2024-10-06, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Tvåa på bollen men fejkpressade Ksalol dvs serbisk Alprazolam som är blå tabletter och runda till formen.

Tekniskt sett så ska 1 st Ksalol innehålla 1 mg Alprazolam även om jag personligen tvivlar starkt på det.

Dom kslol som cirkulerar nuförtiden innehåller knappast 1 mg. Skulle gissa på typ max 0.3 mg.
Tråkigt att det har blivit så för blåa brukade vara bra men nu har dom tyvärr blivit riktigt kassa
Citera
2024-10-06, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blancotramco
Dom kslol som cirkulerar nuförtiden innehåller knappast 1 mg. Skulle gissa på typ max 0.3 mg.
Tråkigt att det har blivit så för blåa brukade vara bra men nu har dom tyvärr blivit riktigt kassa
Handlar väl om att någon vill vinstmaximera och sedan så finns det ett klientel som köper undermåliga produkter och då så kan de fortsätta eftersom att det finns en marknad.
Citera
2024-10-06, 17:45
Medlem
Citat:
Handlar väl om att någon vill vinstmaximera och sedan så finns det ett klientel som köper undermåliga produkter och då så kan de fortsätta eftersom att det finns en marknad.

Precis. Jag har slutat köpa dom för att det finns andra bensos som är mycket mer prisvärda.
Citera
2024-10-06, 17:50
Medlem
Citat:
Precis. Jag har slutat köpa dom för att det finns andra bensos som är mycket mer prisvärda.
Har bara haft Alprazolam på recept men har det inte längre, däremot cirkus 75 st 0.25 mg tabletter som ligger och skräpar i medicinskåpet fortfarande.

Kasserade precis typ 500 st 5 mg Imovane och 10 mg Stilnoct som har legat och skräpat i flera år och tagit upp plats då jag inte tål dem utan i värsta fall får paradoxala reaktioner på normaldoser och det är inte värt risken, därav bytet till Nitrazepam (numera licens).

Alprazolam i liten dos samt en hyfsad mängd överblivet Morfin 10 mg kan vara bra att ha i absoluta nödfall av olika anledningar, även om det troligtvis aldrig lär konsumeras utan kasseras efter utgångsdatum.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2024-10-06 kl. 17:53.
Citera
2024-10-06, 22:49
Medlem
Citat:
Har bara haft Alprazolam på recept men har det inte längre, däremot cirkus 75 st 0.25 mg tabletter som ligger och skräpar i medicinskåpet fortfarande.

Kasserade precis typ 500 st 5 mg Imovane och 10 mg Stilnoct som har legat och skräpat i flera år och tagit upp plats då jag inte tål dem utan i värsta fall får paradoxala reaktioner på normaldoser och det är inte värt risken, därav bytet till Nitrazepam (numera licens).

Alprazolam i liten dos samt en hyfsad mängd överblivet Morfin 10 mg kan vara bra att ha i absoluta nödfall av olika anledningar, även om det troligtvis aldrig lär konsumeras utan kasseras efter utgångsdatum.

Ja du har tur, mina läkare vägrar skriva ut någon benzo fast jag lider av panikångest, GAD och extrem socialfobi. Vill också ha apoteksvaror. Och jag missbrukar inte benzo tar det endast vid behov.
Citera
2024-10-07, 00:45
Medlem
Citat:
Ja du har tur, mina läkare vägrar skriva ut någon benzo fast jag lider av panikångest, GAD och extrem socialfobi. Vill också ha apoteksvaror. Och jag missbrukar inte benzo tar det endast vid behov.
Jag har heller aldrig missbrukat och dricker inte ens alkohol då det inte ger mig något utan tar bara Bensodiazepiner i medicinskt syfte. Råkade av misstag ta 4 mg Iktotivil en morgon när jag var jävligt stressad och der var inte roligt någonstans.

Har aldrig haft opiater på recept innan men fick Morfin 10 mg x 3 per dag utskrivet under ett par längre perioder det senaste halvåret pga ett par mindre trevliga och minst sagt smärtsamma kirurgiska ingrepp.

