2024-10-11, 18:49
Medlem
Vem fan vill sätta barn till världen till det samhälle som har blivit? Det räcker med att se tillbaka till -80 - -90-talen. Då fanns det i alla fall lite hopp om en ljusare framtid för våra ättelägg men den lampan har slocknat totalt efter den samhälls-och världsutveckling vi har sett de senaste decennierna. Ett rent skitsamhälle är det som har vuxit fram skapat av en massa hönshjärnor, fladdriga som löv för vinden, utan kunskap, insikt, förutseende och ansvar. Jag vill i alla fall inte utöka befolkningen till att leva i detta kaos. Bränder av bilar, våldsbrott, knarkfloder och skjutningar. Börjar med bråk och tjafs i skolorna där invandrarbarnen sätter agendan. Kast ud, for fanden!
Senast redigerad av brakfesten009 2024-10-11 kl. 19:02.
Citera
2024-10-11, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Va?! Barn är livet!

Flertalet människor (både män och kvinnor) gillar verkligen att ta hand om sina barn/umgås med sina barn. Och att jobba (om de har stimulerande arbeten).

Och flertalet människor (både män och kvinnor) skulle givetvis gilla känslan av att komma hem till ett städat hem och att middagen står uppdukad på bordet. Hushållsarbete är trist. Ta hand om sina barn är kul. Jobba är kul.

Därför delar man på det trista hushållsarbetet med sin partner, så slipper man iaf. cirka 50% av eländet. Och så ger det mer tid till att hänga med barnen, partnern och att jobba.

Barnafödandet går givetvis ner om vissa män helst vill vara jättebebisar som varken vill ta hand om hushåll eller sin avkomma. Det fungerar ju inte att frugan jobbar 100%, ensam tar hand om hushållet, ensam tar hand om barnen. Medans maken jobbar 100% och sedan gör vad han känner för. Ojän fördelning där frugan sliter ut sig.

Vill mannen ha en hemmafru, får han väl se till att frugan inte jobbar då. Och att han försörjer hela familjen. Men då får han också se till att skaffa många barn med sin fru, så hon inte bara blir städerska. utan även får ha många barn och på så vis ha ett roligt och fint liv med barnen vid sidan av hushållsarbetet.

Incelen här kommer aldrig komma i närheten av en kvinna. Men dom är alla experter på kvinnor och barnuppfostran. Jag har varit gift i 21 år och har fyra barn, så jag borde ha mer kunskaper än dessa barnlösa och kvinnolösa pojkar.
Citera
2024-10-11, 18:54
Medlem
Det kvinnor som vill leka sex and the city ? Jaga de här "chads" "alfas" mm

Många svenska killar kan inte ens hitta en tjej hur ska de kunna ha barn då ?

Finns en grupp mäm som snåla vill inte vara de enda som jobbar i familjen !
Citera
2024-10-11, 19:07
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Barn behöver inte pappor. Barn behöver Fäder.
Fäder som lär dem vikten av självdisciplin, att vara lojala, att kunna arbeta med händer och kropp, vad heder är, att stå upp för vad som är rätt.

Du menar att pappan först ska ta över när barnet utvecklat ett språk. Dvs inte beröra barnet förrän det är 3-4 år gammalt. Eller kanske egentligen först runt 12 om de ska förstå abstrakta saker. Jag skulle aldrig gå med på att börja uppfostra en okänd 12-åring. Du är bara rädd för bajs.
Citera
2024-10-11, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Jag är gift med en vit kvinna till skillnad från dig, du med dina djävla halvguling ungar som ingen vit kvinna kommer vilja ta i med tång. Antagligen för att du är en ful, värdelös loser själv som var tvungen att importera en fru till skillnad från oss riktiga alfamän.

Din feminina pojkar kommer väl jobba som böghoror eller liknande efter att de vuxit upp med att ha blivit smekta och gullade med av en beta-man hela livet.

Tvivlar starkt på att du nånsin varit i närheten av en kvinna. Ingen svensk kvinna eller någon annan kvinna heller skulle stå ut med ditt beteende.

Är varken ful eller värdelös. Gifte mig när jag var 28 frun 25. Båda bra utbildning. Idag bor vi i hus och har mer än 70000 kr att leva på varje månad.

Mina söner är långa och snygga och de blonda helsvenska flickorna som bor i vårt vita område är intresserade av dom. Dom brukar alltid fråga efter mina pojkar när jag är ute och springer på dom på Ica.

