2024-10-11, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Man "påstår" inte att han är president för Comanches han har själv sagt att han är president för Comanches South End.
En av domarna handlar om ekonomiska brott.
Vad jag läst mig till är obekräftade uppgifter som säger att han dömts för fortkörning (vårdslöshet i trafik, kanske?) och att det fattades kvitton i samband med en konkurs. Är det den "gängkriminaliteten" du menar?
Citera
2024-10-11, 19:50
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Man "påstår" inte att han är president för Comanches han har själv sagt att han är president för Comanches South End.
En av domarna handlar om ekonomiska brott.
Som tydligen gav böter som straff.
Citera
2024-10-11, 19:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Alltså kan du bara inte säga ett brott som människan gjort? Vet inte ärligt talat vad vandel är? Är det brottsligt? Alltså skit nu i Jimmy Åkesson utan frågan gäller MC-ledaren.
Inte om du vägrar svara på om du bryr dig om vandel.

Jag kan förstå om du har svårt att förstå begreppet. Rent politiskt är det Jimmie och Sverigedemokraterna som fört upp vandel på agendan. Det handlar alltså inte om vilka brott man är dömd för utan mer ens livsstil. Så här står det på Wikipedia: Med bristande vandel avses förhållanden såsom bristande regelefterlevnad, association med kriminell organisation, nätverk eller klan.

Om du tycker att vandel är trams så släpper jag det direkt. Men om du tycker att vandel är en grej så får du väl ändå hålla med om att vandeln inte är top notch om man beslutar sig för att bli president i ett kriminellt mc-gäng.

Och när du besvarat den frågan vill jag gärna diskutera begreppet "omdöme" med dig.
Citera
2024-10-11, 19:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
SD vill att du ska kunna bli straffad om man är vän eller släkt med gängkriminella, vad är det du inte förstår? Det är ju SD som hittat på detta ingen annan, sen har Jimmie själv bristande vandel (om man går på SDs linje).
Visst. När den lagen införts är vi i ett annat läge
Citera
2024-10-11, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Lättast är att gå till första källan. Nu har expressen även tagit upp fler personer med mc koppling till Jimmie som är hans kompisar . Bland annat en som inte tar avstånd till bandidos.

Men vi har ett väl ett namn "antar jag" även fast jag inte vet vad människan heter eller vem det är? Så antar jag att det finns någon brott registrer på vad han "ledaren" har gjort? Eller har iaf åtalats för? Det är allt jag frågar efter, jag skiter I hans kompisar, mamma eller kusiner..måste jag läsa hela tråden? Jag har både läst och hört nyheterna men det jag hittar framgår det inte vad människan gjort!
Citera
2024-10-11, 19:55
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettveken
Vad jag läst mig till är obekräftade uppgifter som säger att han dömts för fortkörning (vårdslöshet i trafik, kanske?) och att det fattades kvitton i samband med en konkurs. Är det den "gängkriminaliteten" du menar?
Nej
Han är president för Comanches
Comanches är ett mc gäng som klassas som grovt kriminellt Chapter south end ligger tekniskt sett under Comanches Danmark där dom anses ligga bakom majoriteten av de grova våldsbrotten på senare tid.
Dom rekryterar och utökar och har gått från ett "Chapter" till tre på relativt kort tid
Likvärdiga med HA, Bandidos etc.
Det är inte någon trevlig liten "hobbyförening"
Senast redigerad av Pinkies 2024-10-11 kl. 20:01.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Inte om du vägrar svara på om du bryr dig om vandel.

Jag kan förstå om du har svårt att förstå begreppet. Rent politiskt är det Jimmie och Sverigedemokraterna som fört upp vandel på agendan. Det handlar alltså inte om vilka brott man är dömd för utan mer ens livsstil. Så här står det på Wikipedia: Med bristande vandel avses förhållanden såsom bristande regelefterlevnad, association med kriminell organisation, nätverk eller klan.

Om du tycker att vandel är trams så släpper jag det direkt. Men om du tycker att vandel är en grej så får du väl ändå hålla med om att vandeln inte är top notch om man beslutar sig för att bli president i ett kriminellt mc-gäng.

Och när du besvarat den frågan vill jag gärna diskutera begreppet "omdöme" med dig.

