2024-10-12, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Kronofogden har sällan mer än en visning. Det finns inte tid till mer. De är inte ute efter att få högsta möjliga pris utan högsta möjlighet att täcka alla kostnader
Lite efter, orkar inte läsa men vad är problemet är så kul när han analyserar Gräddrumpan. Synd att han fortfarande hyllar aset Rask men vänta bara snart inser även Simon vilket manipulativt rövhål är
Citera
2024-10-12, 13:53
Medlem
vonDys avatar
Nytt från Marcus de Morte på YT nu;

” Hassan orkar inte mer”

Ett under att han orkar så här länge?
Citera
2024-10-12, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
I vår stad Stockholm blir allt sålt. Hade en granne som sålde sina 18 kvm för dryga två millar men då ingick även parkering (vilket kan kosta runt 2-3000:- i månaden).
Gissar att Gräddis bostad går för 1,9 pga de smutsiga trosorna så hon kommer få en hacka att betala vandrarhem för under vintern som kommer.
Vet flera som inte får sålt och legat ute i månader. Fått sänka t.o.m. Men det är hus i Huddinge t.ex. Men till slut lär det ju säljas som du säger. Det kan bero på nya regler. Men gräddis kommer ej ja ha några problem, gissar på samma.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2024-10-12 kl. 14:40.
Citera
2024-10-12, 15:09
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Vet flera som inte får sålt och legat ute i månader. Fått sänka t.o.m. Men det är hus i Huddinge t.ex. Men till slut lär det ju säljas som du säger. Det kan bero på nya regler. Men gräddis kommer ej ja ha några problem, gissar på samma.

Jo, hon kommer att ha problem, med sitt eskalerande alkoholmissbruk.

Som, väl inte blir bättre när pengar finns på kontot?
Citera
2024-10-12, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Jo, hon kommer att ha problem, med sitt eskalerande alkoholmissbruk.

Som, väl inte blir bättre när pengar finns på kontot?
Jag menade inga problem med att sälja. Problem kommer hon absolut ha.
Citera
2024-10-12, 15:36
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Jag menade inga problem med att sälja. Problem kommer hon absolut ha.

Förstår vad du menar.

Tänker mer, att någon som är så långt nere i psykisk ohälsa/missbruk, inte blir hjälpt av att ha pengar på kontot.
Citera
2024-10-12, 16:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
I vår stad Stockholm blir allt sålt. Hade en granne som sålde sina 18 kvm för dryga två millar men då ingick även parkering (vilket kan kosta runt 2-3000:- i månaden).
Gissar att Gräddis bostad går för 1,9 pga de smutsiga trosorna så hon kommer få en hacka att betala vandrarhem för under vintern som kommer.

Citat:
En 2a såg jag gick för 2 miljoner i år på samma gata som Gräddis bor på. Så min gissning är att det landar på ca 1,5 miljoner. Men det var bara en gissning. Jag bor i ett populärt område i hus och här tar det längre tid för bostadsrätter och hus att bli sålda. Jag såg också att det är många osålda hus och bostadsrätter som är osålda hos Kronofogden. Har sett osålda både i Malmö, Göteborg, Linköping och Västerås tex Men Gräddis lägenhet kommer att bli såld är jag helt övertygad om
Senast redigerad av tindraninni 2024-10-12 kl. 16:43.
Citera
2024-10-12, 16:15
Medlem
DenOtroligaStrutens avatar
Tycker så synd om alla i denna historia...

Tänk på vad sönerna lär sig om allt detta...

'Så här gjorde pappa mot mamma...'

Är det bra framöver när de börjar bli män...?

'Kör över kvinnor...'

De får skylla sig själva..
Citera
2024-10-12, 17:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Nytt från Marcus de Morte på YT nu;

” Hassan orkar inte mer”

Ett under att han orkar så här länge?

Rätt komiskt ändå att en 70-årig turk inte tycker det är värt att ha att göra med en galen 50-åring för att få ligga
Citera
2024-10-12, 17:03
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Tycker så synd om alla i denna historia...

Tänk på vad sönerna lär sig om allt detta...

'Så här gjorde pappa mot mamma...'

Är det bra framöver när de börjar bli män...?

'Kör över kvinnor...'

De får skylla sig själva..

Det här är en gammal tråd, som vissa nya, gamla/ nya följer.

FB öppen för alla, alltid!

Men du?
Reg 24-07-17, 8 inlägg, ”Den Otrolige”, även annat också.

Snälla, läs på, innan du skriver i tråden?
Citera
2024-10-12, 17:11
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
En 2a såg jag gick för 2 miljoner i år på samma gata som Gräddis bor på. Så min gissning är att det landar på ca 1,5 miljoner. Men det var bara en gissning. Jag bor i ett populärt område i hus och här tar det längre tid för bostadsrätter och hus att bli sålda. Jag såg också att det är många osålda hus och bostadsrätter som är osålda hos Kronofogden. Har sett osålda både i Malmö, Göteborg, Linköping och Västerås tex Men Gräddis lägenhet kommer att bli såld är jag helt övertygad om

Ja, en fin 2:a i Huddinge blir nog såld.
Oavsett Pias otvättade trosor.
Citera
2024-10-12, 17:19
Medlem
biljardballes avatar
Hon åker nog ut ur Hassans lägenhet innan hon måste lämna sin.
Det kommer att bli väldigt ensamt och kallt för henne framöver.

Inte en chans att hon får några pengar på sitt konto efter att lägenheten blir såld - hon har skulder och banklån att betala tillbaka.
Det blir inga pengar för toktanten i vinter.
Senast redigerad av biljardballe 2024-10-12 kl. 17:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in