2024-10-12, 13:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Bubbeltänk. Jag tog mig en titt på din posthistorik, inte ett enda inlägg handlar om något annat än Orange Man på ett eller annat sätt. Med reservation för att jag fel, jag tröttnade på att scrolla efter de åtta första sidorna av samma, samma.
😂
Vilket nonsens.
Nästan alla mina inlägg berör rättsfall men om jag tangerar andra forum är det antingen terrorism, Högerextremism, SD eller som nu usas val.
Därför är den orange mannen med megalomani i fokus.

Förutom att diskutera mig så är ämnet om vad som väcker aversion ang Trump och det har jag redogjort för. Har du nåt att tillägga om topic?
Citera
2024-10-12, 13:11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Är det inte lika mycket censur att förbjuda någon att vara emot HBTQ-industrin?

Vem är det som förbjuder folk från att ha åsikten att de inte vill köpa HBT produkter?

Du försöker att skapa ett offer som inte finns, det finns ingen som försöker tvinga dig eller någon annan att köpa regnbågskläder. Däremot så finns det folk som aktivt vill förbjuda att regnbågskläder ska få säljas.
Citera
2024-10-12, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
😂
Vilket nonsens.
Nästan alla mina inlägg berör rättsfall men om jag tangerar andra forum är det antingen terrorism, Högerextremism, SD eller som nu usas val.
Därför är den orange mannen med megalomani i fokus.

Förutom att diskutera mig så är ämnet om vad som väcker aversion ang Trump och det har jag redogjort för. Har du nåt att tillägga om topic?
Topic är Trump. Du påstår att du inte är berörd, ändå är mannen det enda som får din vardag att gå runt. Har du funderat på tomrummet som uppstår när Trump dör av hög ålder?
Citera
2024-10-12, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Makten/eliten är livrädda för att det ska bli någon skillnad i maktbalansen och att pengar ska börja rulla ifrån dem.

Ingen opposition ska tillåtas.

De vill helt enkelt att alla partier som kan få makt ska lyda under dem, oavsett politisk färg.

Ingenting hände när Trump blev president men bara själva hotet gör dem nervösa. En polisstat tillåter inte opposition, inte ens om den underordnar sig makten i praktiken.

Så du menar att Trump inte skulle tillhöra en maktelit?

Hans uppväxt, förmögenheten ha ärvde samt hans fars kontakter gör honom till en i makteliten bara av de skälen.

Lägg till att han backas av världens rikaste man samt en Kennedy.
Han leder det republikanska partiet som även det är så mycket etablissemang som det kan bli.
Vidare stöds han av usas största nyhetskanal Fox samt en rad stora aktörer på strömmade medier.

Så att han lyckats skapa en bild som du beskrev är milt sagt imponerande.

Det är en del av förklaringen han har varit väldigt skicklig på att skapa myten om sig själv och han lyckas ständigt hålla sig själv i centrum i nyhetsrapporteringen.

Sedan så tar han upp en rad frågor som borde varit demokraternas men som de tappat precis som vänstern gjort i många västländer. Det gör att han för många framstår som en förkämpe för arbetarklassen, något som knappast stämde förra gången han ledde landet och som knappast kommer stämma om han vinner igen
Citera
Avslutad
Citat:
Du är lite vag nu. Vilka är hjärntvättade? Bidens administration, eftersom de inte lyckas låsa in mannen och slänga bort nyckeln?

Orkar inte gå in på detta så mycket. Fientliga stater finasierar och hjälper trump på olika sätt. Trollkonton i sociala medier är ett exempel på detta. Cambridge Analytica är ett annat exempel. Sen blir ju alla hjärntvättade ett självspelande piano som rapar upp samma lögner och tröttsamma whataboutism. Knappast en ensam man mot världen.

Folk hade aldrig accepterat en kriminell person utan hjärntvätt och rädsla för de hotscenarierna som trumps medhjälpare målar upp. Det är en komplex bild.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vem är det som förbjuder folk från att ha åsikten att de inte vill köpa HBT produkter?

Du försöker att skapa ett offer som inte finns, det finns ingen som försöker tvinga dig eller någon annan att köpa regnbågskläder. Däremot så finns det folk som aktivt vill förbjuda att regnbågskläder ska få säljas.
Nu gaslightar du. Värdegrunden förbjuder dig att ha en negativ åsikt om HBTQ-industrin. Man kan inte ha den åsikten i offentligheten utan att riskera totalt privat haveri på t.ex arbetsmarknaden. När det regnbågsflaggas på bussar och byggnader ”i allmänhetens namn” är det att betrakta som tvång, fejkat folkligt stöd som vi normalt bara ser i diktaturer.

Det enda man kan göra är att rösta med det som finns kvar i plånboken efter att staten finansierat dessa manifestationer. Det kallar du ”offerkofta”, mysigt.
Citera
2024-10-12, 13:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Topic är Trump. Du påstår att du inte är berörd, ändå är mannen det enda som får din vardag att gå runt. Har du funderat på tomrummet som uppstår när Trump dör av hög ålder?
Höjden av ironi..

Då den som svamlar om min posthistorik fortsätter i samma anda.

Höj ribban och diskutera varför Trump framstår som en idiot men utan att du visar att du själv är en.

