2024-10-08, 16:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Och hon hängde med Jimpa hela tiden? Eller minglade hon runt med andra gäster också?

Vice statsministern tillåts inte mingla runt som vanligt folk på grund av att hon behöver bevakas hela tiden av Säpo så ja, hon hade armlängds avstånd till värdparet under hela kvällen. Varken herr eller fru Åkesson hade kontakt med den utpekade, de talade inte med honom överhuvudtaget.

Tidningsankan har kollapsat och Sveavägens trollfabriker får hitta en ny angreppsvinkel om de ska få något att fästa på Åkesson
Citera
2024-10-08, 16:18
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Är han dömd? Är dom dömda?
Är han ens under utredning?

Är Nadir Khan dömd för något? Någon av hans bröder eller klan?

A'typiskt?

Snälla använd samma logik på Hedrevs chefer över sundet. Gör det nu!
Citera
2024-10-08, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Nej jag umgås inte med gängkriminella på min fritid, vilket jag tycker väldigt ansvarslöst/omdömeslöst av en partiledare i Sveriges näst största parti. En partiledare för ett parti som profilerar sig på att vara för lag och rättvisa. Som vill sätta in militär mot gängkriminaliteten, men som på fritiden umgås med en av ledarna, bara en idiot kan försvara detta.

Är det klarlagt hur många timmar per dag Åkesson brukar umgås med gängkriminella?

Jag tänker att att omfattningen och syftet med hans engagemang i gängkriminaliteten är det första man måste ta reda på innan man går vidare.

Om han är inblandad i själva brottsligheten är det naturligtvis ett polisiärt ärende och då kan han inte sitta kvar om han döms.

Om han inte är inblandad men det hela kan ses som olämpligt, bör det klarläggas vad det handlar om och det är väl upp till partiet att ta ställning till hur man går vidare.

I alla händelser är denna fråga liksom alla andra som handlar om våra demokratiskt valda politiker ytterst en fråga upp till varje enskild väljare att bedöma vid nästa val. Det är det som är så fiffigt med demokrati. Man kan avstå skådeprocesser om det inte handlar om egentlig brottslighet och låta folket bestämma.

Men som sagt. Innan vi vet hur många timmar per dag det handlar om och vad de brukar göra tillsammans tycker jag frågan om åtgärder känns sekundär.
Citera
2024-10-08, 16:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Vad är det som gör dom gängkriminella om de inte begått något "riktigt brott" ?
Att dom åker MC?

Så man måste vara dömd för grova brott för att räknas som gängkriminell? Gäller detta även förortsgängen?
Citera
2024-10-08, 16:22
Medlem
Citat:
Otippat så kommer Ebba Busch till Jimpas försvar: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/mc-topp-var-gast-pa-jimmie-akessons-brollop-sd-ledaren-misslyckande

Borde vara rätt uppenbart att dom har en del hållhakar på varandra.

Hon är ju också kriminell så inget konstigt med att hon stöttar umgänge med kriminella.
Citera
2024-10-08, 16:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Hon är ju också kriminell så inget konstigt med att hon stöttar umgänge med kriminella.

Sant. Plus hon vill väl inte pissa på dom som förser henne med näsgodis?
Citera
2024-10-08, 16:23
Avslutad
Så mkt liv om detta. Dom rånar iaf inga gamla eller skjuter folk ute på köpcenter bland folk.
Citera
2024-10-08, 16:24
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Så man måste vara dömd för grova brott för att räknas som gängkriminell? Gäller detta även förortsgängen?

Nej. Det gäller självklart bara om det är Jimmie Åkessons umgänge. Är det andra partiledare tas andra brösttoner fram direkt.

Här gäller det att skadereglera. (Har du hört att sossarna säljer lotter man kan vinna pengar på? Det borde vara kriminellt.)
Citera
2024-10-08, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Det hänger väl kanske i hop med årsdagen på Magdalena Andersson svartjobbande papperslösa
unga tjej som hon utnyttjade som städare hemma i fina villan. Var det inte hösten 2022 ?

Ja, därför är det ok att som partiledare hänga med gängkrimnella även om det egna partiprogrammet föreskriver att "Myndigheter ska statuera exempel och göra den kriminella livsstilen oattraktiv". Men tydligen så behöver man inte vara konsekvent i sitt tänkande som SD-anhängare. Whataboutism verkar för SD-anhängaren vara en paradsport.
Citera
2024-10-08, 16:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Nej. Det gäller självklart bara om det är Jimmie Åkessons umgänge. Är det andra partiledare tas andra brösttoner fram direkt.

Här gäller det att skadereglera. (Har du hört att sossarna säljer lotter man kan vinna pengar på? Det borde vara kriminellt.)

Med tanke på att SD vill att anhöriga till förortsgängen ska straffas och utvisas så borde det väl även gälla Åkessons umgänge likväl? Eller gäller det bara folk med mörk hudfärg och fel religion/politisk åsikt?

(Jodå, har hört om det. Jag tycker även att alla inblandade i den skandalen ska avgå och ställas inför rätta om brott har begåtts.)
Citera
2024-10-08, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Du kan säkert ha rätt i det. Men om man bara ser till röstmaximering kan jag tänka mej att det skulle tilltala många. Alltså total nolltolerans mot nolltaxerare (Moderaterna) bidragsfusk och gängkriminalitet (SD) bidragsfusk politisk brottslighet (V) osv.

jag är tveksam, det generella småfusket som sker på daglig basis balnd folk tillåter inte det. Så det blir det nödvändiga onda på något sätt.
Citera
2024-10-08, 16:28
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det är du som är löjeväckande som inte ens verkar befinna dig i verkligheten, utan i någon naiv idealistsik stratosfär långt, långt bort. På så sätt löser man definitivt inga problem.

Jag försvar inte på något sätt sjuklöverns politik, det är du som verkar ha kognitiva svårigheter och inte kan ha två tankar samtidigt, dvs att establissemanget är kasst och korrupt samtidigt som JÅ gjort ett brutalt felsteg i att umgås med yrkeskriminella. Men du kanske tycker att det är så man löser problem, genom att umgås med yrkeskriminella.

Nåväl lämnar diskussionen här eftersom du uppenbart är av åsikten att JÅ har ansvarsfrihet för att resten av systemet är ruttet. Den logiken är så fruktansvärt kass att det inte är lönt att argumentera med någon som på allvar menar den skiten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in