2024-10-11, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Hopplöst offtopic

Men det finns två herrar som genomlider Steven Seagals alla filmer från senare tid och på ett enligt mig humoristiskt sätt recenserar dom.

https://www.youtube.com/watch?v=JcLBjWnn3TU

Jag har inte sett den filmen men efter en snabb googling så spelades den in år 2016...

Starkt jobbat av dom två grabbarna. Jag fick på riktigt ont i magen när jag såg hur han håller automatkarbinen. Det ser ju för fan ut som att han springer omkring och skjuter skurkarna med en slagborrmaskin..

Annars sägs det att han faktiskt lyckas med vissa uppdrag. Steven Seagal är ju också gruppchef för ”Hard Meal Team 6”. En gång ska han ha gjort rent hus på en Mc Donald's, en Pizza Hut och Hassans Kebab.

På mindre än 2 timmar!
Senast redigerad av ABanderas68 2024-10-11 kl. 17:05.
Citera
2024-10-11, 17:05
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Just det, Kiev och väst vill inte ingå några avtal utan vill enbart vinna. Ryssland är knappast intresserad längre efter alla svek och tomma löften och gör på sitt vis nu. Kanske Kiev får behålla hälften av sitt territorium så att väst kan säga att man vann och stoppade ryssarna.

Ukraina gav inte upp några kärnvapen utan dom var ryska, tillverkade, underhållna och styrda av ryssar. Vad skulle Ukraina med dessa kärnvapen till då dom inte hade infrastruktur att underhålla dom. Hade Ukraina haft den infrastrukturen så skulle man inte behöva ryska kärnvapen utan kunde tillverka egna.

1. "The Budapest Memorandum of 1994". Det finns mer text i dessa avtal och allt i ett sammanhang. Precis som Finland nu lämnade avtalet med Sovjet och Ryssland om att icka vara allierade med någon eller att USA drog sig tillbaka från en mängd kärnvapenavtal. Sen var det ju konstigt att inte Jugoslavien repekterades av NATO och väst och kunde delas upp. Vad gör USA i Syrien och så vidare. Ryssland invaderade inte Krim utan har haft halvön i hundratals år, erövrad från osmanska riket. Krim vad autonom inom Ukraina och fick här ett val från Ryssland och det var ju lätt efter vad som hänt i Kiev och rysshatet där.

2. "The Russian-Ukrainian Friendship Treaty of 1997". Läs resten av dessa avtal med och se vad Ukriana med åren gjorde med dessa tankar. Huvudtanken var att behålla ländernas sovjetindustri genom vänskapligt sammarbete. Något de facistiska råskinnen i västra Ukraina inte gillade och gick "all-in" 2014 där dom till slut stormade myndighetsbyggnader och störtade den folkvalde presidenten. Kan du ens tänka tanken på vad vi skulle ha gjort om något liknande skett inom EU?

3. Hade folkets rättigheter i dessa regioner i Moldovien och Georgien respekterats så hade troligen ryssarna lämnat. En annan fördel var ju att NATO inte kunde plocka upp dessa länder om ryska trupper var där. Du vet det där löftet från väst att inte flytta NATO österut.

4. Lär dig mer om den konflikten och vem det var som anföll ryska fredssoldater. Georgien hade också ett råskinn som president och som slickade väst i arslet. Händelserna i Ukraina visade hur illa det kan gå och numera har men en vettig president som infört påverkanslagar precis som USA själva har och det gillas ju inte av väst.

5. Ukrainarna avslog erbjudan om eldupphör från DPR efter att ukrainarna frivilligt som vanligt gick i fällan och blev omringade. Man ville inte ge upp och lämna sina fordon och försökte bryta sig ur med många döda som resultat, precis som idag, samma råskinnstänk som leder till förslust.

6. Allt ukrainarna behövde göra var att sluta skjuta granater mot Doneskt och omgivningar där civila dödades och skadades och backa sitt artelleri. Minskavtalen var aldrig seriöst från Kiev och väst vilket vi nu vet eftersom dom erkänt.

7. Skulle det avtalet ha fortsatt i oändlighet eller vad menar ni? Kiev och Turkiet fick ett år att göra pengar men transportrutten missbrukades av drönare och vapentransporter. Nu slås hamnarna och fartygen som levererar vapen i Odessa hårt av ryska missiler och ingen svälter eller bryr sig.