Du är en incel som lever ett fantasiliv
Citera
2024-10-11, 19:11
Medlem
Det har blivit för omständigt att ta hand om barn, det är problemet. När det fanns en hemmafru var det ju inga problem. När det fanns vettiga halltider för sportaktiviteterna så var det inga problem. När alla ungar hade träning samma tid samma dag i veckan var det inga problem. När man kunde låta barnen cykla själva till träningarna var det inga problem. När det inte elitsatsades från 9 års ålder med 5 träningar i veckan var det inga problem. När barnen kunde försaka skolan och ändå få ett jobb och med det ett skapligt liv var det inga problem. När barn fortfarande hade respekt för lärare och vuxna i allmänhet var det inga problem. När man inte behövde köpa en ny barnstol till varje ny bebis var det enklare (själv låg jag i bakluckan och lekte på långfärderna). Den blinda tron på att dina barns lycka som vuxna avgörs på om du gör minsta fel som förälder idag. Dessutom har det blivit jäkligt omständigt att knulla sen alla ska jöka på brudarnas villkor med uppbyggnad, förspel, länge, 5 orgasmer och tre squirtar, eftermys, leksaker och utstyrsel. Där har du nog lite förklaringarna till varför dom flesta nöjer sig med ett eller två barn.
Citera
2024-10-11, 19:22
Medlem
PappaTribes avatar
Utan att kasta skit på någon så tror jag det är allas fel.
Citera
2024-10-11, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Incelen här kommer aldrig komma i närheten av en kvinna. Men dom är alla experter på kvinnor och barnuppfostran. Jag har varit gift i 21 år och har fyra barn, så jag borde ha mer kunskaper än dessa barnlösa och kvinnolösa pojkar.

Och du har fyra barn pga. din kvinna vet att du vill ha barn och också tar gemensamt ansvar med henne för barnen och er familj.
Citera
2024-10-11, 19:24
Medlem
Du behöver prova att dejta som man.

Såg en meme jag beskriver:
En ledsen anka. Med texten "girls after rejecting 300 men" med undertext "no body loves me". Medan manliga motsvarigheten är att ha blivit dissad av över 3000 kvinnor innan han ens får en dejt när han till slut säger "no body loves me" och blir en bitter incel som börjar hata kvinnor.
Citera
2024-10-11, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Som rubriken lyder. Varför bromsar ni män möjligheten till att föda fler svenskar?

Det pratas ofta här på flashback om att "kvinnor föder för få barn". Orsakerna till dessa menar män är bland andra:
- Kvinnor är kräsna
- Kvinnor vill göra karriär och bryr sig ej om familjeliv
- Kvinnor ska "knulla runt" fram tills de är för gamla för barn
- Kvinnor skaffar bara barn med invandrare

Skitsnack, det är männens fel att det föds få barn

Genom en snabb googling kan man hitta enormt utbud av trådar gällande ämnen "han vill inte ha fler barn" exempelvis familjeliv.se, men även på reddit m.m.

Min erfarenhet: alla mina väninnor och bekanta kvinnliga personer, verkligen ALLA, vill ha fler barn. Samtliga svenska män säger "nej, det räcker med två". Svaret kommer ej ifrån ekonomiska perspektiv, utan det är helt enkelt för att de värdesätter sin fritid och tycker det är rätt bekvämt med två barn. Även jag själv är i sitsen - jag vill gärna ha fler barn, min svenska man säger nej för det skulle vara jobbigt med en liten bebis igen. Svar ja, bebisar är jobbiga - men ändå är det vi kvinnor som är gravida med allt det obekväma som tillkommer det, samt tar amningen osv. Det är en kort period av livet, men det bryr sig inte männen om. Fritiden är helig.

Jag har även flera väninnor som varit tillsammans med män som sagt att de vill ha barn "senare", men senare kommer aldrig. När de ställs mot väggen kröp det fram att de inte ville ha barn överhuvudtaget. De hade med andra ord inte ens varit ärliga utan ljög för att hålla kvar kvinnan i relationen. Vissa av dessa män är nu runt 50 och lever som att de är 20. Än en gång är fritiden viktigare än att se potentiella barn växa upp till starka individer - dvs världens viktigaste jobb.

Sen finns det också de män som har barn, men fortfarande lajvar att de bor hemma i mammas källare med datorspel och andra aktiviteter som gör dem helt avskärmade från resten av familjen efter arbete. Detta gör att kvinnan får rodda allting hemma med barn och hushållsarbete. Mannen fattar inte alls vilket gigantiskt lass kvinnan drar, och tycker att "det inte är så svårt". Mannen är med andra ord ett extra barn, som trots minimala uppgifter inte heller vill ha fler barn - med rädsla att få spela mindre.

Så, svenska män som påstår sig värna om "den svenska släktet/rasen" eller var ni nu säger: VARFÖR har ni detta beteendet som i sin tur leder till att det föds för få barn? När ska ni inse att problemet ligger på er och förändras till ansvarstagande fädrar?
Tror att ni kvinnor har svårt att välja rätt. När jag var ung och tokig föll kvinnor för mig och ville ha barn men jag kände mig inte mogen för det,, och i ärlighetens namn tror jag inte att jag hade blivit en bra förälder, nu när jag mognat och tror mig vara redo hittar jag inget att satsa på
Citera
2024-10-11, 19:28
Medlem
En kvinna ,om hon vill ha många barn ,kan skaffa en ny man efter de första 1 eller 2 barnen.

Om hon bara börjar skaffa barn lite tidigare går det. Först barnen vid 26-28 och sen något barn vid 35.

Det förekommer också att äldre kvinnor skaffar en yngre man vid 40 år ,han kan vara 30 ,det går alldeles utmärkt och jag har sett exempel på det. Får sitt sista barn vid 45.
Citera
2024-10-11, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Och du har fyra barn pga. din kvinna vet att du vill ha barn och också tar gemensamt ansvar med henne för barnen och er familj.
Exakt ingen modern kvinna oavsett nationalitet vill ha en frånvarande pappa till sina barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in