2024-10-06, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ungdomar i dag är jävla töntar som hänger på TikTok där de skyltar med vegansmoothies, scarfar köpta på Beyond Retro och surar över JK Rowlings senaste uttalande om transpersoner.

När jag var ung använde man mobilen till att ringa med, man söp i parker, hängde på krogen, åkte på festivaler, rökte bakom plugget, lirade hårdrock i gamla skyddsrum, gick på hemmafest så fort någons päron var borta och söp tills man spydde och fick hångla ändå, på semestern drog man till Aya Napa eller fjällen och kukade ur.

Fy fan för att vara ung i dag.
När jag var ung fanns ingen mobil över huvud taget, ej heller dator. Alla vara ute. Alla. En del var på raggarsvängen, en del på Musikklubbar, en del var på Disco, en del var på ungdomsgården, en del på t-centralen, en del hängde i gamla Stan, en del hängde i Rågsveds folketshus och en del kände sig kultiverade och hängde på sådana platser. Alla var ute på sitt. *drömmer sig bort till forna dar.
Citera
2024-10-06, 17:33
Medlem
Gå på krogen i Sverige är helt värdelöst. Vem vill betala dyra pengar för att befinna sig i närheten av en massa drogade babbar och barbarer?
Citera
2024-10-06, 17:47
Avstängd
undrar vad forskaren får för att forska om nattklubbs döden
Citera
2024-10-06, 18:06
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Gå på krogen i Sverige är helt värdelöst. Vem vill betala dyra pengar för att befinna sig i närheten av en massa drogade babbar och barbarer?

Det är just darför denna kultur håller på dö ut, varje år är det mindre svenskar som man ser inte så konstigt det går som det går. Hemmafester är det som gäller idag.
Citera
2024-10-06, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dolesn
Folk är panka i Sverige. Sveriges politiker löd Schwab och hans bihang, gör allt för att göra folk panka.

Matinflationen och resten av skiten som politikerna kör med, Green-steal, Hybris, Northfault kostar pengar, som tas direkt från folket.

Mer än 100 miljarder till Ukraina också från 2022 och framåt.
Citera
2024-10-06, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
När jag var ung fanns ingen mobil över huvud taget, ej heller dator. Alla vara ute. Alla. En del var på raggarsvängen, en del på Musikklubbar, en del var på Disco, en del var på ungdomsgården, en del på t-centralen, en del hängde i gamla Stan, en del hängde i Rågsveds folketshus och en del kände sig kultiverade och hängde på sådana platser. Alla var ute på sitt. *drömmer sig bort till forna dar.

70-talet låter det som
Citera
2024-10-06, 19:21
Medlem
Nattklubbarna spelar
1. för hög musik
2. för absolut usel eller dålig musik
3. Det är väl allmänt mindre folk ute med mer underhållning på annat håll, elektronisk m.m.
4. Corona labbrona propagandan gjorde nog sitt till att ändra mångas vanor med när det gäller att vara ute bland folk.

De skulle vinna på att spela bra musik till rimlig volym, för det första... Svartklubbar gör det ofta 100* bättre utan överdrift. Sen finns det mycket mer man kan göra och fler punkter jag skulle kunna räkna upp men... Börja där.
Citera
2024-10-06, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
underligt att inte mer folk har föreslagit att detta är anledningen till klubbdöden.

jag tror dagens unga män vet att kvinnor hatar de flesta män och att de inte har en chans. varför gå ut och ragga på klubbar då? mycket billigare och enklare att bli nobbad på tinder för att sedan spendera kvällen framför datorn istället.

Därför att majoriteten har svårt att se helhetssammanband.
Citera
2024-10-06, 19:40
Medlem
hannybannys avatar
Det är som dansbanorna. Vi 80-talister som växte upp med dans på klubbar hade föräldrar som växte upp med dans på dansbanor med mer folkmusik och dansband och bugg. Det var i det närmaste utdött då när vi växte upp. Nu har vi nästa generation efter oss 80-talister och då dör dansklubbarna ut. För att tas efter millennietalisternas största intresse sitta och glo i telefon.
Citera
2024-10-06, 20:16
Avslutad
Nattklubbar är väl främst en arena för broilers och sportkillar.

Nuförtiden är det väldigt få tjejer som söker sig till de grupperna av män.
Dvs de går hellre ut där tjejgänget kan hänga ifred eller där de kan äta gott och spa-a eller ha en upplevelse

När inte heller tjejerna är på nattklubben så kan broilers inte mäta sina snoppar och då går de inte heller ut utan sitter hemma och super med polarna och spelar fifa istället.

Nattklubbarna som produkt går ju ut på att ta inträde, garderob, sälja så dyr sprit som möjligt och kasta ut de som inte inte får dricka mer och ta in nya som får dricka

Få tycker dessutom det är trevligt att köa i kylan för att bli bedömd av nån med betydligt sämre gymnasiebetyg än de själva hade
Citera
2024-10-06, 20:27
Medlem
dialektikers avatar
Tur att jag slapp undan precis att erfara denna degenerering på Stockholms nattklubbar och diskotek.
Jag var ute överallt, jämt, varenda helg, fram till typ millennieskiftet.
Jag har inte förstått denna diskoteksdöd förrän rätt nyligen.
Hela tiden på 2000 och 2010-talet har jag trott att unga fortsatt att gå ut.
(Själv slutade jag för jag gängade mig, fick barn samt fick skränig tinnitus. Ja, det var nog efter ett besök på Bäckahästen eller BZ tinnitusen inte ville ge med sig? )

Jag tycker detta med Tinder och matchningar är askonstig start för förhållanden.
Man fångar inte upp den oförutsägbara attraktionskraft, där kärleken slår ner som ett oväntat blixtnedslag med sån interaktion med nya människor.
Man försöker sortera vem som "är den rätte" med massa märkliga kriterier.
Kärlek är mycket mer spännande om den kommer oväntat. Kanske med någon man inte alls tänkt sig.
Och är man helt olika kan det vara spännande.
Dejtingappar är ju banala med "hur man ska matcha sig till" att hitta den rätte.
Spännande människor använder sig inte av dejtingappar.
Och inte fan vill man ha en banal människa som inte är spännande.

Hoppas folk steppar upp då det gäller dejtingappar, med sätt att hitta sin spännande livspartner. Annars kommer inga barn bli gjorda.
Det blir det ju inte heller.
Allt för många lever i singelhushåll.

Det är väl bara migranter som ynglar av sig och avlar gängkriminella ungar?

Suck, vilken hemsk utveckling.
Citera
2024-10-06, 20:54
Medlem
C0ws avatar
Folk har väl varken råd i dagens läge eller ens tycker att det är kul att payya ish 160-180kr för en klick vodka, 5kg is och lite redbull/tranbär/juice/whatever och typ lika mycket för en sketen shot. Lär vara den största faktorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in