2024-10-09, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Desinformation som alltid. Jag postade en länk som kunde ha handlat om Chrippa när dom varit offline ett dygn.

Linnea och Chrippa har tagit emot oräkneliga hot om våld och dödligt våld i kommentarsfält, dom allra värsta hoten av dom värsta psykfallen, brukar skickas privat.

Jag skrev ingenting varsig innan eller efter länken. Ni kan inte skuldbelägga mig för vad trollfabriken kom fram till och hurrade åt, att han inte var gripen eller att han inte var allvarligt skadad.

Ni blev väldigt upprörda över att han var helskinnad och det är ju inte friskt nånstans.
Ta ut segern i förskott innan ni visste om Chrippa hade blivit utsatt för dödligt våld försökt mörda någon. Asgamar.

Ni blev upprörda över att Chrippa mådde bra.

Enligt 5 kap. 1 § brottsbalken sägs att den som eller annars lämnar uppgift som är ägnad att utsätta den personen för andras missaktning, döms för förtal.

Böi skämde ut sig med desinformerade, ”peakade” och förtalade på samma dag, när han utpekade Chrippa såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt. Uttalandet nådde extremt stor spridning hos en miljon godtrogna följare.

https://referatsamling.brottsoffermyndigheten.se/referat-till-och-med-den-30-juni-2022/grovt-fortal/

” Vad som förutom förtalets art kan vara särskilt försvårande vid förtalsbrott är den spridning som uppgifterna fått, varvid såväl riskerna för att tilltro ska fästas vid uppgifterna som möjligheterna att tillbakavisa dem måste beaktas.”

En miljon mannen, hans publik är barn mannen.

Kan du förklara hur det kommer sig att cluee är vittne till att Linnea råkat illa ut? han verkar ha sett Linnea blåslagen blivit kallad hora och blivit spottad på? stämmer detta?
Finns ju sms konversationer som visar detta.

Intressant att du, Linnea och kräftan läser brottsbalken just nu är det lite svettigt?
Senast redigerad av mutemute123 2024-10-09 kl. 07:15.
Citera
2024-10-09, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Desinformation som alltid. Jag postade en länk som kunde ha handlat om Chrippa när dom varit offline ett dygn.

Linnea och Chrippa har tagit emot oräkneliga hot om våld och dödligt våld i kommentarsfält, dom allra värsta hoten av dom värsta psykfallen, brukar skickas privat.

Jag skrev ingenting varsig innan eller efter länken. Ni kan inte skuldbelägga mig för vad trollfabriken kom fram till och hurrade åt, att han inte var gripen eller att han inte var allvarligt skadad.

Ni blev väldigt upprörda över att han var helskinnad och det är ju inte friskt nånstans.
Ta ut segern i förskott innan ni visste om Chrippa hade blivit utsatt för dödligt våld försökt mörda någon. Asgamar.

Ni blev upprörda över att Chrippa mådde bra.

Enligt 5 kap. 1 § brottsbalken sägs att den som eller annars lämnar uppgift som är ägnad att utsätta den personen för andras missaktning, döms för förtal.

Böi skämde ut sig med desinformerade, ”peakade” och förtalade på samma dag, när han utpekade Chrippa såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt. Uttalandet nådde extremt stor spridning hos en miljon godtrogna följare.

https://referatsamling.brottsoffermyndigheten.se/referat-till-och-med-den-30-juni-2022/grovt-fortal/

” Vad som förutom förtalets art kan vara särskilt försvårande vid förtalsbrott är den spridning som uppgifterna fått, varvid såväl riskerna för att tilltro ska fästas vid uppgifterna som möjligheterna att tillbakavisa dem måste beaktas.”

En miljon mannen, hans publik är barn mannen.

Hitta inte på saker om mig, tack.
Jag har inte skrivit att jag hoppats på att någon blir skadad, eller hoppats att länken du postade gällde Kräftan.
Jag skrev till en användare att inte ta ut segern i förskott, vilket inte är samma sak som att önska att någon ska råka illa ut.

