än vid förra testet. Du får ingen mer chans att äta kvinnor. Hör jag en ny sång?
Citera
2024-10-12, 17:10
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tror du antingen har missat vad en del republikanska talpersoner och politiker aktivt sysslar med eller medvetet är ignorant.

Lauren Boebert, Doug Mastriano och Ron Desantis är tre stycken som öppet har opponerat sig mot att separera kyrkan och staten.

https://www.washingtonpost.com/politics/2022/06/28/lauren-boebert-church-state-colorado/

https://www.politico.com/news/magazine/2022/09/21/most-republicans-support-declaring-the-united-states-a-christian-nation-00057736

https://www.axios.com/2022/07/02/florida-desantis-civics-church-state-misconception

Jag säger absolut inte att alla republikaner vill detta men det är inte bara en eller två som har börjat aktivt att vara ute efter att tvinga ihop den kristna kyrkan och staten trots att det är glasklart att de ska vara separerade.
Helt legitima åsikter att ha förstås i en demokrati. Men som du säger så går det emot författningen. Det är den som ska skydda att det inte händer, inte förbjuda människor att ha den åsikten. Det går mot yttrandefriheten. Det är här problemet är. Att man menar att man måste ha vissa åsikter. De som inte har det framställes som ett hot. Ett skräckscenario.

Man kan förstås hitta någon som säger att man vill avskaffa kapitalismen hos de till vänster. Är det då vad alla demokrater vill? Kommer de att införa kommunism? Knappast troligt. Men det är så man arbetar till vänster, man tar enstaka exempel som ett hot och menar att det är en generell åsikt hos republikaner. Underförstått, om de tar makten kommer de att införa det, mot konstitutionen. När andra sidan säger på samma sätt, att demokraterna vill införa diktatur, säger man att de ljuger.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Bara för att du inte har hört om det så innebär det inte att det händer, det har rapporterats i flera år nu om hur bibliotek blir tömda på böcker för att de inte är godkända av politiserade skolstyrelser där republikanska fanatiker har röstats in med ursäkten att man vill skydda barnen från politisering i form av att förbjuda litteratur där HBT personer finns med, böcker som nämner att inbördeskriget hade sina rötter i slaverifrågan och en rad andra liknande saker.

Absolut att det finns idioter på vänsterkanten också som vill hindra folk från att få säga sina åsikter men det är dags för er som påstår att ni är konservativa att börja kritisera er egna sida.

För det går inte att skylla ifrån sig hela tiden, ni måste ta eget ansvar som de vuxna människor som ni är.
Jag är inte konservativ. Jag är demokrat i dess verkliga betydelse och mina åsikter är i grunden liberala, till skillnad från många som idag kallar sig det. Jag är förstås mot censur och tycker det är fel. Problemet är när de som blir upprörda av det, själva censurerar och försöker tysta andra, samtidigt som man säger sig stå upp för yttrandefriheten

Du säger hela tiden att andra sidan ska ändra sig, medan du själv menar att det är bara de som ska göra det. Du har så att säga inte visat på något sätt att du är mot det man gör från vänster. Bara whatabout them. Du har noll självkritik, men beskyller andra för att sakna det.

Jag är mot den s.k. liberala demokratin, som idag kan ses på samma sätt som en kommunistisk demokrati. Tyck vad du vill, bara du tycker rätt. Man har förstås rätt att ha vilken åsikt man vill. Vill man återförena kyrkan och staten har man rätt att anse det, men det tycker inte du egentligen. Man kan förstås debattera emot de som anser det, men att mena att de inte har rätt att anse det, är förstås bara åsiktsfascism. Då är man inte demokrat eller för yttrandefrihet, tvärtom.

Sen klipper du friskt i det jag säger för att driva några specialfall, som du menar visar något, men som nog visar att jag har rätt egentligen. Du menar att vissa inte har rätt att pressa företag att ändra sin policy, medan du anser att andra har det. För de står på "rätt" sida. Däremot vill du inte diskutera principfrågan.
Citera
2024-10-12, 17:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassmachin
"ser inget hat"" och öser på med en sanslös hatkavalkad.
Vart är hatet?
Jag ger exempel på hur en narcissist fungerar och vad Trump hittills är dömd för.
Fler åtal väntar.
Citat:
Hatet och rädslan mot Trump visar hur religiös vänstersidan är idag.
Vad har vänstern med saken att göra?
Finns ingen vänster i usa jämfört med Sverige och vad jag röstar på har du ingen aning men det är inte vänsterpartiet.

Vad har religion med saken att göra?
Jag har gått ur svenska kyrkan och är inte religiös.

När det kommer till religiösa begrepp i usa är det definitivt kristen högersväng.
Citat:
Det är rationellt att ifrågasätta, men hatet bygger på grova överdrifter och fantasier som byggts upp till en realitet.
Sen när blev hans domslut en överdrift?
Att han är grav narcissist behövs ingen PhD för att inse.
Citat:
Trump är ett hot mot demokratin när sanningen är att han redan varit president och gjort ett gediget jobb. Dessutom har han följt successionspraxis.
Trump har ylat om valfusk ända sen 2020 fram tills dags datum.
En narcissist vägrar erkänna ett nederlag.
Att Trump är ett hot mot demokratin beror på skarp varning i det han säger och gör.
Hans beteende ang Jan 6, hur han hotar andra att fängslas eller avrättas - vilket inte ligger inom hans sfär och befogenheter.
Så tillvida han inte far efter en kommande autokrati.