Sju punkter på 30 år som ni anser tveksamma. Ska vi nu räkna upp vad väst brutit mot under samma tid?
Hade Du haft bara lite insikt kunde Du utelämnat resterande dravel - så mycket onödig text... Det är bevisligen meningslöst att ingå avtal med ryssen..!
Citera
2024-10-11, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex

2. "The Russian-Ukrainian Friendship Treaty of 1997". Läs resten av dessa avtal med och se vad Ukriana med åren gjorde med dessa tankar. Huvudtanken var att behålla ländernas sovjetindustri genom vänskapligt sammarbete. Något de facistiska råskinnen i västra Ukraina inte gillade och gick "all-in" 2014 där dom till slut stormade myndighetsbyggnader och störtade den folkvalde presidenten. Kan du ens tänka tanken på vad vi skulle ha gjort om något liknande skett inom EU?

Ja, det var väl det som hände i Rumänien.

Helt rätt att folket avsätter tyranner, eller t o m tar honom av daga.

Så att folket lär sina makthavare, att det finns ett djur, en varelse här på jorden, som faktiskt har förmågan att gå ihop i grupp och göra processen kort med Alfahannen. Om han svinar sig.
Citera
2024-10-11, 17:14
Medlem
Silfverryggs avatar
Nån skrev tidigare nåt om hur de civila ryssarnas inställning till kriget har ändrats. Här är lite mer detaljer om det.
Om Rysslands president Vladimir Putin bestämde sig för att avsluta kriget i Ukraina omedelbart skulle en majoritet av ryssarna, eller 72 procent, stödja lösningen, enligt en opinionsundersökning från det oberoende Levada Research Center.
Om freden innebar att de ryskockuperade områdena i östra Ukraina återlämnades till Ukraina, skulle en tredjedel av ryssarna stödja ett sådant beslut. Enligt en undersökning från Levada ökar det ryska missnöjet med kriget.
Ungefär hälften av ryssarna tror att kriget kommer att göra mer skada än nytta. Missnöjet är störst bland kvinnor och unga under 24 år, liksom i städer med färre än 100 000 invånare. De flesta av dem motiverar sitt svar med att krig har medfört död, sorg och lidande för många människor. Dessutom var de som svarade på enkäten oroade över de förluster och civila förluster som den ryska armén lidit. Som motivering anfördes också den försämrade ekonomiska situationen i landet, de stigande priserna och de försämrade relationerna mellan Ryssland och andra länder.
...
Enligt Volkov kommer förändringarna inte att bli dramatiska eftersom majoriteten av medborgarna fortfarande kan fortsätta att leva relativt normalt. – Majoriteten vill ha fred, men lämnar det upp till myndigheterna att fatta beslutet, sade Volkov.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/8ad4bdbd-fb8d-4d7b-90f1-b3c6e5be9922

Självklart var det moskoviter, folk över 55 (som levt under sovjet-eran) samt generellt män som stödde kriget enligt artikeln.
Män, ryssar över 55 år och moskoviter ser oftare än andra att landet är på väg i rätt riktning och att invasionen av Ukraina har fört med sig fördelar.
Och ja, var tvungen att dubbelkolla med Google Translate. Översättningen av "moskovalaiset" blev moskoviter. Roligt, Iltalehti och Google.
"Ur vägen moskoviter, friskt mod i gossar gul och blå" (fritt omformat av Tegnérs dikt "Karl XII").
Citera
2024-10-11, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Haha, rysstrollet/boten blandar ihop begreppen när översättningen blir fel, public/private company.
Han försvinner nog från forumet efter det här, finns ju gränser för hur mycket man kan göra bort sig. Men just här tror jag bara inte han förstår skillnaden mellan enskild firma och privat företag, skulle förklara en del... 😅
Citera
2024-10-11, 17:19
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Det var ju ett par veckor sedan som moldaviska polisen haffade några pro-ryssar med en jävla massa pengar med syftet att köpa röster och liknande i och med att det är nån folkomröstning också i samband med presidentvalet.

