Citat:
Ursprungligen postat av
Ballesteros
När ska vi i Sverige ställa oss upp och protestera mot detta? När ska vi säga att enough is enough?
Vem ska säga det? Är 2032 OK att det blir bättre som Ulf säger? Eller är allt detta skjutanden något som vi inte kan klaga på för att vi gillar olika? Var är vänstern? Var är alla artiklar som behandlar alla dessa skjutningar som är vårt samhälles största problem? Där svenskar inte länge vågar säga till någon som gör något dumt för att man rikserar att bli skjuten? När hela samhället blivit ett maffiasamhälle?
Jag lever gott i mitt övre medelklassområde och har akronym på facebook för att jag inte vill visa mitt riktiga namn när jag diskuterar något.
Ska vi fortsätta acceptera detta? Hur snart borde vi kräva resultat på bekämpningen av gängen? När ska de hårda tagen göras i gängfrågan? Hela familjer borde visas ut.
Har vi alla gett upp vårt land?
Håller helt med dig och bra skrivet.
Detta måste ta stopp och så länge det fortsätter som det gör accepterar vi det.
Barn som blir tvingade eller gör det för pengar att skjuta ihjäl någon VARJE dag. Idag är det varje dag och det är så sjukt och det ska inte ens existera.
Ulf och gänget beklagar detta men det händer inte så mycket. Mer måste göras och nolltolerans är ett måste för att få till detta.
Att dalta med familjer och barn som gör det här kommer aldrig att få rätsida på problemet.
SIS-hem löser inte detta eftersom barnen som skjuter rymmer från dem. Det är bara löjligt.
Vänstern med Nooshi i spetsen säger inte ett pip. Det är tyst och inga kommentarer.
De accepterar detta verkar det som.
Hon är fruktansvärd tyvärr.
Att varje dag utsätta oskyldiga för skjutningar och på platser där andra också vistas är … ja det finns inte ord.
Att våra politiker inte tar i med hårdhandskarna är bara att beklaga.