Jag va där inne.
Det var en ung svart man i helt svarta kläder. Inte mer än 14-16 år.
Han körde in på skoter i mässan.
Han ska ha skjutit en man men jag hörde bara 3 höga smällar och sen sprang alla. Tydligen blev han tacklad av en civil person på vägen ut och de va så dom fick tag i honom. Hans skoter ligger precis i huvud entren nu.
Barnen och folket som va inlåsta har precis blivit utsläppta.
Går det så dåligt för Tre att de börjat inhysa frisörer med?
Skämt åsido, undra om det var en kund som blev skjuten eller någon av personalen. Troligast borde ju personen jobba där så smutset visste vart de skulle, annars borde det varit smartare att vänta ut offret.
Detta var inte så genomtänkt. Vad hindrar någon att vänta tills offret slutat jobbet och skjuta honom på vägen hem menar du? Ingenting. Denna teori kan skrotas direkt.
Senast redigerad av TjackRaise 2024-10-06 kl. 16:44.
kan vara terror dåd kan vara också köpcenter döden också att många kommer inte åka till stora köpcenter för att handla.
Borde man inte ha skjutit fler än en person då?
Terrordåd brukar ju vara "döda så många som möjligt så fort som möjligt" kändes mer som de va gängrelaterat
Jag va där inne.
Det var en ung svart man i helt svarta kläder. Inte mer än 14-16 år.
Han körde in på skoter i mässan.
Han ska ha skjutit en man men jag hörde bara 3 höga smällar och sen sprang alla.
Tydligen blev han tacklad av en civil person på vägen ut och de va så dom fick tag i honom. Hans skoter ligger precis i huvud entren nu.
Barnen och folket som va inlåsta har precis blivit utsläppta.