2024-10-11, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Befolkningen har inte fått en tillgång utan belastning. Dessutom är många av dem hemma på semester därifrån de flydde. Gissar att pengarna rinner rakt ut ur landet.

Det betyder ju inte att vi inte har en fördel av att föda tillräckligt med barn.
Citera
2024-10-11, 21:25
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Det föds få barn överallt där folk har tillgång till preventivmedel. Det är knappast något unikt beteende för svenska män eller svenska kvinnor.
Citera
2024-10-11, 21:31
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Som rubriken lyder. Varför bromsar ni män möjligheten till att föda fler svenskar?

Det pratas ofta här på flashback om att "kvinnor föder för få barn". Orsakerna till dessa menar män är bland andra:
- Kvinnor är kräsna
- Kvinnor vill göra karriär och bryr sig ej om familjeliv
- Kvinnor ska "knulla runt" fram tills de är för gamla för barn
- Kvinnor skaffar bara barn med invandrare

Skitsnack, det är männens fel att det föds få barn

Genom en snabb googling kan man hitta enormt utbud av trådar gällande ämnen "han vill inte ha fler barn" exempelvis familjeliv.se, men även på reddit m.m.

Min erfarenhet: alla mina väninnor och bekanta kvinnliga personer, verkligen ALLA, vill ha fler barn. Samtliga svenska män säger "nej, det räcker med två". Svaret kommer ej ifrån ekonomiska perspektiv, utan det är helt enkelt för att de värdesätter sin fritid och tycker det är rätt bekvämt med två barn. Även jag själv är i sitsen - jag vill gärna ha fler barn, min svenska man säger nej för det skulle vara jobbigt med en liten bebis igen. Svar ja, bebisar är jobbiga - men ändå är det vi kvinnor som är gravida med allt det obekväma som tillkommer det, samt tar amningen osv. Det är en kort period av livet, men det bryr sig inte männen om. Fritiden är helig.

Jag har även flera väninnor som varit tillsammans med män som sagt att de vill ha barn "senare", men senare kommer aldrig. När de ställs mot väggen kröp det fram att de inte ville ha barn överhuvudtaget. De hade med andra ord inte ens varit ärliga utan ljög för att hålla kvar kvinnan i relationen. Vissa av dessa män är nu runt 50 och lever som att de är 20. Än en gång är fritiden viktigare än att se potentiella barn växa upp till starka individer - dvs världens viktigaste jobb.

Sen finns det också de män som har barn, men fortfarande lajvar att de bor hemma i mammas källare med datorspel och andra aktiviteter som gör dem helt avskärmade från resten av familjen efter arbete. Detta gör att kvinnan får rodda allting hemma med barn och hushållsarbete. Mannen fattar inte alls vilket gigantiskt lass kvinnan drar, och tycker att "det inte är så svårt". Mannen är med andra ord ett extra barn, som trots minimala uppgifter inte heller vill ha fler barn - med rädsla att få spela mindre.

Så, svenska män som påstår sig värna om "den svenska släktet/rasen" eller var ni nu säger: VARFÖR har ni detta beteendet som i sin tur leder till att det föds för få barn? När ska ni inse att problemet ligger på er och förändras till ansvarstagande fädrar?

Nej det är skatter skatter skatter. Därför, inget annat.
Citera
2024-10-11, 21:31
Medlem
Boguslaws avatar
Kvinnor vill ha ståtliga och giriga män som uppfostrats till att vara giriga och pengaälskare. Därför faller man lätt bort när man söker kvinnor om man uppfostrats i en kristen anda där pengar föraktas och kärlek är helt oberoende av hur mycket pengar man har. Det här är ett stort problem i Sverige år 2024. Det blir inte lättare att muslimer och invandrare från väldigt långt bort och deras barn får en massa pengar istället för idealiska blåögda kristna krigare som förtjänar dem mycket bättre.
Citera
2024-10-11, 21:35
Medlem
Knegares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yllefilt
Tror att problemet är att folk är för gamla när dom börjar försöka skaffa barn.
Fertiliteten börjar gå ner redan vid 25 år. Att börja vid 35-40 är alldeles för sent för många.

