Citat:
Ursprungligen postat av
glimmande
Anders Åslund var djupt involverad under chockterapin i Ryssland tidigt nittiotal. Han har alltid varit ideologiskt nära de slemmigaste neoconfinansparasiterna i USA och de ryska oligarkerna som Putin slängt ut senaste 20 åren. Hans analys genomsyras av det.
Jaha, så du menar att han har fel i sak?
Du menar att piss-ryzzen kommer att få det
bättre de närmaste decennierna?
Du menar att ett krig som pågår i 5-6 år, med hundratusentals slaktade ryssar, tusentals stridsfordon, artilleripjäser, luftförsvar kommer att skapa ekonomisk tillväxt?
Du menar att pissryzzen som utestängd från de viktiga amerikanska och europeiska marknaderna kommer att tjäna
mer pengar på sin olja och gas, än innan man invaderade Ukraina?
Men är du helt vrickad??!!