Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-24, 21:20
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Måste medge att det känns som ett ganska kul koncept. Synd bara att det är bakom betaltvägg.

Jag tänker att man utnyttjar podme’s erbjudande om gratis lyssning i 14 dagar när alla avsnitt kommer så plöjer man allt sen säger man upp skiten
Citera
2024-09-24, 21:54
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nintendoKalle
Jag tänker att man utnyttjar podme’s erbjudande om gratis lyssning i 14 dagar när alla avsnitt kommer så plöjer man allt sen säger man upp skiten
Så ser han ut. PodMes värsta fiende. nintendoKalle.
Citera
2024-10-02, 09:45
Medlem
Lakritspotatisens avatar
Kampanjkod:
OKTOBER60

Ger 2 månaders gratis lyssning för alla som vill höra på Mardrömsgästen
Citera
2024-10-03, 10:43
Medlem
Var det bara jag som fick en rejäl deja vu när Sigge drog den där Bono-anekdoten i början av förra avsnittet? Känns som man hört den många ggr i Filip och Fredriks podcast och kanske även i Alex och Sigges.

Jag var tvungen att dubbelkolla så att jag inte lyssnade på ett gammalt avsnitt. Överlag har Sigge känts väldigt trött och inspirationslös på sistone.
Citera
2024-10-03, 15:34
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Var det bara jag som fick en rejäl deja vu när Sigge drog den där Bono-anekdoten i början av förra avsnittet? Känns som man hört den många ggr i Filip och Fredriks podcast och kanske även i Alex och Sigges.

Jag var tvungen att dubbelkolla så att jag inte lyssnade på ett gammalt avsnitt. Överlag har Sigge känts väldigt trött och inspirationslös på sistone.
Även bitar av Alex segment om låtar där något stycke i texten är 'ologiskt' var från ett gamla avsnitt. Snäckskalet i Öppna landskap pratade de senast om för bara 2 år sedan. Det smålustiga är att då var det Sigge som påpekade det ologiska med snäckskal med havsmusik för Alex. I veckans avsnitt var det som att Sigge hörde om det för första gången. Vill även minnas att de har "granskat" En kväll i juni förut.

Lyssnar ibland om på gamla avsnitt. I nästan varje avsnitt känner man igen segment eller anekdoter som de nyligen har tagit upp i podden. Det är väldigt mycket material som återanvänds.
Citera
2024-10-05, 20:49
Medlem
differentdayss avatar
Tomgång. Känns som att allt görs med vänsterhanden numera.
Citera
2024-10-05, 21:24
Medlem
Kustenklars avatar
Citat:
Lyssnar ibland om på gamla avsnitt. I nästan varje avsnitt känner man igen segment eller anekdoter som de nyligen har tagit upp i podden. Det är väldigt mycket material som återanvänds.

Det förklarar varför min hjärna finner det angenämt att somna till just deras podd vid ångestkvällar.
Det måste vara det repetitiva och ständigt återkommande materialet som min hjärna vaggas tryggande in i sömn av .
Lyssnat sedan poddstart. Så det skulle kännas märkligt att inte ”ha dem” kvar, men samtidigt kan man ju bara lyssna om allt igen.

Känner att det märks tydligt när Sigge har mkt utanför podden i perioder. Då är han tröttare och gaggig i sin framtoning .
Alex är mkt jämnare oavsett hur stökigt det är omkring eller utbrändhet.
Skulle vara guld om Sigge blev mer personlig , tex om alla diagnoser / livet med en npf-familj , men det lär tyvärr aldrig hända.
Citera
2024-10-05, 22:22
Medlem
shariqduponts avatar
Kan man få lite svar på vad ni tycker om "Mardrömsgästen"? Det har ju släppts några avsnitt nu.

Vill veta om det är bra!
Citera
2024-10-05, 22:56
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shariqdupont
Kan man få lite svar på vad ni tycker om "Mardrömsgästen"? Det har ju släppts några avsnitt nu.

Vill veta om det är bra!
Det är helt ok, men skulle säga att idén är bättre än utförandet. Det känns som att både Alex och Sigge ryggar tillbaka och blir ganska defensiva under samtalen, som att de inte riktigt vågar säga vad de egentligen tycker.

Ett annat litet problem är att när de försöker förklara för gästen varför de har varit taskiga, så har de aldrig något vettigt svar. För i grunden handlar det bara om att Sigge och Alex har varit taskiga eller elaka, (ex så spelade de upp ett gammalt segment där de skrattar och kallar Pärleros för korkad). Det blir helt omöjligt för dem att försvara sådana kommenterar.

