2024-10-07, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Vanligt Amfetamin är då inte särskilt svårt att sluta med rakt av vid nasalt/oralt bruk åtminstone, där handlar det till 99.9 procent om det mentala, att man tvångsmässigt vill ha det för att man tror att hjärnan behöver det, troligen samma sak med Elvanse, förstår inte varför det skulle vara annorlunda. Det kommer att gå bra.

Håller med, har slutat både elvanse och amfetamin cold turkey efter flera års dagligt bruk av båda. Man är trött i någon månad men inte mer än så.

Sluta mångårigt bruk av ikto/benzo däremot var lite tyngre, dock fungerade det också via hård disciplin, iskalla duschar, träning osv.

Det absolut svåraste av allt, bar none, för mig var/är att sluta med porr. Jag har slutat alla tunga droger cold turkey, slutat koffein, slutat med nikotin efter dagligt användade i 15 år osv, och alla dom sakerna är som piss-saker och helt löjligt enkla att sluta med i jämförelse med porr. Usch. Porr har även varit skadligare för mig än någon av de drogerna jag räknat upp har varit, kanske inte om man räknar år för år, men 25 års tid av porrtittande är till 100% extremt mycket skadligare än 2 års dagligt bruk av amfetamin eller benzo
Citera
2024-10-07, 23:53
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daninho
Tjack som säljs på gatan är väl inte riktigt jämförbart med Elvanse?

Absolut jämförbart. Beror på hur mycket du doserar. Folk som tar gatutjack brukar ta större doser och det är väl värre än Elvanse men det är samma samma mer eller mindre.
Citera
2024-10-08, 00:51
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomquestions88
Håller med, har slutat både elvanse och amfetamin cold turkey efter flera års dagligt bruk av båda. Man är trött i någon månad men inte mer än så.

Sluta mångårigt bruk av ikto/benzo däremot var lite tyngre, dock fungerade det också via hård disciplin, iskalla duschar, träning osv.

Det absolut svåraste av allt, bar none, för mig var/är att sluta med porr. Jag har slutat alla tunga droger cold turkey, slutat koffein, slutat med nikotin efter dagligt användade i 15 år osv, och alla dom sakerna är som piss-saker och helt löjligt enkla att sluta med i jämförelse med porr. Usch. Porr har även varit skadligare för mig än någon av de drogerna jag räknat upp har varit, kanske inte om man räknar år för år, men 25 års tid av porrtittande är till 100% extremt mycket skadligare än 2 års dagligt bruk av amfetamin eller benzo
En eloge till dig!
Citera
2024-10-08, 13:23
Medlem
Era svar och äldre trådar om konsekvenserna från seriöst amfbruk satte mig på plats & gav mig perspektiv - förstår att det kan vara och bli mycket värre. Ska sluta göra mig själv till ett offer och ta tag i min situation. Tack så mycket till er som delat erfarenheter och gav uppmuntrande ord.

Har bokat möte med läkaren inom en vecka om att jag vill ta avbrott från medicinen, stöd med den processen i form av nedtrappning och kommer inte själv ha tillgång till medicinen utan får för en dag i taget. Planen är att övergå successivt från elvanse till naturliga stimulanter som styrketräning, ev. ,med lite försiktighet , testa produkter som nämnts här i tråden.

Är glad att jag skapade den här tråden, tack igen.
Citera
2024-10-09, 16:08
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Absolut jämförbart. Beror på hur mycket du doserar. Folk som tar gatutjack brukar ta större doser och det är väl värre än Elvanse men det är samma samma mer eller mindre.
Elvanse verkar gradvis och effekten är låg och varar längre i typ 13 timmar, måste ner i magen för att verka så inte direkt i hjärnan som gatutjack. Dessutom mildare till ingen avtändning. Jag mådde betydligt bättre på gatutjack de få gånger jag tog det i stora mängder, kan inte ens få något "rus" på Elvanse. Hade förvisso svårt att få rus på tjack me men jag har grov adhd så kanske är därför.

Tycker hur som helst inte det är jämförbart.
Citera
2024-10-09, 17:35
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
Elvanse verkar gradvis och effekten är låg och varar längre i typ 13 timmar, måste ner i magen för att verka så inte direkt i hjärnan som gatutjack. Dessutom mildare till ingen avtändning. Jag mådde betydligt bättre på gatutjack de få gånger jag tog det i stora mängder, kan inte ens få något "rus" på Elvanse. Hade förvisso svårt att få rus på tjack me men jag har grov adhd så kanske är därför.

Tycker hur som helst inte det är jämförbart.

Också provat båda. Går att jämför imo. Vi kan tycka olika
Citera
2024-10-10, 12:22
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Också provat båda. Går att jämför imo. Vi kan tycka olika
Handlar inte om tyckande, handlar om kemi.
Citera
2024-10-10, 13:37
Avslutad
Citat:
Sånna nötter som dig finns det gott om. ”Min subjektiva upplevelse är det enda som är sant”.

Bästa amfetamin ruset jag någonsin hade var nog när jag var färsking och åt en hög dos Elvanse utan tolerans. Detta var när Elvanse var nytt och innan Takeda tog över produktionen. Då har jag testat vanligt amfetamin flera gånger även crystal meth en gång.
Citera
2024-10-10, 13:50
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:

Att det kemiskt är jämförbart, är en sanning. De är båda amfetaminpreparat. Då vann jag. Du kan gå o lägga dig gonatt puss.
Citera
2024-10-10, 16:30
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Att det kemiskt är jämförbart, är en sanning. De är båda amfetaminpreparat. Då vann jag. Du kan gå o lägga dig gonatt puss.
......... Okej om du tror att du kan få ett tjackrus på Elvanse så tro det du.
Citera
2024-10-10, 16:31
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor.D
Sånna nötter som dig finns det gott om. ”Min subjektiva upplevelse är det enda som är sant”.

Bästa amfetamin ruset jag någonsin hade var nog när jag var färsking och åt en hög dos Elvanse utan tolerans. Detta var när Elvanse var nytt och innan Takeda tog över produktionen. Då har jag testat vanligt amfetamin flera gånger även crystal meth en gång.
What? Jag säger ju tvärtom. Jag pratar inte över huvud taget om subjektiva upplevelser. Jag pratar om vad det faktiska läkemedlet gör rent objektivt i kroppen. Att man sen kan FÖREDRA Elvanse över tjack är ju en helt annan femma. Har du lässvårigheter?
Citera
2024-10-10, 17:45
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
......... Okej om du tror att du kan få ett tjackrus på Elvanse så tro det du.

Vad säger du om Attentin då? Får tjackrus av både Elvanse och Attentin, men definitivt attentin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in