Din länk gjorde att spekulationer startade igång. Det kommer du inte undan.
Hade du varit så pass osäker om länken kunde ha handlat om Kräftan hade du varit tydlig om det i samma post för att det inte skulle starta igång en massa onödiga spekulationer.
Det gjorde du inte.

Jag har inte ens sett Jockes post så den har inte påverkat mig det minsta. Din post gjorde däremot att jag reagerade.

Ingen aning om hot, så kan inte uttala mig om det.
Citera
2024-10-09, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Det är inte ologiskt om du sett Kräftans senaste video.
Han säger där klart och tydligt att JACKE får vara med i dokumentären så länge som han talar sanning.

Titta på den först.

Men vi får inte glömma att det tydligen är Chrippa som bestämmer vad som är sanning. Med andra ord bestämmer Chrippa att han får vara med i dokumentären. Jag trodde i min enfald att det bestämde Jacke själv.

Han styr och ställer den där Chrippa.

Jag utnämner honom till Sektledare nr 1. Han ger sig på svaga människor som tror blint på vad han säger och de springer hans ärenden vilket tar bort hans eget ansvar. Han hittar alltid någon annan att skylla på.

Han borde hitta sig själv istället för att tävla mot sin bror för gör han inte det kommer han alltid vara Jockes bror istället för att vara Chrippa.

Men det vill säkert inte några för hur ska de då fördriva sin tid och få sina kickar?
Citera
2024-10-09, 07:18
Medlem
Citat:
Jag är inte med på denna konspirationsteori att det skulle vara en slump.

Sedan när är Kräftan konsekvent?
Allt som kommit ur Kräftans mun går inte ihop. Det nya saker hela tiden. Ena dagen bevittnat barnmisshandel och andra dagen har det inte hänt. Tredje dagen skrivit en självbiografi för utsatta män och fjärde dagen är det ett påhitt.

Den ena konspirationsteorin efter den andra uppkommer.

Vem som helst fattar ju att Chrippa avskyr att Jacke och Jocke har hittat tillbaka till varandra.

Jacke är väkdigt tydlig med att han älskar Chrippa som sin bror men han delar inte Chrippas åsikter kring detta.
Jag tror nog att Jacke känner Chrippa bättre än de flesta även om det verkar som att ett par har fått för sig att de vet allt.

Chrippa har snackat skit om Jacke bakom hans rygg och har sett ner på honom.
Han kan torka kinderna och fundera på varför folk irl drar sig undan.
Chrippa kanske ska tänka till ett par varv innan han öppnar sin mun så att hans krigare kan skapa konspirationer hela tiden.
Citera
2024-10-09, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Den ena konspirationsteorin efter den andra uppkommer.

Vem som helst fattar ju att Chrippa avskyr att Jacke och Jocke har hittat tillbaka till varandra.

Jacke är väkdigt tydlig med att han älskar Chrippa som sin bror men han delar inte Chrippas åsikter kring detta.
Jag tror nog att Jacke känner Chrippa bättre än de flesta även om det verkar som att ett par har fått för sig att de vet allt.

Chrippa har snackat skit om Jacke bakom hans rygg och har sett ner på honom.
Han kan torka kinderna och fundera på varför folk irl drar sig undan.
Chrippa kanske ska tänka till ett par varv innan han öppnar sin mun så att hans krigare kan skapa konspirationer hela tiden.

Hans uttalanden om andra barn är ju helt sanslösa, och att han tror sig ha rätten att kalla sitt barns mamma för horungen är under all kritik trots vad Julia har gjort.
Det lutar mer och mer åt att Angelica hade rätt, det var Felicia Book som åkte ner till Spanien och tog en diskussion med Chrippa om barnet och han gick med på att Julia skulle få hem barnet om hon var med i cluees video.
Citera
2024-10-09, 08:14
Medlem
Citat:
Men vi får inte glömma att det tydligen är Chrippa som bestämmer vad som är sanning. Med andra ord bestämmer Chrippa att han får vara med i dokumentären. Jag trodde i min enfald att det bestämde Jacke själv.

Han styr och ställer den där Chrippa.