Medan de pro-ryska folkmordsvurmande kommunisterna här i denna tråd ryggdunkar varandra samtidigt som puttefnask pussar musslornas heliga bok tillsammans med Irans nya president, så ska tysken skicka lite stålar till Ukraina. Närmare bestämt €600M
German Chancellor announces €600 million in military aid to Ukraine
https://x.com/AsharqNewsBrk/status/1844722037773726094

Samma Tyskland som säger detta:
Enligt Tyskland vägrar Rysslands president Vladimir Putin att diskutera fredssamtal med förbundskansler Olaf Scholz. Tillkännagivandet gjordes av Tysklands utrikesminister Annalena Baerbock.
...
- Han (putte, min anm) vägrar att acceptera fred och sänder varje dag ett nytt budskap om krig och förstörelse. Numera är han inte ens redo att tala med den tyske förbundskanslern i telefon.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/e1564df6-d4a0-42c0-99de-b91510a46d10

Putin föraktar ynkryggen Scholz som inte vågade protestera när USA lät spränga NS2.
Har Scholz €600 millar bara sådär?
Tyskland har negativ tillväxt i sin ekonomi.
Citera
2024-10-11, 17:22
Medlem
Reimers avatar
Lång och hyfsat optimistisk uppdatering från Kenneth Gregg, läsvärd även om mycket är fortfarande hemligt och inte går att publicera-

Mer i länken underst.

Citat:
11.10.2024 uppdateringen. Min senaste resa var mycket givande och intressant. Tyvärr fick jag så mycket information som ännu inte kan offentliggöras, därför blir denna uppdatering formad så att ni måste läsa mellan raderna.
Låt mig först av allt konstatera att Zelensky har fog för sin optimist. Det finns en plan som kopplar samman flera händelser samt kommande händelser till en enhetlig bild. Just nu ser våra sk experter och media endast några händelser och gör sina slutsatser baserad på detta. Jag vill hellre likna krigssituationen just nu som en kubistisk tavla där det är viktigt att inte stirra sig blind på 1 eller några få kuber, utan man måste ta några steg tillbaka och få ett helhetsintryck. Naturligtvis är detta gjort medvetet av vår generalstab i syfte att valsa runt med turisten i en eldig flamenco. Vi kommer att slå till hårt, men var?

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Senast redigerad av Reimer 2024-10-11 kl. 17:25.
Citera
2024-10-11, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Lång och hyfsta optimistisk uppdatering från Kenneth Gregg, läsvärd även om mycket är fortfarande hemligt och inte går att publicera-

Mer i länken underst.

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440

Ja, jag tar fasta på de här orden.

"Låt mig först av allt konstatera att Zelensky har fog för sin optimist."
Citera
2024-10-11, 17:25
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Putin föraktar ynkryggen Scholz som inte vågade protestera när USA lät spränga NS2.
OCH? Ryssland vaskar både sin befolkning samt sin tillväxt, bestående av krigsmateriel, i Ukraina.
Visst är det positivt..?
Citera
2024-10-11, 17:25
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert

Har vi? Inget jag lagt märke till under de 5 år (dvs innan och under kriget i Ukraina) jag bott här.
Men att Scholtz är en syltrygg håller jag med dig om.
Citera
2024-10-11, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Helt korrekt. Tänk att få läsa det i det här forumet. Tack.
Jag tror inte att du är rätt person att bedöma korrektheten i Rysslands förehavanden.
Du har ju visat för oss alla att du bara papegojar det du läser på Telegram.

Du har diskvalificerat dig genom att i många inlägg visat din okunnighet vad beträffar Rysslands politik och situationen i Ryssland, att du håller med Moretex bekräftar det.

Men jag är inte den som är den, du kan ju få ytterligare ett försök att visa att ryssar är rikare än tyskar och att ryssar ”får mer för pengarna” än tyskarna. Jag säger inte att du är obegåvad men…
Citera
2024-10-11, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Nej, Ryssland hade inga kärnvapen alls. Samtliga kärnvapen ägdes av Sovjetunionen. Sedan var de utplacerade i olika delrepubliker, bl a Ukraina. Men eftersom alla andra sovjetiska egendomar delades mellan de olika delrepublikerna, så är det rimligt att kärnvapnen delades på samma sätt som allt annat. Så det var Ukrainas kärnvapen, som de (tyvärr) överlämnade till Ryssland efter (dessvärre) påtryckningar från USA.
Vet inte riktigt om jag håller med om tyvärret där... Just när det skedde kändes Ryssland som det minst instabila av de två, det vi oroades för var ju att lagret av kärnladdningar skulle spridas till mellanöstern och de olika terroristorganisationer som fanns där då. Nu kan vi ju kanske erkänna att ifall ukrainska oligarker eller kriminella inte lyckats med det så hade det kanske varit bättre ifall Ukraina fått behålla kontrollen över dem. Kruxet är väl att kunna förutse framtiden ibland...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in