Många som fastnar vid resultat. Utveckling och spel under all kritik. Gåfotboll. Skapar knappt chanser mot bottenlag. Dom verkar själva trötta och ointresserade. Spelarkomunnikation under all kritik vilket skapat problem i truppen flera gånger om. Uppförande som gått över gränsen flera gånger om. Derbystatistiken. Vägs ände är uppenbarligen nådd.
Citat:
Ursprungligen postat av
AIP
Personligen anser jag att man inte ska hålla vid samma tränare för länge då risken att man helt enkelt stagnerar ökar. Sedan hoppas jag att herrarna har större ambitioner än att bara harva i ett och samma lag. Det hade ringt lite varningsklockor hos mig ifall man känner sig bekväm med det jobb man har. Med det sagt, sättet som detta sköts på just nu är skamligt. Även om jag inte är den största supportern av herrarna så bör de behandlas med respekt för det jobb de lagt ner.
Jag är inte heller säker på att den nuvarande sportsliga ledningen klarar av att ta in tillräckligt bra ersättare, man famlar redan som det är.
Oavsett vad, blir intressant att följa utfallet av allt detta. Man kunde ha skött detta så mycket smidigare och mer respektfullt.
Ta inte i så du spricker nu. Skamligt? Vad är skamligt menar du? Det som hänt är alltså att SVT enligt altjämt obekräftade uppgifter menar att DIF har bestämt sig för nya tränare till 2025. Enda skamliga jag ser här är att skattepengar används till ryktesspridning/infiltration av uppgifter inom en medlemsägd Svensk fotbollsförening. Är knappast det man borde göra. Finns viktigare saker att lägga skattepengar på.
Att saker läckt ut är beklagligt men omöjligt att helt skydda sig från. Händer alla. Man dementerar uppgifter och har hållit beslut hemligt för att inte störa avslutning precis som man ska. Egentligen inga konstigheter alls i agerandet. Bara bra att man är aktiva i utveckling av laget och fattar beslut. Läckan är olycklig. Inte skamlig.