Det här spelar naturligtvis in.
Förr började folk jobba mella 16-18 års ålder och började bygga upp ett eget vuxenliv.
Idag går många i skolan till 24 års ålder och lever på och hos sina föräldrar.
Många 25 åringar idag är som omogna tonåringar mentalt.
Hög ålder vid första barnet håller ner antalet barn helt naturligt.
Citera
2024-10-11, 21:43
Medlem
Rodrigos avatar
Den obotliga beslutsångest vi har skapat genom att ständigt kunna kommunicera med i princip vem vi vill / när vi vill i hela världen har dödat möjligheten att skapa sig ett stabilt förhållande och därigenom någon slags duglig avkomma. Det som hjälpligt håller ihop det västerländska förhållandet är konsumtion, självbedrägeri och möjligheten att projicera sina mest akuta problem på sin omgivning, detta i kombination med att det dör för få män i krig och annan typ av friktion har skapat det som råder. Ingen enskild individ eller grupp ska behöva ta på sig denna tragedi att det dör för få individer av manligt kön för att det här ska fungera. Vi är utöver att det historisk sett bör dö många mer män alla offer för den teknik och slapphet vi gjort oss beroende av, alla har kört sin penis långt in i tekniken eller densamma djupt in i fittan och det är bara att gilla läget. Att det skulle vara ett specifikt manligt eller kvinnligt problem att homo sapiens parningsritualer och efterföljande process havererat är bara en illusion.
Senast redigerad av Rodrigo 2024-10-11 kl. 21:46.
Citera
2024-10-11, 21:50
Medlem
Citat:
Som rubriken lyder. Varför bromsar ni män möjligheten till att föda fler svenskar?

Det pratas ofta här på flashback om att "kvinnor föder för få barn". Orsakerna till dessa menar män är bland andra:
- Kvinnor är kräsna

Genom en snabb googling kan man hitta enormt utbud av trådar gällande ämnen "han vill inte ha fler barn" exempelvis familjeliv.se, men även på reddit m.m.

Min erfarenhet: alla mina väninnor och bekanta kvinnliga personer, verkligen ALLA, vill ha fler barn. Samtliga svenska män säger "nej, det räcker med två". Svaret kommer ej ifrån ekonomiska perspektiv, utan det är helt enkelt för att de värdesätter sin fritid och tycker det är rätt bekvämt med två barn. Även jag själv är i sitsen - jag vill gärna ha fler barn, min svenska man säger nej för det skulle vara jobbigt med en liten bebis igen. Svar ja, bebisar är jobbiga - men ändå är det vi kvinnor som är gravida med allt det obekväma som tillkommer det, samt tar amningen osv. Det är en kort period av livet, men det bryr sig inte männen om. Fritiden är helig.

Jag har även flera väninnor som varit tillsammans med män som sagt att de vill ha barn "senare", men senare kommer aldrig. När de ställs mot väggen kröp det fram att de inte ville ha barn överhuvudtaget. De hade med andra ord inte ens varit ärliga utan ljög för att hålla kvar kvinnan i relationen. Vissa av dessa män är nu runt 50 och lever som att de är 20. Än en gång är fritiden viktigare än att se potentiella barn växa upp till starka individer - dvs världens viktigaste jobb.

Sen finns det också de män som har barn, men fortfarande lajvar att de bor hemma i mammas källare med datorspel och andra aktiviteter som gör dem helt avskärmade från resten av familjen efter arbete. Detta gör att kvinnan får rodda allting hemma med barn och hushållsarbete. Mannen fattar inte alls vilket gigantiskt lass kvinnan drar, och tycker att "det inte är så svårt". Mannen är med andra ord ett extra barn, som trots minimala uppgifter inte heller vill ha fler barn - med rädsla att få spela mindre.

Så, svenska män som påstår sig värna om "den svenska släktet/rasen" eller var ni nu säger: VARFÖR har ni detta beteendet som i sin tur leder till att det föds för få barn? När ska ni inse att problemet ligger på er och förändras till ansvarstagande fädrar?
Att gå från 2 till 3 ungar kan väl inte vara så svårt? Ljug att du tar P-piller eller nåt.

Från 3 till 4 ungar blir nog svårare, om din snubbe lär sig av sina misstag och knipsar sig. Det blir till att flörta med brevbäraren och säga att det var Den Helige Ande.
Citera
2024-10-11, 23:23
Medlem
Jag har ett yrke som bara eliten av mänskligheten har, lite cream de la cream kan man väl säga och alla mina barn har växt upp till magnifika exemplarer. Bra muskelatur, fysik och smarta, dom är läskunniga före 6 år samtliga. Och kvinnor från alla raser skickar mig blickar och leenden när jag går med mina blonda, lockiga blåögda barn.

