2024-10-06, 15:50
Medlem
trasig-axels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av treestream
Såg polisen gripa en ung svart man, vad kan han ha vart, typ 14-17 år
Så inte terror relaterat då, troligtvis nån gängkriminell med oändligt med bitcoins pga Sveriges narkotikalagar och som har oändligt med barnsoldater pga Sveriges massinvandring
Citera
Avslutad
Är det säkert att enbart en person är skjuten?

Hur är skadeläget på den personen?
Citera
Medlem
Mercedes avatar
vittnen säger att det skjutits inne i en butik
https://www.tv4.se/artikel/6qsoh9j6q8gqEVCwTwQbMm/misstaenkt-skottlossning-vid-koepcentrum

" Vittnen säger till radion att det ska ha skjutits i en butik."

"en maskerad person är gripen."
Citera
2024-10-06, 15:53
Medlem
HBTKuks avatar
Märkligt med skjutningar i centrum och butiker. GM måste ju veta säkert att de aldrig kommer undan med en sån sak.
Citera
2024-10-06, 15:55
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Märkligt med skjutningar i centrum och butiker. GM måste ju veta säkert att de aldrig kommer undan med en sån sak.
Skrev precis i den andra tråden om samma händelse att det låter osannolikt med en gängskjutning i den miljön och vid den tidpunkten. Jag verkar ha överskattat dessa skjutares intelligens då jag trodde den låg runt iq70 iaf....
Citera
2024-10-06, 15:57
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Skrev precis i den andra tråden om samma händelse att det låter osannolikt med en gängskjutning i den miljön och vid den tidpunkten. Jag verkar ha överskattat dessa skjutares intelligens då jag trodde den låg runt iq70 iaf....
Ta Emporia som exempel, det var väl ett kriminellt drägg som tog tillfället i flykten. Tror jag, i alla fall.
Citera
2024-10-06, 15:58
Medlem
"Maskerad person"

Hur fan är det ok att få runt maskerad?
Lag om förbud saknas
Citera
2024-10-06, 16:00
Medlem
Pratas om att det ska varit ett rånförsök mot butiken 3 som slutat med skottlossning.
Citera
2024-10-06, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk

Det är sällan personer med lång tidshorisont och särskilt avancerat konsekvenstänkande som utför den här typen av dåd. Det är coolt att "brösta en fyra"; det ger "para" och "respekt". Man "är" någon i de kretsar man tror vara viktiga i ens liv. Tänk bara vilka häftiga bilder personen troligen tagit av sig själv och skickat runt till "vänner", där den poserar med vapnet innan dådet och eventuellt även med några sedelbuntar. Sådant spelar mer roll än det egna livet långsiktigt eller andras liv, inklusive helt oskyldigas.

Om man betänker att det är deras världsbild är det faktiskt inte så märkligt.
Citera
2024-10-06, 16:02
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Det är sällan personer med lång tidshorisont och särskilt avancerat konsekvenstänkande som utför den här typen av dåd. Det är coolt att "brösta en fyra", ger "para" och "respekt". Man "är" någon i de kretsar man tror vara viktiga i ens liv. Tänk bara vilka häftiga bilder personen troligen tagit av sig själv och skickat runt till "vänner", där den poserar med vapnet innan dådet och eventuellt även med några sedelbuntar. Sådant spelar mer roll än det egna livet långsiktigt eller andras liv, inklusive helt oskyldigas.

Om man betänker att det är deras världsbild är det faktiskt inte så märkligt.
En av många konsekvenser med att skjutvåldet kryper ned i åldrarna. Utförarna saknar konsekvenstänk, delvis på grund av låg ålder.
Citera
2024-10-06, 16:03
Medlem
Såg faktiskt honom innan han åkte in. 100% säker. Kom från jobbet och såg en kille hel svarta kläder, luva över huvud och täckande över ansikte. Stod på en elspark och körde in den i mässan.
Tyckte där det var konstigt redan där, helt säker, att något va på gång, på väg hem mot Göteborg så ser jag 10 polisbilar och tänkte där, va nog killen jag såg.
Citera
2024-10-06, 16:03
Medlem
Psykpatient33s avatar
Någon skjuter inne i centrum mitt på dagen - igen.

Samma dag denna skjutning sker så föreslår polischefen kameraövervakning med ansiktsigenkänning, och moderaternas Hanif Bali föreslår att man avrättar terrorist-maffiatoppen Rawa-röva-räva.

En ung neger på sparkcykel. En barnsoldat som är lejd av maffian.

Jaaa... Vem förnekar att det inte längre är organiserad brottslighet, utan faktiskt har övergått i terrorism? Det är terrorism som maskerar som gängkrig. Rawa-röven är sponsrad av Iran/Ryssland och pengarna går till att betala barnsoldater att skjuta/bomba. Fatta!!

Skjut för att döda, säger jag. Avrätta terroristerna.
Senast redigerad av Psykpatient33 2024-10-06 kl. 16:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in