Min hund "kräver" 2 tugg varje kväll kl 20. Fattar inte riktigt hur det blev så här!!!
Det är en stor hund med rejält bett så det går inte fjösa med småpinnar direkt. Det första hon får utan ansträngning är ett märgben. Jag har en ca 20 st tomma sparade efter jag köpt riktiga med kött i.
Blöter upp hennes vanliga hundmat i en skål, mosar det med en potatisstöt.
Ibland har jag köttfärs över och då blandar jag i det och har jag inget köttigt så blandar jag det bara med ca 1/4 del vanligt torrkattfoder som jag blöter upp.
Sen fyller jag bara benen och ställer in i frysen. Beroende på storlek så tar det iaf en stund för henne att gnaga ur det när det är fruset.
Ben nr 2 är det som kostar här i huset. Där brukar jag mest köpa det som har billigast kilopris och har bra tuggtid. Favoriterna är oxhud tror jag, några långa sega rackare. Förr hittade jag dem bara på Dollarstore men det är ytterst sällan numera men har precis upptäckt att ÖB har liknande. De tar ju allt mellan 30-90 min.
Och det benet måste hon leta efter i vardagsrummet, inte bara serveras! Så varje kväll springer någon av oss runt som en fåntratt för att hitta bästa gömstället för att göra prinsessan nöjd. Suck.