2024-08-01, 05:10
Medlem
OlitBrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ordinarystory44
Jag är helt chockad när jag läser denna tråd och hoppas av hela mitt hjärta att Vatchareeyas familj inte är inne och läser denna totala brist på respekt för hennes liv och även hennes död. Skulle man vara så bortkollrad och tro att KRISTOFFER inte var mördaren så har HAN gjort det väldigt tydligt i denna tråd att han är 100% skyldig med sin totala empatilösjet och orespekt för livet han tog. Hans ”vän”…..

Jag är mest förvånad att ingen i Boden har tagit lagen i sina egna händer utan låter han vara. Hade offret hetat Elin och varit blond hade Kristoffer nog varit ihjälslagen för längesedan. Det är tragiskt hur lite alla bryr sig om denna tjej.

Varför är du förvånad? Det är samma i andra fall där mord förekommer.
Tintin står det mycket hemskt om mamman.
Eller ofta där barn är avlidna så står det hemska saker.

Ärligt så trodde jag att folk hade lärt sig att vara mer medmänskliga när luriflaxflux tog sitt liv på fb... Men nä tydligen inte.

Jag tror att det har att göra med att folk är viktipettrar på nätet och sturska.

För jag har sett folk även irl agera som idioter och ansett att någon inte kunnat mörda en person, och då har t o m polisen kommit och sett att personen har mördat och personen har erkännt.
Men det är som att folk inte kan tro det om vissa fast man visste att det var bara en skruv lös i deras huvud utan det skramlade som om dom hade en verktygslåda full med skurv i skallen har kunnat ta någons liv.
Citera
2024-08-11, 23:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mariannejohansson
På fritiden målar jag lite grann, gör gravyr i glas och sånt som du kan se på min instagram. Fotografering har jag också upptäckt de senaste åren. Sen tittar jag mycket på film och serier också.

Inga glåpord men sk. "Mördar-selfis" är det vissa som velat komma och ta några gånger sedan 2020. Inget jag direkt tycker om men det är som det är.

Blir så extremt trött av att sitta framför en skärm så it- utbildning är inte min grej, sedan har jag för mig att de allra flesta it-företag inte har något i belastningsregistret.
OnlyFans finns ju alltid men så desperat efter pengar är jag ju inte än.

Vad får dig ens att tro att någon kommer vilja betala för dig?
Citera
2024-08-15, 21:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OlitBrand
Varför är du förvånad? Det är samma i andra fall där mord förekommer.
Tintin står det mycket hemskt om mamman.
Eller ofta där barn är avlidna så står det hemska saker.

Ärligt så trodde jag att folk hade lärt sig att vara mer medmänskliga när luriflaxflux tog sitt liv på fb... Men nä tydligen inte.

Jag tror att det har att göra med att folk är viktipettrar på nätet och sturska.

För jag har sett folk även irl agera som idioter och ansett att någon inte kunnat mörda en person, och då har t o m polisen kommit och sett att personen har mördat och personen har erkännt.
Men det är som att folk inte kan tro det om vissa fast man visste att det var bara en skruv lös i deras huvud utan det skramlade som om dom hade en verktygslåda full med skurv i skallen har kunnat ta någons liv.

Menar väl att den dömda mördaren inte brukar befinna sig i tråden och skriva själv och verkligen visa hur jäkla lite han bryr sig om vad han gjort och hur lite hennes liv betydde för honom som sker i denna tråd. Det är så jäkla lågt och vidrigt.
Citera
2024-09-10, 16:22
Medlem
Hur fan kan detta psykfallet fått vapenlicens efter att ha brutalt mördat och styckat en liten flicka..?
https://www.instagram.com/regnbagsstjarnan/p/C-7-UOFi-fQ/
Citera
2024-09-10, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodenpojke
Hur fan kan detta psykfallet fått vapenlicens efter att ha brutalt mördat och styckat en liten flicka..?
Kan det verkligen va möjligt? Låter otroligt. Är det inte obligatoriska koll i brottsregister? Miffot borde ju inte ens få sljuta med lnallpulver.
Citera
2024-09-10, 19:17
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Kan det verkligen va möjligt? Låter otroligt. Är det inte obligatoriska koll i brottsregister? Miffot borde ju inte ens få sljuta med lnallpulver.

Han har bara ansökt om att få en vapenlicens - det är inte alls givet att det går genom.

https://polisen.se/tjanster-tillstand/vapen-regler-och-tillstand/handlaggningstid-och-avgift-vapentillstand/
Citera
2024-09-10, 19:20
Moderator
OYs avatar
Citat:

Att avisera för hela världen att man snart har ett vapen i bostaden bör rimligtvis bedömas som försvårande när tillståndsgivaren väger in alla omständigheter.
Citera
2024-09-10, 19:34
Medlem
Undrar vad för sorts vapen han drömmer om att få inneha. Men är det ett jaktvapen så krävs jägarexamen, är det ett sportvapen så krävs att han är aktiv medlem i en skytteklubb, och att han kan uppnå vissa resultat.
Tvivlar starkt på att något av detta är aktuellt för KJ. Därtill dömd styckmördare. Han borde i stället ha köpt paintballkulor för ansökningsavgiften.
Citera
2024-09-11, 12:39
Medlem
Mercedes avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Acton

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Att avisera för hela världen att man snart har ett vapen i bostaden bör rimligtvis bedömas som försvårande när tillståndsgivaren väger in alla omständigheter.
Hur funkar kontroller via brottsregistret när man bytt kön?
Han har ju bytt sista 4 siffrorna i personnumret.
Citera
2024-09-21, 16:17
Medlem
fearreapers avatar
Var i fuppen står det om margarin flaskorna? 😅
Citera
2024-10-02, 00:43
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Han har bara ansökt om att få en vapenlicens - det är inte alls givet att det går genom.

https://polisen.se/tjanster-tillstand/vapen-regler-och-tillstand/handlaggningstid-och-avgift-vapentillstand/

Jag skulle nog säga att en dömd mördare där brottet bara ligger lite drygt 10 år bakåt i tiden inte har större chans än en snöboll i helvetet att få ansökan beviljad. Dessutom finns ju hens funktionsnedsättning och som det verkar socialt inte särskilt ordnade leverne. Men h*n lever väl till viss del i en fantasivärld, som h*n gjorde även innan mordet på Vatchareeya. 875 kronor till statskassan för ansökningsavgiften är ju en liiiten, liiiten återbetalning i alla fall för de kostnader h*n åsamkat samhället genom sitt brott.
Citera
2024-10-11, 18:21
Medlem
mariannejohanssons avatar
Så om någon här är intresserad så blev jag precis friad från groft vapenbrott ✌️💪
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in