Problemet med att knata runt moffad plus den dagliga Iktorivildosen på det var dock mindre skoj då man blev bunden till hemmet under långa perioder då bilkörning INTE är att rekommendera i det skicket så man fick skrota runt hemma och kolla på Netflix typ.
Citera
2024-10-07, 17:50
Medlem
Skulle gärna vilja ha 3mg xanor depot från sjukvården. Men det skulle dom aldrig skriva ut.
Undra hur länge dom kommer funka?
Vore Nice om man kunde äta dom livet ut med samma effekt.
Citera
2024-10-09, 18:53
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Så vad får ni egentligen ut av denna enligt mig väldigt överskattade Benso? Själv inte ett dugg och knappt ens om den blandas med andra Benso.

/Mvh
Citera
2024-10-09, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avgiftningen
Skulle gärna vilja ha 3mg xanor depot från sjukvården. Men det skulle dom aldrig skriva ut.
Undra hur länge dom kommer funka?
Vore Nice om man kunde äta dom livet ut med samma effekt.
Det lär du inte få idag.

3 mg Xanor per dygn skriver de med 99 % sannolikhet aldrig ut och varför ens depot när det finns Iktorivil med så mycket mer fördelar tex långsam till obefintlig toleransökning om du har tur och i rätt terapeutisk dos blir du mer eller mindre bara 100 % ångestfri och lång verkanstid på det.

Enda fördelen med Xanor depot är väl att den sätter sig mer i skallen och verkar lugnande där medans Iktorivil också är kroppslugnande (EP benso), vilket kan vara väldigt bra men lite väl bra om du får i dig en högre dos än du borde ha.

Xanor har en brutal toleransökning också liksom det tredje lite mer långtidsverkande alternativet Stesolid, depotvarianten har dock inte så stor missbrukspotential som högre doser snabbverkande Xsnor.

I vissa regioner tex region Skåne bla så har de som policy att helt upphöra med Xanorförskrivning.

Stesolid funkar bra till både panikångest, GAD, sömnproblem och EP men du blir mycket mer fysiskt påverkad, seg och slö än på tex Xanor Depot och Iktorivil så låg dos till frukost är att rekommendera, tror aldrig att jag tog mer än 5 mg till frukost och 10 mg kväll.
Citera
2024-10-09, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Så vad får ni egentligen ut av denna enligt mig väldigt överskattade Benso? Själv inte ett dugg och knappt ens om den blandas med andra Benso.

/Mvh
Om du frågar mig så är ju det bästa användningsområdet riktigt grav panikångest som måste brytas snabbt med något kortidsverkande som går snabbt ur kroppen och som där effekten är psykisk 100 % ångestdämpning och inga fysiska effekter som kan bli olägliga och sitta i längre vad som är lämpligt.

Enda Bensodiazepinen son jag personligen har upplevt någon form av eufori på om än svag och där ett par starköl typ tre stycken för folk som gillar alkohol ger mer så varför så många människor missbrukar Bensodiazepiner och just Xanor har jag aldrig fattat.
Citera
2024-10-10, 10:43
Medlem
Jaggermeisters avatar
Men vad menar du. Jag drar i mig uppemot 7mg alprazolam utan att decka. Skulle bli flöddrig så ino helvete o eventuellt dillerium, men att folk däckar av 2mg?...
Nu pratar vi noll tolerans
Citat:
Nu vill jag inte föringa någons ångest men jag misstänker att ingen läkare har skrivit ut det där för det hade tvärdäckat en person utan tolerans om man tog det i ett svep.

När jag mådde som sämst så hade jag 4 mg Iktrorivl per dygn samt lite annat att sova på och det var jävligt generöst av sjukvården.

Å andra sidan så var jag mer eller mindre en grönsak under ett års tid som hade dödsångest dygnet runt och bara satt och skakade, sov ingenting, åt ingenting kunde knappt prata och inte gå längre sträckor än 100 meter max utan att säcka ihop och 30 mg Sobril per dygn var inte till så mycket hjälp.

Idag ser dock livet lite annorlunda ut tack och lov men Bensodiazepinerna räddade utan tvekan livet på mej.
Citera
2024-10-10, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Men vad menar du. Jag drar i mig uppemot 7mg alprazolam utan att decka. Skulle bli flöddrig så ino helvete o eventuellt dillerium, men att folk däckar av 2mg?...
Nu pratar vi noll tolerans

Vilka alpra är det du tar?

På äkta svenska #mg stavar flummar du lätt loss på en tab.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in