Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Vanligt Amfetamin är då inte särskilt svårt att sluta med rakt av vid nasalt/oralt bruk åtminstone, där handlar det till 99.9 procent om det mentala, att man tvångsmässigt vill ha det för att man tror att hjärnan behöver det, troligen samma sak med Elvanse, förstår inte varför det skulle vara annorlunda. Det kommer att gå bra.
Håller med, har slutat både elvanse och amfetamin cold turkey efter flera års dagligt bruk av båda. Man är trött i någon månad men inte mer än så.
Sluta mångårigt bruk av ikto/benzo däremot var lite tyngre, dock fungerade det också via hård disciplin, iskalla duschar, träning osv.
Det absolut svåraste av allt, bar none, för mig var/är att sluta med porr. Jag har slutat alla tunga droger cold turkey, slutat koffein, slutat med nikotin efter dagligt användade i 15 år osv, och alla dom sakerna är som piss-saker och helt löjligt enkla att sluta med i jämförelse med porr. Usch. Porr har även varit skadligare för mig än någon av de drogerna jag räknat upp har varit, kanske inte om man räknar år för år, men 25 års tid av porrtittande är till 100% extremt mycket skadligare än 2 års dagligt bruk av amfetamin eller benzo