Citat:
Ursprungligen postat av
Anktalare
Nej jag umgås inte med gängkriminella på min fritid, vilket jag tycker väldigt ansvarslöst/omdömeslöst av en partiledare i Sveriges näst största parti. En partiledare för ett parti som profilerar sig på att vara för lag och rättvisa. Som vill sätta in militär mot gängkriminaliteten, men som på fritiden umgås med en av ledarna, bara en idiot kan försvara detta.
Är det klarlagt hur många timmar per dag Åkesson brukar umgås med gängkriminella?
Jag tänker att att omfattningen och syftet med hans engagemang i gängkriminaliteten är det första man måste ta reda på innan man går vidare.
Om han är inblandad i själva brottsligheten är det naturligtvis ett polisiärt ärende och då kan han inte sitta kvar om han döms.
Om han inte är inblandad men det hela kan ses som olämpligt, bör det klarläggas vad det handlar om och det är väl upp till partiet att ta ställning till hur man går vidare.
I alla händelser är denna fråga liksom alla andra som handlar om våra demokratiskt valda politiker ytterst en fråga upp till varje enskild väljare att bedöma vid nästa val. Det är det som är så fiffigt med demokrati. Man kan avstå skådeprocesser om det inte handlar om egentlig brottslighet och låta folket bestämma.
Men som sagt. Innan vi vet hur många timmar per dag det handlar om och vad de brukar göra tillsammans tycker jag frågan om åtgärder känns sekundär.