Jag har nämnt dubbelmoralen ang yttrandefriheten nyss där han själv fått skarp kritik från FFC:
https://eu.usatoday.com/story/news/politics/2024/10/11/trump-60-minutes-kamala-harris-interview-fcc/75627642007/

Resten av ditt dravel om katoliker, protestanter och Sverige kan du ta i nån annan tråd.
Här är det specifikt om Trump.
Senast redigerad av develi 2024-10-12 kl. 17:19.
Citera
2024-10-12, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Ditt lipande stör mig tyvärr mer än Trumps existens.

Tänkte säga detsamma men ville lite sjunka till Trumps nivå
Citera
2024-10-12, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
▪️

Dömd på 34 åtalspunkter då han försökte mörklägga att han knullade en porrskådis som nybliven och otrogen pappa.
Bokföringsbrott ang mutor då han skulle kandidera till pres och inte ville ha en skandal på halsen.

▪️Dömd för sexuella övergrepp och förtal ang

Åtalet gällande porrskådisen, är enligt juridiska experter en politisk dom.

Det har inget med deras ev sexuella aktivitet att göra.

Brottet är rubricerat som bokföringsbrott.

Hans revisor har gjort 1 fel, det sägs att det är 34 men det är 1.

Han hade slutit ett fullt legalt kontrakt om tystnad 2015 för en händelse 2004.

Nu 9 år senare hittar man en domare och en jury som kunde fälla honom för 1 brott men kalla det 34.

Stormy Daniels fick betalt ca 10 000$ i 11 månader.

I jan fick hon 1 check som skrevs ut
Det gjordes efter 1 faktura som bokfördes
Sen bokfördes den utgiften.

Detta var 3 brott i jan
Ta det ggr 11 = 33 plus att då totalsumman blev fel därav 34 punkter.

Han dömdes att han tagit emot för mycket donationer från privatperson utan att redovisa.

Den köpta tystnaden klassades som en privatdonation.

Är det inte en politisk dom? Då är Nelson Mandela en kriminell han dömdes ju till fängelse.
Tror du verkligen att amerikanska rättssystemet hade brytt sig om detta som hände 2015 om han inte hade ställt upp I årets val?

Vad gäller den civilrättsliga dom han anklagades för att för 30 år sen tafsat på en tant i en provhytten.

Det han fick böta för var att han sa att han aldrig skulle tafsa på en sån ful satmara.

Därmed förtalade han hennes utseende.
Det är inte ett sexbrott

Med kriminell menar man grov brottslighet.
Han är inte kriminell.

Han har brister i sin personlighet eftersom han retar upp så många.
Citera
2024-10-12, 17:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Åtalet gällande porrskådisen, är enligt juridiska experter en politisk dom.
Det har inget med deras ev sexuella aktivitet att göra.
Brottet är rubricerat som bokföringsbrott.
Hans revisor har gjort 1 fel, det sägs att det är 34 men det är 1.
Han hade slutit ett fullt legalt kontrakt om tystnad 2015 för en händelse 2004.

Nu 9 år senare hittar man en domare och en jury som kunde fälla honom för 1 brott men kalla det 34.

Stormy Daniels fick betalt ca 10 000$ i 11 månader.

I jan fick hon 1 check som skrevs ut
Det gjordes efter 1 faktura som bokfördes
Sen bokfördes den utgiften.

Detta var 3 brott i jan
Ta det ggr 11 = 33 plus att då totalsumman blev fel därav 34 punkter.

Han dömdes att han tagit emot för mycket donationer från privatperson utan att redovisa.

Den köpta tystnaden klassades som en privatdonation.

Är det inte en politisk dom? Då är Nelson Mandela en kriminell han dömdes ju till fängelse.
Tror du verkligen att amerikanska rättssystemet hade brytt sig om detta som hände 2015 om han inte hade ställt upp I årets val?

Vad gäller den civilrättsliga dom han anklagades för att för 30 år sen tafsat på en tant i en provhytten.

Det han fick böta för var att han sa att han aldrig skulle tafsa på en sån ful satmara.

Därmed förtalade han hennes utseende.
Det är inte ett sexbrott

Med kriminell menar man grov brottslighet.
Han är inte kriminell.

Han har brister i sin personlighet eftersom han retar upp så många.
Trump är en dömd brottsling i NY och vill du rabbla konspirationer för Trumps försvar så finns det lämpligare forum.

Trump är kriminell som dömd brottsling hur hårt det än påverkar din Magasjäl och han har fler och allvarligare åtal som väntar.
Citera
2024-10-12, 17:30
Medlem
Citat:
Trump är en dömd brottsling i NY och vill du rabbla konspirationer för Trumps försvar så finns det lämpligare forum.

Trump är kriminell som dömd brottsling hur hårt det än påverkar din Magasjäl och han har fler och allvarligare åtal som väntar.