Är du efterbliven? Jag ifrågasätter inte det moraliska i ärendet utan vad människan som var på JÅ bröllop har gjort eller åtalats för alternativ suttit inne för.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Det är viktigt att vi tar politikers korruption på allvar oavsett om det är någon vi gillar eller ogillar åsiktsmässigt. Facit på Åkessons korruption har vi här https://www.dn.se/sverige/sd-drar-tillbaka-forslag-om-forbud-for-gangkriminella/. Eller varför inte svängning gällande vinster i skolor https://www.di.se/nyheter/sd-svanger-vill-ha-helt-fria-skolvinster/. SD är ett parti likt andra vars politik kan köpas om man har de rätta ingångarna.

Moraliskt sätt är det lika illa om det är Jordgubben, Peje, Wallwnberg eller mc-gäng som köper våra politiker.
Så är det att VI kan kritisera men hans väljare kommer aldrig bry sig eftersom allt är Sossarnas fel.
Men grejen är den att staten ska aldrig straffa någon man inte kan bevisa skuld på.
Citera
2024-10-11, 19:56
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Att inte media förstår att det är kontraproduktivt när de förtvivlat försöker mjölka detta när kon har sinat för länge sedan. Snacka om att försöka göra en höna av en fjäder. Sympatierna från varje vettig människa hamnar såklart hos Åkesson när granskning övergår till drev och trakasserier.
Ja fast det verkar inte så denna gång förutom då klicken som alltid försvarar
Citera
2024-10-11, 19:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DaVinci
Absolut en fråga värd att tänka på (hur ska man i politiken förhålla sig till att folk på goda grunder kan antas, men inte bevisas, ha gjort diverse), men samtidigt kvarstår ju verklighetens spelregler: dreven går, och detta är nästan en ovanligt bra grund för ett drev.

Sen måste man väl också, även om man själv är rättstatsfanatiker (vilket vi ju egentligen verkar vara båda två), erkänna att väljare måste få lov att agera på informationen och signalerna detta sänder? Väljare är ju inte, och kan inte förväntas vara, robotar som i alla lägen följer det principprogram man själv skulle föredra. Det är i den betydelsen jag använde "praktskandal": det är objektivt något som påverkar väljare, och något som SD:s politiska fiender kan använda sig av.

Menar du sossarna eller SD med "skitpartiet"?

Jag kan se hur båda sidor skulle kunna använda sig av detta på offerkoftemanér framöver. Det är väl egentligen ganska förutsägbart. Sossarna kommer att försöka minska sitt kriminalpolitiska underläge genom att köra retorisk "vi är tuffa mot brottsligheten, gängen är samhällshotande"-stil, och blanda in Åkesson i det: Åkesson är en del av en samhällsomstörtande kraft. SD kommer som vanligt att försöka vända det hela till att handla om medial repression: det mediala etablissemanget försöker att manipulera befolkningen.

Vad kan någon part egentligen göra, annat än detta? Politik idag är till stor del just manipulation (där har ni rätt), som reklamkampanjer som flyter fritt över samhällskroppen och alla grupper som utgör delar av den. För den, så vitt jag vet, bästa analysen av just det borde nationalister läsa Peter Mairs "Ruling the Void" (det blir roligare att prata med fienden om den är påläst, och jag är tillskillnad från många andra vänsterpersoner inte det minsta rädd för ett stundande "fascistiskt" övertagande eller något sådant - det är fria fantasier, stammande från just de förhållanden Mair analyserar).
Topic är JÅ. Vilket parti tror du tråden handlar om?
Citera
2024-10-11, 20:00
Medlem
Citat:
Nej
Comanches är ett mc gäng som klassas som gängkriminella

Äntligen nån som svarade på min fråga ja kanske inte på min fråga men ändå framgår vad MC-ledaren gjort! Tack så mycket. Och Ja, jag kan hålla med det där med fortkörning är riktigt illa....jävla gangsters borde faan avrättas!
Citera
2024-10-11, 20:01
Medlem
Citat:
Nej
Comanches är ett mc gäng som klassas som gängkriminella
Han är gift med en av Åkessons ytligt bekanta och befann sig på en fest han inte blivit personligen inbjuden till utan som respektive till den ytligt bekanta som blivit inbjuden, men du kan inte säga vilka brott han dörmts för eller på vilket sätt Åkessons skall hålla ansvarig för saken? Eller menar du att Hedarv är en av Åkessons närmaste män och att dom två tillsammans sitter och gör upp om vem som skall ta hand om inkomsterna från garderoben på Stadshotellet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in