2024-10-08, 00:05
Medlem
trattfans avatar
Är det han som ser ut som Kalles Kaviar på sin profilbild på facebook? Har en 3-tröja på sig och står i en mobilbutik.

Ser inte direkt livsfarlig ut?
Citera
2024-10-08, 00:20
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Varför jobbar en gängkriminell i en mobilaffär i ett lugnt område?

Det är ju praktiskt. Då kan man söka på olika nummer, kanske fiffla så man får dolda nummer osv som kan användas i kriminellt syfte beroende på hur systemet är uppbyggt. Nu säger jag inte att det är så men det är ju för fan ett guldläge för att kunna fiffla med något rent kommunikationsmässigt Finns för övrigt gott om kriminella som har hederliga jobb med. Svårt att redovisa inkomster för ditten och datten om man inte har något arbete
Citera
2024-10-08, 01:24
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minnessjuk
Visst är jag inte insatt i hur det funkar in gängvärlden, men tjänar man verkligen inte tillräckligt med pengar och behöver jobba på mobilbutiken om man är inte bara med i gängen utan även högt uppe nog för att vara nära vän till ledaren?

Finns flera fördelar med att ha ett vanligt jobb om man mäktar med det. Allt ifrån att kunna betala sina räkningar på ett snyggt sätt, bygga upp en fasad osv.
Tror inte det funkar längre att sätta in 10-20 000 varje månad i en insättningsautomat för att betala sina räkningar.

När jag var aktiv för ca tio år sedan hade jag alltid ett vitt jobb om dagarna men försökte att inte arbeta heltid. Det hade varit alldeles för tidskrävande och bundit upp viktig tid jag hade kunnat lägga på att tjäna pengar.
På den tiden fungerade det dock helt annorlunda. Ingen som enbart sålde och inte var med i något kriminellt nätverk behövde gå runt och vara orolig för sin säkerhet. Jag märkte en förändring sista två åren innan jag helt slutade runt 2018-2019.
Citera
2024-10-08, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Det är nog någon form av säkerhetsglas, än värre är att hon stängde in gärnings"mannen" i snurran med två andra människor, han hade lika gärna kunnat få för sig att skjuta dom också i ren desperation.

Han sköt även inne i snurrdörren så han har nog mer än ett dråp/mordförsök på sig. Sen är det en ung individ så det blir tyvärr inte mycket till straff.

BO skjuten i bröstet och i armen. Om det stämmer att det är med en Kalaschnikov så borde läget vara ganska mörkt för honom.
Citera
2024-10-08, 05:49
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Är nog en del som har ett vanligt jobb som täckmantel. Annars kan det se underligt ut att ha råd med bil och bostad.
Citera
2024-10-08, 06:44
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:

Ja det är jättekonstigt. Att ens butiken 3 anställer en kriminell?!
Citera
2024-10-08, 07:08
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Får inte företag utdrag ur belastningsregistret? Kan inte tänka mig att ett stort företag som Tre anställer gängkriminella, eller värre har kvar anställningen trots brottsliga handlingar.

Var han telefonförsäljare? Det är väldigt ofta killar med invandrarbakgrund som jobbar på sådana ställen. Tror de mer fokuserar på folk som är pratsamma än vad de har för brottsregister
Citera
2024-10-08, 07:11
Medlem
Citat:

Många som frågar sig detta, men ingen verkar tänka att frågan och svaret kanske är ”omvänt”.
Dvs ”Varför blir en som jobbar i en mobilaffär gängkriminell?”.
För är ju troligt att han glidit in på det kriminella spåret efter han blev anställd. Som jag förstår det har han jobbat där ett tag och var liksom inte nyanställd. Han kan ju ha blivit rekryterad just pga sitt jobb, för att de behövde någon som kunde fixa oregistrerade kontantkort etc.

Lagändring 2022, som fick effekt 2023: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0Qoqag/imorgon-slutar-burner-telefoner-att-fungera
Senast redigerad av Burkgurka 2024-10-08 kl. 07:22.
Citera
2024-10-08, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Var han telefonförsäljare? Det är väldigt ofta killar med invandrarbakgrund som jobbar på sådana ställen. Tror de mer fokuserar på folk som är pratsamma än vad de har för brottsregister

Han är svensk, iaf svenskklingande namn samt föräldrar med svenskklingande namn.
Citera
2024-10-08, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Ja det är jättekonstigt. Att ens butiken 3 anställer en kriminell?!

Tror du att han skrivit ”Gängkriminell” på sitt CV?
Hur dum är du? Självklart visste dom inte att han är kriminell.
Citera
2024-10-08, 09:26
Medlem
snigel1s avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/galleria-oppnar-efter-skottlossning

Marknadschefen på Gallerian anser att vadå?
”Viktigt att inte låta mörka krafter ta över”
Vad innebär det? Att inte låta SD ta över?
De mörka krafterna har redan tagit över.
Citera
2024-10-08, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoratSagdiyev
Vart finns den andra??
Den finns mellan kvantums ingång och kvantums pantrum. Den leder förbi hissen och in mot ritual.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in