2024-10-10, 13:17
Medlem
proconsuls avatar
Mod kan ändra om det är fel forum.

Nu ( och det kanske har varit så ett tag fast jag inte har sett det) gör Spotify spellistor av mina spellistor. Dvs de väljer ut låtar från olika listor och gör en ny lista med dem. What? Det är definitivt inget jag vill betala för. Jag är nöjd med mina egna listor, thank you very much. Jävla klåfingrighet. Skär ner på allt onödigt skit och sänk priset i stället.
Citera
2024-10-10, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul

Nu ( och det kanske har varit så ett tag fast jag inte har sett det) gör Spotify spellistor av mina spellistor. Dvs de väljer ut låtar från olika listor och gör en ny lista med dem. What? Det är definitivt inget jag vill betala för. Jag är nöjd med mina egna listor, thank you very much. Jävla klåfingrighet. Skär ner på allt onödigt skit och sänk priset i stället.
Precis. Jag vill välja mina egna spellistor. Det finns väl en vits med vilken musik jag väljer.

Är det alltså lika illa om man betalar?
Citera
2024-10-10, 13:52
Medlem
Citat:

Har aldrig hänt mig. Vet inte vad du har lyckats med.

Edit: Jag har premium, om det är relevant.
Senast redigerad av tedshiro 2024-10-10 kl. 13:55.
Citera
2024-10-10, 13:56
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro

Inget man lyckas med. Det är automatiskt. Spotify skapar listor åt en, både låtar man redan har i andra listor och låtar som är rekommenderade baserat på de låtar man redan har i andra listor.
Citera
2024-10-10, 13:56
Medlem
Citat:
Om du har gratisabonnemang så läggs det till låtar i din spellista.
Citera
2024-10-10, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Inget man lyckas med. Det är automatiskt. Spotify skapar listor åt en, både låtar man redan har i andra listor och låtar som är rekommenderade baserat på de låtar man redan har i andra listor.
Som sagt, jag har premium, därav jag la till det också ifall att det var relevant.
Citera
2024-10-10, 14:36
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Precis. Jag vill välja mina egna spellistor. Det finns väl en vits med vilken musik jag väljer.

Är det alltså lika illa om man betalar?
Ja.
Citera
2024-10-10, 14:37
Medlem
proconsuls avatar
Citat:

Edit: Jag har premium, om det är relevant.

Jag har också premium.
Citera
2024-10-10, 14:41
Medlem
Citat:
Jag har också premium.
Då vetefan, som sagt. Har aldrig hänt mig.
Kan det ha nåt att göra med smart shuffle eller autoplay eller något då?
Har dock ingenting med att det skapas listor automatiskt att göra.

Försökt hitta något här?
https://community.spotify.com/
Citera
2024-10-10, 14:43
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Personligen ser jag en vits med att lägga låtar i en specifik ordning, man skapar ju LP's eller CD's typ. Spotifys listor mixar och blandar helt utan eftertanke, tar låtar från mina olika listor och gör en ny jävla hopkokslista. Jag ignorerar den men jag stör mig på hela iden. Helt klart dracks det för mycket kaffe på det planeringsmötet. " Vi måste hitta på nåt nytt, vi måste hitta på nåt nytt".
Citera
2024-10-10, 14:45
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Då vetefan, som sagt. Har aldrig hänt mig.
Kan det ha nåt att göra med smart shuffle eller autoplay eller något då?
Har dock ingenting med att det skapas listor automatiskt att göra.

Försökt hitta något här?
https://community.spotify.com/
Tack för tipset 🙂👍
Citera
2024-10-10, 15:23
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:

Det är ju bara att ignorera de ai-skapade spellistorna. Mina egna rör de ju inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in