2024-10-06, 02:35
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Två fel gör inte ett rätt. ”Mer retoriskt”? Det går inte ihop att stå upp för ett civiliserat samhälle med ociviliserade metoder. Jag vill inte chansa för att upptäcka om det är retoriskt eller reellt. Vidrigt uttalande.
Jag är inte helt säker på om jag förstår ditt inlägg. Du behöver dock inte chansa. Det var ett provocerande uttalande. Om Hanif skulle går längre än så, kommer han att ställas inför rätta i det civiliserade Sverige.
Om du hade samtalat med mig hade du fått höra mycket som du hade tyckt varit provocerande. Jag är alltid djävulens advokat.
Jag hoppas att du har lyssnat på podden. Det är illa om du bara har hängt upp dig på en rubrik i en kvällstidning.
Senast redigerad av Drooid 2024-10-06 kl. 02:37.
Citera
2024-10-06, 03:15
Medlem
Är det bara jag som hoppas att domarna skall verkställas när "svenska" gängmedlemmar blir dömda till döden utomlands?
Citera
2024-10-06, 03:44
Medlem
Guantánamo är väl ett rimligt alternativ?
Citera
2024-10-06, 03:48
Avslutad
Sätt in militär mot dessa kriminella hundar. Lite hederlig prickskytte skadar aldrig.
Citera
2024-10-06, 03:56
Avstängd
Gott om lågliv i den här tråden, som vanligt på flashback.
Hanif Bali är själv ett "ensamkommande flyktingbarn" från Iran, naturligtvis vill han vara den största hus-blatten i sammanhanget.
Citera
2024-10-06, 04:09
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Vad säger vi? Skall staten ha rätt att likvidera särskilt samhällsomstörtande individer?

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/hanif-balis-utspel-sverige-borde-likvidera-rawa-majid/

Är likvidering av samhällsfarliga element okej? Finns det någon Hamilton som kan utföra uppdragen? Hur kan lagarna anpassas?

Om vi varit en kinesisk lydstat så hade det varit ok. Annars inte. Däremot livstidsstraff, dvs sitta i brummen tills man dör, hade varit helt ok. Eller erbjuda fången en giftspruta för enkel lösning.
Citera
2024-10-06, 04:39
Bannlyst
Spara det pengar åt samhället, så varför inte . Finns ingen anledning att behålla människor som sysslar med brott vid liv.
Citera
2024-10-06, 04:59
Medlem
Kan vi inte likvidera alla hans tillgångar samt hans familj och släkts tillgångar som inte dokumenterats att de äger med medel de själva har införskaffat? Om de har bidrag så ska de förstås inte äga något utöver basic levnadsstandard. Det är så man kommer åt dem så kallat humant och inte behöver bry sig om några löjliga EU-regler. De får heller inte föra ut pengar till utlandet utan att straffas hårt.
Citera
2024-10-06, 05:08
Avslutad
Anlita CIA om inte nån svensk klarar av det.
Det finns i för sig svenskar som KAN klara av det. Hörde att en norrlänning sköt bullseye från en kilometer.
Men sen måste man ha nerver och psyke också, även om det handlar om ett avskum som Rawa Majid.
Citera
2024-10-06, 06:00
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Är det bara jag som hoppas att domarna skall verkställas när "svenska" gängmedlemmar blir dömda till döden utomlands?

Nej, förhoppningsvis är vi många som vill det vill.
Citera
2024-10-06, 06:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det är det där med att man behöver ha en rättegång först. Annars kan ju staten godtyckligt likvidera personer som man finner problematiska.
Vore inte alls fel att säpo kan döda vissa människor. Vi är i ett sånt läge där det skulle behövas, med tanke på alla svartskallar på våra gator och torg
Citera
2024-10-06, 06:34
Medlem
Jaså, Hanif tyckte att han inte fått tillräckligt med uppmärksamhet på sistone och drog i med något som han verkar tycka att hans födelseland gör rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in