Jag utnämner honom till Sektledare nr 1. Han ger sig på svaga människor som tror blint på vad han säger och de springer hans ärenden vilket tar bort hans eget ansvar. Han hittar alltid någon annan att skylla på.

Han borde hitta sig själv istället för att tävla mot sin bror för gör han inte det kommer han alltid vara Jockes bror istället för att vara Chrippa.

Men det vill säkert inte några för hur ska de då fördriva sin tid och få sina kickar?

Manipulativt. Usch!
Det är bara lättlurade personer som går på det som kommer ur hans mun.
Jag tycker genuint synd om Jacke att han fått utstå den här skiten av någon som påstår bry sig om honom.
Jacke är smart och han har en bra och klok sambo vid sin sida som ser igenom allt skitsnack.
Senast redigerad av VilaVila 2024-10-09 kl. 08:47.
Citera
2024-10-09, 10:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Hans uttalanden om andra barn är ju helt sanslösa, och att han tror sig ha rätten att kalla sitt barns mamma för horungen är under all kritik trots vad Julia har gjort.
Det lutar mer och mer åt att Angelica hade rätt, det var Felicia Book som åkte ner till Spanien och tog en diskussion med Chrippa om barnet och han gick med på att Julia skulle få hem barnet om hon var med i cluees video.
Dags att fantisera ihop lite fler trådsanningar ser jag.
Kul att du lutar dig mot en skitspridare som dessutom själv inte klarade av sina barn.
Det lutar snarare mer och mer åt att Angelica har en personlig agenda - troligen ren svartsjuka mot Linnea - och att du hakar på den eftersom du inte har något seriöst att komma med.
Citera
2024-10-09, 13:06
Medlem
Citat:
Manipulativt. Usch!
Det är bara lättlurade personer som går på det som kommer ur hans mun.
Jag tycker genuint synd om Jacke att han fått utstå den här skiten av någon som påstår bry sig om honom.
Jacke är smart och han har en bra och klok sambo vid sin sida som ser igenom allt skitsnack.

Ang Jackes sambo kan vi lugnt veta att hon har mer koll på vad Chrippa är för en person och vad han är kapabel till än vad en random person har.

Chrippa är en väldigt ful fisk. Bara det det att han beter sig så illa mot någon han påstår älska mest av allt dvs Jacke visar vad hans kärlek bottnar i. Ena stunden bäst i världen för att i nästa stund nedvärdera samma person.
Citera
2024-10-09, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123

Han verkar ju för sjutton använda känslomässig utpressning mot Julia för att hon höll något annat barn, med annan färg, i handen när deras dotter var hos Chrippa. Vad i hela helvetet var det? Kontroll över annan människa. Fler faktiskt för barnet har en mamma.
Kontrollen ska i det fallet innefatta 3 st.

Chrippa bad om förlåtelse för att han uppträtt rasistiskt. Bullshit. Han håller fortfarande på.

Vem fan tror Chrippa att han är!?
Senast redigerad av 111-111 2024-10-09 kl. 13:24.
Citera
2024-10-09, 13:49
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Han verkar ju för sjutton använda känslomässig utpressning mot Julia för att hon höll något annat barn, med annan färg, i handen när deras dotter var hos Chrippa. Vad i hela helvetet var det? Kontroll över annan människa. Fler faktiskt för barnet har en mamma.

Chrippa bad om förlåtelse för att han uppträtt rasistiskt. Bullshit. Han håller fortfarande på.

Vart har du fått informationen att han körde känslomässigt utpressning emot Julia för att hon höll ett annat barn i handen?
Citera
2024-10-09, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Vart har du fått informationen att han körde känslomässigt utpressning emot Julia för att hon höll ett annat barn i handen?

Informationen kommer från ett samtal mellan Chrippa och Julia.
Nej jag kan inte länka utan du får kolla själv i Anjos senaste video. Men du måste vara medlem för att se den nu.
Citera
2024-10-09, 15:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Det var väl Angelica som kritiserade Julia för att hon höll i ett annat barn när hon skulle flytta och Chrippa därför hade flickan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in