Nelson Mandela är en kriminell fängelsekund men men trots detta var han en bra president.

Visa att han är dömt för nåt sexuellt.

Läser man bara rubriker tror man på det du skriver.
Citera
2024-10-12, 17:30
Medlem
Citat:
Vart är hatet?
Jag ger exempel på hur en narcissist fungerar och vad Trump hittills är dömd för.
Fler åtal väntar.

Vad har vänstern med saken att göra?
Finns ingen vänster i usa jämfört med Sverige och vad jag röstar på har du ingen aning men det är inte vänsterpartiet.

Vad har religion med saken att göra?
Jag har gått ur svenska kyrkan och är inte religiös.

När det kommer till religiösa begrepp i usa är det definitivt kristen högersväng.

Sen när blev hans domslut en överdrift?
Att han är grav narcissist behövs ingen PhD för att inse.

Trump har ylat om valfusk ända sen 2020 fram tills dags datum.
En narcissist vägrar erkänna ett nederlag.
Att Trump är ett hot mot demokratin beror på skarp varning i det han säger och gör.
Jag har nämnt dubbelmoralen ang yttrandefriheten nyss där han själv fått skarp kritik från FFC:
https://eu.usatoday.com/story/news/politics/2024/10/11/trump-60-minutes-kamala-harris-interview-fcc/75627642007/

Resten av ditt dravel om katoliker, protestanter och Sverige kan du ta i nån annan tråd.
Här är det specifikt om Trump.

Haha, det var definitivt en hel del hat där.

Den religiösa kopplingen är relevant för att påvisa hur orationell hatet är emot Trump. Det är samma typ av hat en kristen känner när en annan nischad kristen kommer och tolkar ett bibelställe på ett annat sätt. Det finns inget definitivt facit.

Friktionen inom politiken ökar definitivt i takt med att religion förlorar mark. Folk börjar istället hänge sig åt ideologier.

Du ogillar honom för att han är en lögnhals och narcissist men lägger ingen vikt vid hans politik. Det bevisar att du inte ser klart. Du fokuserar inte på det som faktiskt är viktigt. Jag håller med om många egenskaper du målar upp, men den smarte förstår ju naturligtvis att dessa egenskaper inte är ovanliga hos någon med storhetsvansinnet att kandiderar till USAs president. Tvärtom skulle jag säga att det många gillar med Trump är att han inte maskerar sina brister särskilt väl, vilket talar till hans fördel. Samma egenskaper som du tillger Trump går självklart att applicera även på Kamala. Du förbiser dock detta faktum helt och lägger allt fokus på en kandidat. Du är en religiös tok.
Citera
2024-10-12, 17:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Nelson Mandela är en kriminell fängelsekund men men trots detta var han en bra president.

Visa att han är dömt för nåt sexuellt.

Läser man bara rubriker tror man på det du skriver.
Trump är en dömd brottsling och därmed unik i usas historia som expres.

Trump är dömd för sexuella övergrepp och förtal ang Carroll i civilmål.

Förutom bokföringsbrott då han knullade en porrskådis vill säga.
Citera
2024-10-12, 17:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassmachin
Haha, det var definitivt en hel del hat där.

Den religiösa kopplingen är relevant för att påvisa hur orationell hatet är emot Trump. Det är samma typ av hat en kristen känner när en annan nischad kristen kommer och tolkar ett bibelställe på ett annat sätt. Det finns inget definitivt facit.

Friktionen inom politiken ökar definitivt i takt med att religion förlorar mark. Folk börjar istället hänge sig åt ideologier.

Du ogillar honom för att han är en lögnhals och narcissist men lägger ingen vikt vid hans politik. Det bevisar att du inte ser klart. Du fokuserar inte på det som faktiskt är viktigt. Jag håller med om många egenskaper du målar upp, men den smarte förstår ju naturligtvis att dessa egenskaper inte är ovanliga hos någon med storhetsvansinnet att kandiderar till USAs president. Tvärtom skulle jag säga att det många gillar med Trump är att han inte maskerar sina brister särskilt väl, vilket talar till hans fördel. Samma egenskaper som du tillger Trump går självklart att applicera även på Kamala. Du förbiser dock detta faktum helt och lägger allt fokus på en kandidat. Du är en religiös tok.
Citat:
Du är en religiös tok.
Är jag som ateist en religiös tok?
Jag har nyss skrivit att så inte är fallet.
Ska du argumentera för din sak får du allt steppa upp.
Citera
2024-10-12, 17:38
Medlem
Citat:
Trump är en dömd brottsling och därmed unik i usas historia som expres.

Trump är dömd för sexuella övergrepp och förtal ang Carroll i civilmål.

Förutom bokföringsbrott då han knullade en porrskådis vill säga.

Nu är jag färdig med dig.

Läser man bara rubriker från vänstermedia har man dina synpunkter.

Vill man ha en stabil värld utan flera amerikanska krig då är det Trump trots sin personlighet som har bättre odds än Harris och Dick Cheney.

Jag kommer alltså inte svara dig mer då du bara har rubrikkunskaper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in