2024-10-08, 17:08
Medlem
TealSeamTixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Från Tidningen Norra Halland
"Den man som sköts inne i en butik är en man i 25-årsåldern. Polisen kan nu bekräfta att han är känd av polisen sedan tidigare".

https://norrahalland.se/nyheter/gripen-pojke-skot-mot-flera-paa-kungsmassan/43915

Nu är jag kanske ute och cyklar, men med koppling till belastningsregister och bröte, att vara känd av polisen innebär inte nödvändigtvis att man är dömd eller misstänkt för något. Det kan räcka med att man dyker upp i kretsen runt kriminella för att vara känd av polisen.

Brasklapp för att jag är osäker på om du bara ville upplysa eller tjata vidare om belastningsregistret.
Citera
2024-10-08, 17:10
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TealSeamTix
Nu är jag kanske ute och cyklar, men med koppling till belastningsregister och bröte, att vara känd av polisen innebär inte nödvändigtvis att man är dömd eller misstänkt för något. Det kan räcka med att man dyker upp i kretsen runt kriminella för att vara känd av polisen.

Brasklapp för att jag är osäker på om du bara ville upplysa eller tjata vidare om belastningsregistret.

Syftet är att informera om att detta är sant, och inte ett rykte.
Citera
2024-10-08, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Från Tidningen Norra Halland
"Den man som sköts inne i en butik är en man i 25-årsåldern. Polisen kan nu bekräfta att han är känd av polisen sedan tidigare".

https://norrahalland.se/nyheter/gripen-pojke-skot-mot-flera-paa-kungsmassan/43915

Han har figuerar i ett större grovt brott i Mölndal nyligen inte som misstänkt. Utan enbart funnits med i utredningen.
Citera
2024-10-08, 17:19
Medlem
Sluta spekulera vilt angå W. Han e en bra kille. Som def inte gjort sej förtjänt av att skjutas, helt sinnes.
Citera
2024-10-08, 17:19
Medlem
här är bo på bild från fb. Min dotter född 02 känner väl till de han umgås med bla Lin-i (d) sebastia-n Avon-s (i o d) jo-kim bruh-s ( a o n) wi-ma (L)

snart är väl alla idragna

https://postimg.cc/d7D7SFjH
Senast redigerad av callepenna 2024-10-08 kl. 17:20. Anledning: glömde foto
Citera
2024-10-08, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ochvemedu
Sluta spekulera vilt angå W. Han e en bra kille. Som def inte gjort sej förtjänt av att skjutas, helt sinnes.
Jag förstår att du riktar dig till alla men jag svarar för egen del. Eftersom polisen gått ut med att W var måltavlan och att det finns gängkopplingar, så har jag undrat om han bara är kompis med gänget eller om han själv är aktiv i gänget. Jag spekulerar inte utan undrar bara.
Citera
2024-10-08, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vincento614
Lite uppdatering gällande Williams koppling till T falangen och lite om andra medlemmar.

Finns en vänskap till ledaren Roman Tryfonenko.
Säkerligen till hans högra hand Simon johansson som styrt mycket med narkotikan nere i Kungsbacka senaste åren. Simon johansson är dömd 6 år 4 månader för grovt narkotikasmuggling i fallet med Lerums killarna som hade en knarkcentral Costa del sol i Malaga 270kg cannabisharts kom från malaga till olika förbutiker runtom göteborg, kungsbacka och Skåne. Simon var närvarande vid samtliga i närheten och tog emot paketen av folk han bad hämta ut det mot betalning.

En balltorps kille i samma ålder som William vid namn Emil Gustafsson som dömdes för bomben i bilen vid sjuntorp rondellen förra året jobbade på Cirkel K i åby, Mölndal.
Där jobbar en Yasemina Alfredsson som dömdes nyligen för grovt narkotikabrott då hon var en av flera som hämtade cannabis ute vid olika platser i Göteborg,lindome som blivit stashade där.
Yasemina var chauffören som hämtade 16 åringen från Jönköping som sedan sköt mot Emils morföräldrar i Mölndal.
Yasemina är vän med både William och hans flickvän på sociala medier och har vad som ser ut vid olika kommentarer att ha en väldigt bra relation.

Vid det tillfället var dessutom hennes bror Hakim Alfredsson närvarande vid skjutningen och instruerat skytten var han ska skjuta.
Hakim skulle dessutom ha haft en bra relation med Emil innan han blev häktad för bomben. Efter det så skedde en sprängning samt skjutning mot Emils folkbokförings adress där hans mamma bodde vid tillfällena,samt slutligen mot Emils morföräldrar.

Bra sammanställning.

Nämnde Hakim Alfredsson har varit kriminell under väldigt lång tid. Nedan lägger jag upp en dom från 2010 där han dömdes till fängelse i sju år för bland annat försök till mord. Vid det tillfället hade han gjort inbrott hos en "vän" och stulit arvegods som dennes flickvän hade. Efter ett besök hos en skottskadad person på Sahlgrenska sjukhuset åkte Hakim Alfredsson till Olskrokstorget i Göteborg där "vännen" han stulit ifrån befann sig. Hakims sätt att försöka reda ut det hela var att när han såg "vännen" sätta på sig ett par svarta handskar, dra fram en morakniv och hugga "vännen" i ryggen i närheten av hjärtat.

Göteborgs tingsrätt:
Citera
2024-10-08, 17:57
Medlem
Elekensas avatar
Citat:

Beblandar man sig med gängkriminella så är man inte en "bra kille".

Din jävla polare kostar oss skattebetalare bara en jävla massa pengar. Paria.
Citera
2024-10-08, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Bra sammanställning.

Nämnde Hakim Alfredsson har varit kriminell under väldigt lång tid. Nedan lägger jag upp en dom från 2010 där han dömdes till fängelse i sju år för bland annat försök till mord. Vid det tillfället hade han gjort inbrott hos en "vän" och stulit arvegods som dennes flickvän hade. Efter ett besök hos en skottskadad person på Sahlgrenska sjukhuset åkte Hakim Alfredsson till Olskrokstorget i Göteborg där "vännen" han stulit ifrån befann sig. Hakims sätt att försöka reda ut det hela var att när han såg "vännen" sätta på sig ett par svarta handskar, dra fram en morakniv och hugga "vännen" i ryggen i närheten av hjärtat.

Göteborgs tingsrätt:

Kan du ta fram sjuntorp fupen? Minns att hakim nämns där
Citera
2024-10-08, 18:02
Medlem
Citat:

Vi är på ett forum där det spekuleras hejvilt, om du inte gillar det du läser så kanske du inte borde hänga här.
"En snäll kille", säger alla som känner någon gängkriminell. I den världen tvingas man ofta göra inte-så-snälla-saker och utsätter oskyldiga för brott, som inte valt den vägen i livet.
Jag gillar inte vapen och våld, men har man gett sig in i den världen, så får man också ta konsekvenserna.
Citera
2024-10-08, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av callepenna
här är bo på bild från fb. Min dotter född 02 känner väl till de han umgås med bla Lin-i (d) sebastia-n Avon-s (i o d) jo-kim bruh-s ( a o n) wi-ma (L)

snart är väl alla idragna

https://postimg.cc/d7D7SFjH

Kan du skriva sebast*an istället *=i? Går inte att få fram något på det du skrivit innan. Mvh
Citera
2024-10-08, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Accovoice
under mina år har jag aldrig fått be om medgivande att någon arbetsgivare gör en bakgrundskontroll förutom när de gällt arbete i säkerhetsklass

Det går väl alldeles utmärkt för arbetsgivaren att begära ut offentliga handlingar utan ditt medgivande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in