Jag har nämnt flera orsaker till varför jag finner gubben både opålitbar och olämplig.
Citat:
Bubbeltänk. Jag tog mig en titt på din posthistorik, inte ett enda inlägg handlar om något annat än Orange Man på ett eller annat sätt. Med reservation för att jag fel, jag tröttnade på att scrolla efter de åtta första sidorna av samma, samma.
Citera
2024-10-12, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaskig
Orkar inte gå in på detta så mycket. Fientliga stater finasierar och hjälper trump på olika sätt. Trollkonton i sociala medier är ett exempel på detta. Cambridge Analytica är ett annat exempel. Sen blir ju alla hjärntvättade ett självspelande piano som rapar upp samma lögner och tröttsamma whataboutism. Knappast en ensam man mot världen.

Folk hade aldrig accepterat en kriminell person utan hjärntvätt och rädsla för de hotscenarierna som trumps medhjälpare målar upp. Det är en komplex bild.
Men vem är det som bestämmer? Presidenten eller diverse trollkonton? Trollkonton kan bara viska medan presidenten kan agera. Jag tycker du belyser Demokraternas svaghet på ett ypperligt sätt, oavsett om Trump är en oborstad tölp eller ej.

Demokraterna går till val på Trumps nackdelar istället för de egna fördelarna. Det, om något, målar upp en skrämmande framtidsvision med tanke på alla skurkstater som vässar knivarna i nuläget.
Citera
2024-10-12, 13:31
Medlem
BakelitTelefonens avatar
Citat:
Demokraterna går till val på Trumps nackdelar istället för de egna fördelarna. Det, om något, målar upp en skrämmande framtidsvision med tanke på alla skurkstater som vässar knivarna i nuläget.

Det är ju det enda de har att komma med, skrämselpropaganda bara, inget av substans.
Citera
2024-10-12, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Enda sen Donald J. Trump i juni 2015 meddelade sin kandidatur för presidentposten 2016 så har allt från massmedia, talk shows, politiker (huvudsakligen Demokrater), etc, etc hånat och aktivt motarbetat honom. Och när han väl vann presidentvalet i 2016, så var det liksom bara en tidsfråga innan 3. världskriget skulle starta.

Men vad är egentligen skälet till detta hatet mot DJT? Jag har på 8-9 år ännu inte sett ett logiskt svar på det. Är det för att han var en outsider utan politisk erfarenhet, som liksom var motsatsen av "the establishment" i Washington? Är det p g a hans hårda retorik och direkta stil? Är det för att Demokraterna/vänstern kunde inte tackla att Hillary (som liksom skulle bli USAs första kvinnliga president) förlorade mot en kandidat som Trump? Är det för att många anser honom som racist för hans stränga politik mot illegala invandrare? Är det för att han inte tror på klimatförändringar, och drog USA ut ur Parisavtalet? Är det för att Trump ställde upp som kandidat för Republikanerna, och inte Demokraterna? Ser man på Trumps politik under tiden han var president, så vill jag nästan påstå att den var mer liberal än konservativ.

DJT var populär bländ massmedia, och amerikaner flest innan han i juni annonserade att han skulle gå för presidentposten - då ändrade allt sig. Men varför?
Den globala eliten tillsammans med djupa staten (ex. CIA och FBI) avskyr DJT av den enkla anledningen att han inte tillåter sig styras/köpas. Han vill sätta USA och det amerikanska folket först.
Citera
2024-10-12, 13:35
Medlem
olcadans avatar
Det är pga hans rasism, syn på kvinnor som sexobjekt, hans vedervärdiga personlighet, hans ständiga lögner, att han är en idiot, att han inte är kapabel till att bry sig om någon annan än sig själv, att han är en våldtäktsman, att han är en svindlare, att han är pedofil, att han är fascist, att han vill förstöra miljö/klimat, att han gör hemliga affärer med diktatorer osv.

Vad är skälet bakom att många dyrkar denna individ som en gud? Ni har tagit den vedervärdigaste person ni kunnat hitta och valt honom som profet för en sorts religion. Trumpism är konstigt.
Citera
2024-10-12, 13:36
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Swamp, woke, etablissemanget, vänster, PK....
Du glömde konspirationsteorin Deep state.

Har alltid tyckt det är fascinerande vilken begränsad och repetitiv repertoar hans groupies har.

Personligen hatar jag inte Trump, lägger inte den energin på gubben.

..... men konstaterar att han är en fullblodsnarcissist som manipulerar lättlurat folk och/eller sådana som har tendenser att gå på propaganda och konspirationer.

Med denna störning följer risker. Han är en fara för demokratin som predisponerad för hämnd.

Men Clear the swamp är ju Deep State! Det är ju vad det handlar om.

De ord du vänder dig emot att jag använder är ju för att beskriva den politik och ideologi hos etablissemanget som Trump kritiserar. Det är inga tomma ord utan sammanfattar vad saken gäller.

Om wokwideologin kan man skriva avhandlingar men de som lyssnar förstår precis allt hemskt som den står för.

Jag bör inte använda ordet vänster tycker du, men det är ju en utpräglad vänsterpolitik som Trump vänder sig emot. Att vänsteridéer fått ett kraftigt genomslag i USA är ett faktum som framgår på en mängd olika sätt.

"Faran för demokratin" om Trump får en väljarmajoritet är däremot bara ren vänsterpropaganda från de som anser att alla som inte tycker om de är odemokratiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in