2024-10-07, 20:10
Medlem
kan du länka tråden?
Citat:
Ursprungligen postat av Sallenazi
Bra skrivet, dock så är det T-Falangen som Roman är ledare för.
Osäker på om han fortfarande sitter eller trycker utanför Sveriges gränser.
En nära vän till honom blev mördad för 1-2 månader också, finns FB tråd om det.
Citera
2024-10-07, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Accovoice
kan du länka tråden?
Försöker hitta, offret hette "Ali" något, född 1996
Citera
2024-10-07, 20:18
Medlem
Får inte företag utdrag ur belastningsregistret? Kan inte tänka mig att ett stort företag som Tre anställer gängkriminella, eller värre har kvar anställningen trots brottsliga handlingar.
Citera
2024-10-07, 20:24
Medlem
Valtieris avatar
Enligt GP sitter "en 14 årig pojke" på SiS hem nu, sicket skämt, du kan alltså gå in med vapen på en galleria mitt på ljusa dan försöka mörda någon annan gängkriminell och sen direkt in på SiS...

GM är ute om max 2 år.
Citera
2024-10-07, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackskonto
Tänk, vilken panik man skulle fått om det drabbade en själv, när man inser att man är instängd med ett ungt barn med vapen, GM, utan konsekvenstänk.

Man får ju hoppas att 2-3 vuxna kan boxa ner en spenslig tonåring även om han har ett vapen. Litet utrymme borde ju underlätta men visst kunde det gått illa. Hon handlade väl lite i panik o de som blev instängda m honom höll väl i honom innan? Rådigt isf!
Citera
2024-10-07, 20:32
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Får inte företag utdrag ur belastningsregistret? Kan inte tänka mig att ett stort företag som Tre anställer gängkriminella, eller värre har kvar anställningen trots brottsliga handlingar.

Tyvärr framgår inte den sortens information i ett belastningsregister utan enbart i polisens skulle jag tro. Polisen får nog upp om de är förekommande i något gäng, brukar vara beväpnade, brott de förekommit i men inte blivit dömda, om de utsatts för mordförsök osv.
I belastningsregistret står det bara t.ex narkotikabrott, brott mot knivlagen, misshandel eller vad det nu kan tänkas vara. Om offret dessutom blev dömd för 5-10 år sedan är det inte ens säker på att han finns med längre beroende på vad han blev dömd för.

Sedan bryr sig nog Tre mest om du blivit dömd för stöld, bedrägeri och liknande just eftersom du hanterar pengar och får tillgång till kunders privata information. Sedan förstås våldsbrott med skulle jag tro. Inget företag vill ha en våldtäktsman, pedofil eller någon som stuckit en kniv i någon annan.
Citera
2024-10-07, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Tre butiken öppet som vanligt idag

Om det här är ett påstående så är det fel. Står i media hur butiken håller stängt. Är det en fråga så har du glömt ditt frågetecken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swe
Inte alls omöjligt att en åldersbestämning på GM och att det visar sig att han är 18+

Är det en som kom under generösitetsvågen så finns det inga belägg för att uppgiven ålder stämmer överens.

När var generösitetsvågen? Vilken ålder skulle han uppgett då för att vara 14-15 nu?
Citera
Medlem
får och får alla företag kan göra bakgrundskontroller men de kostar annars kan företag begära att personen visar belastningsregister men oftast så brukar ju inte telefonaffärer begära sånt
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Citera
2024-10-07, 20:38
Medlem
belastningsregistret är ett av polisens alla register där samtliga förseelser registreras tex en lite fortkörning till mord. uppgifter gallras efter en viss tid beroende vilken påföljd brottet hade.
Sen kan man givetvis finnas med i spaningsregistret och misstankeeregistret, likaså du också fast du inte vet om det
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Tyvärr framgår inte den sortens information i ett belastningsregister utan enbart i polisens skulle jag tro. Polisen får nog upp om de är förekommande i något gäng, brukar vara beväpnade, brott de förekommit i men inte blivit dömda, om de utsatts för mordförsök osv.
I belastningsregistret står det bara t.ex narkotikabrott, brott mot knivlagen, misshandel eller vad det nu kan tänkas vara. Om offret dessutom blev dömd för 5-10 år sedan är det inte ens säker på att han finns med längre beroende på vad han blev dömd för.

Sedan bryr sig nog Tre mest om du blivit dömd för stöld, bedrägeri och liknande just eftersom du hanterar pengar och får tillgång till kunders privata information. Sedan förstås våldsbrott med skulle jag tro. Inget företag vill ha en våldtäktsman, pedofil eller någon som stuckit en kniv i någon annan.
Citera
2024-10-07, 20:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sallenazi
T-Falangen är han med i.
Konstigt att han blev anställd, kollar de inte upp vem de anställer ?

Min tanke med 🤔
Citera
2024-10-07, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Accovoice
får och får alla företag kan göra bakgrundskontroller men de kostar annars kan företag begära att personen visar belastningsregister men oftast så brukar ju inte telefonaffärer begära sånt

Det är klart att de gör en kontroll, men är man inte dömd för massor med saker är det inte direkt särskilt märkligt att en 23 årig svensk söker jobb i en butik...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in