Enligt mig så gick både Läckberg och Alexander Pärleros "vinnande" ur striden. De skötte sig riktigt snyggt. Väldigt modigt av dem att ställa upp.

Avsnittet med Morgan Alling var kaos.

Sammanfattningsvis så skulle jag säga att det nog är värt en månads prenumeration när alla avsnitten väl är ute.
Citera
2024-10-05, 23:39
Medlem
Citat:
Det är helt ok, men skulle säga att idén är bättre än utförandet. Det känns som att både Alex och Sigge ryggar tillbaka och blir ganska defensiva under samtalen, som att de inte riktigt vågar säga vad de egentligen tycker.

Ett annat litet problem är att när de försöker förklara för gästen varför de har varit taskiga, så har de aldrig något vettigt svar. För i grunden handlar det bara om att Sigge och Alex har varit taskiga eller elaka, (ex så spelade de upp ett gammalt segment där de skrattar och kallar Pärleros för korkad). Det blir helt omöjligt för dem att försvara sådana kommenterar.

Enligt mig så gick både Läckberg och Alexander Pärleros "vinnande" ur striden. De skötte sig riktigt snyggt. Väldigt modigt av dem att ställa upp.

Sammanfattningsvis så skulle jag säga att det nog är värt en månads prenumeration när alla avsnitten väl är ute.

Tyckte personligen att avsnittet med Morgan Alling var den bästa. Även om han var den som verkar ha blivit mest kränkt av gästerna hittills så tyckte jag att han var den som förklarade bäst från sin vinkel hur det kändes att bli skämtad om.

Hittills så tycker jag att Alex och Sigge inte har lyckats förklara varför de har betett sig som de har gjort och gästerna har gått vinnande alla i avsnitt.

Håller också med om att de blir väldigt defensiva, de rättfärdigar sitt beteende med fina ord men jag har svårt att se hur det de håller på med kan kallas för något annat än mobbing. Det är underhållande och jag skrattar åt deras påhopp men jag tycker att de ska sluta rättfärdiga sitt beteende, speciellt när de är själva extremt lättkränkta.

Tycker i det stora hela att Mardrömsgästen är underhållande med bra dynamik mellan de och gästerna och att det är modigt av dem att möta dem som de häcklar, även om det är ännu modigare av de som har blivit häcklade att ställa upp.
Citera
2024-10-06, 12:53
Medlem
shariqduponts avatar
Citat:

Då väntar jag in tills alla är ute och sen lyssnar jag! Tack du.

Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Tyckte personligen att avsnittet med Morgan Alling var den bästa. Även om han var den som verkar ha blivit mest kränkt av gästerna hittills så tyckte jag att han var den som förklarade bäst från sin vinkel hur det kändes att bli skämtad om.

Hittills så tycker jag att Alex och Sigge inte har lyckats förklara varför de har betett sig som de har gjort och gästerna har gått vinnande alla i avsnitt.

Håller också med om att de blir väldigt defensiva, de rättfärdigar sitt beteende med fina ord men jag har svårt att se hur det de håller på med kan kallas för något annat än mobbing. Det är underhållande och jag skrattar åt deras påhopp men jag tycker att de ska sluta rättfärdiga sitt beteende, speciellt när de är själva extremt lättkränkta.

Tycker i det stora hela att Mardrömsgästen är underhållande med bra dynamik mellan de och gästerna och att det är modigt av dem att möta dem som de häcklar, även om det är ännu modigare av de som har blivit häcklade att ställa upp.
Spännande.

Och ja, många gånger så är det nog svårt för dem att kunna försvara sig själva med tanke på vad de har sagt.

Vet man vilka kommande gäster är? Stefan Sauk hade ju varit otroligt kul haha
Citera
2024-10-06, 13:12
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shariqdupont
Vet man vilka kommande gäster är? Stefan Sauk hade ju varit otroligt kul haha
De håller de kommande gästerna hemliga. I något avsnitt pratade de lite om när de skickade ut förfrågningarna till olika "mardrömsgäster". Fick uppfattningen av att ganska många hade tackat nej, men de sa det aldrig rakt ut.

Stefan Sauk skulle vara guld, men tror knappt att de vågar bjuda in honom.

Hade även gärna sett Lapo Lappin som gäst, mest för att det är en annan typ av konflikt, där det inte bara är Alex & Sigge som mobbat någon via sin podd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in