I det tredje riket hade jag varit fastspänd på en brits och blivit tvångsavrunkad var tredje dag för tvångsinseminering för massproduktion av AAA-barn.

Tanken har faktiskt slagit mig att eftersom det finns så många mansbäbisar, incels, eller rent av egocentriska män som inte vill göra sina partners gravida så ser jag det som min uppgift att försöka befolka vårt land med den genetiskt bästa arvsanlaget det bara går. Lite som en avelshingst, bara det bästa är gott nog. Problemet är bara alla själviska och giriga kvinnor som kommer kräva underhållsbidrag, jag har liksom inte råd att skicka bidrag till 200 kvinnor. Det skulle kräva en månadslön på 400k...

Min fru är så tacksam för att jag valt att ge just henne dessa AAA-barn men hon är inte heller girig, hon tycker det är okej ifall jag donerar sperma för hon vet vilken potential det är i min säd.

Vad skulle ni göra i min sits? Starta en hemsida där barntörstande kvinnor kan få möjligheten till en del av mig?
Citera
2024-10-11, 23:27
Medlem
Citat:

- Kvinnor är kräsna

Du har nog rätt, men männen känner sej nog inte uppskattade i Sverige också.
Citera
2024-10-11, 23:35
Medlem
I mångt och mycket en korrekt analys av TS.
Många män är bedrövligt lata jävlar. Konsumtion och lättja för hela slanten. Dricka öl och kolla på TV, kanske gå en runda på en gräsplätt och slå en liten boll.
De fåtal män och kvinnor som av egen vilja väljer att inte skaffa barn hade med lätthet vägts upp av om de som faktiskt vill ha barn såg till att skaffa 2-4 barn.
Citera
2024-10-12, 00:33
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Jag har ett yrke som bara eliten av mänskligheten har, lite cream de la cream kan man väl säga och alla mina barn har växt upp till magnifika exemplarer. Bra muskelatur, fysik och smarta, dom är läskunniga före 6 år samtliga. Och kvinnor från alla raser skickar mig blickar och leenden när jag går med mina blonda, lockiga blåögda barn.

I det tredje riket hade jag varit fastspänd på en brits och blivit tvångsavrunkad var tredje dag för tvångsinseminering för massproduktion av AAA-barn.

Tanken har faktiskt slagit mig att eftersom det finns så många mansbäbisar, incels, eller rent av egocentriska män som inte vill göra sina partners gravida så ser jag det som min uppgift att försöka befolka vårt land med den genetiskt bästa arvsanlaget det bara går. Lite som en avelshingst, bara det bästa är gott nog. Problemet är bara alla själviska och giriga kvinnor som kommer kräva underhållsbidrag, jag har liksom inte råd att skicka bidrag till 200 kvinnor. Det skulle kräva en månadslön på 400k...

Min fru är så tacksam för att jag valt att ge just henne dessa AAA-barn men hon är inte heller girig, hon tycker det är okej ifall jag donerar sperma för hon vet vilken potential det är i min säd.

Vad skulle ni göra i min sits? Starta en hemsida där barntörstande kvinnor kan få möjligheten till en del av mig?

Vilken gåva att vara en sådan ubermensch, hade du haft kapital hade du utan tvekan planterat din säd i 200 kvinnor, inte sant?
Citera
2024-10-12, 00:34
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Man ska kanske hålla två saker i huvudet här.

Det är definitivt kvinnorna som är mer kräsna på partnermarknaden. Data från olika appar men även livet i övrigt säger att kvinnor är mycket mer negativa till parbildning än vad män är.

Däremot är det sant att det oftare är männen som vill vänta med att skaffa barn eller vill ha färre barn. Skälet till det menar jag är traditionella könsroller, där männen ansvarar för att dra in pengar till barnen medan kvinnorna ansvarar för blöjbyte och arbetskraft. Den arbetskraft som man bidrar med är relativt mycket en sak som ligger inom ens egen kontroll, medan den arbetskraft som man kan sälja på arbetsmarknaden är beroende av konjunkturer vilket ofta är svårt att kontrollera. Lägger man ovanpå att männen arbetar i privat sektor mer än kvinnor så är män mer utsatta för dåliga tider.

Sen är det sant att det finns män som vill spela WoW när de är 40+, vilket jag kan tycka är fjantigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in