Jag är inte så pigg på att polisen ska springa runt och avrätta gängkriminella såsom de gängkriminella avrättar varandra även om det nog skulle bli ruggigt effektivt sätt att minska kriminaliteten.
Ser hellre att staten bygger ett rejält livstidsfängelse med plats för 100.000 grova kriminella och burar in allihop på en gång såsom man gjorde i El Salvador.
Det enklaste är att terrorstämpla alla gängmedlemmar och sen gör man som USA, en kortlek med bilder på de 52 värsta och gärna en summa pengar på varje gubbe som kan bevisas vara likviderad.
När första leken är slut så gör man en ny tills gängen helt enkelt är utrotade.
Polisen pratar också om att de vill ha ansiktsigenkänning på övervakningskameror och vill man som hitman ha information om att ruter fyra har tagits av en kamera så betalar man givetvis en avgift för den prenumerationen.
På några månader så hade skitarna utrotat sig själva.
Det var väl irakier i lrak som USA jagade. Man kan ju inte betala kriminella för att skjuta andra kriminella. Det blir ju som samma läge som vi har bara att de får betalt av staten för skjutningarna.
Är det bara jag som känner att Balis offentliga uttalande om Rawa kan innebära en risk för att nu själv bli en måltavla för Rawas lättkränkta personlighet?
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Finns en risk med det. Han kommer kanske med på en sådan där "dödslista" nu. Bali är ju inte politiker längre så skydd från Säpo kan han inte få. Men blir kanske vanliga polisen då som får inleda ärende om personskydd.
I podden som jag postade så berättar Hanif Bali att han numera har skyddad folkbokföring och att han är orolig för sin dotter. Så han har nog blivit hotad tidigare.
Senast redigerad av Drooid 2024-10-06 kl. 01:27.
Bali är helt ointressant för Rawa. Om Rawa skulle försöka döda alla som ansåg att han förtjänade att dö så skulle var och varannan svensk vara med på hans dödslista. Han vet att många i det här landet hade jublat om han blev dödad.
Möjligen så polisen kommer resonera. Nog riktigt också. Sett till att dessa personer som han vill döda är ju sådana som han tycker sabbat hans affärer. Om det skulle röra sig om vanligt folk skulle det ju som start innebära alla poliser och politiker.
(Fritt ur minnet) Sammanhanget var att Iran i princip utför rena krigshandlingar/statssponsrad terrorism mot Sverige. Dopping ville veta vad panelen hade förslag på åtgärder. Hur långt för det gå innan Sverige slår tillbaka genom någon typ av proaktiv insats. Thomas Mattsson (i Kvartals veckopanel) gjorde jämförelsen med missiler, och om Iran skickade sådana mot oss så skulle vi så klart försöka skjuta ner dem. Bali spann helt enkelt vidare och menade att vi måste helt enkelt knäppa våra fiender. Alternativet är att låta det fortgå.
Det är dags för Hanif Bali att återvända till Iran. Jag föredrar ett civiliserat samhälle och vill inte ha sådan skit som han förespråkar, i Iran däremot passar det utmärkt. Bali blir alltmer obehaglig.
Edit, det fetade:
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Absolut inte.
Vilka skall ta de besluten politiker?
Samma personer som tyckte det var rimligt med skyhög invandring utan fungerande integration?
Samma personer som med jämna mellanrum fastnar i både den ena eller andra skandalen.
Polis/militär? De gör även de stora missar. Minns Quick. Minns de som nyligen avslöjades jobba för Ryssarna.
Hade ju varit rätt snyggt om Sverige börjat avrätta de ryssarna ogillar.
En rättsstat har rättegångar, ingen skall fängslas utan rättegång och absolut inte dödas.
Sverige har på senare år tummat en hel del på rättssäkerheten för individen.
Om de inte räcker så får man se på andra lösningar.
Senast redigerad av skoputs 2024-10-06 kl. 01:40.
Det är dags för Hanif Bali att återvända till Iran. Jag föredrar ett civiliserat samhälle och vill inte ha sådan skit som han förespråkar, i Iran däremot passar det utmärkt. Bali blir alltmer obehaglig.
Jag är ganska övertygad om att Hanif åtminstone skulle vilja åka på en semesterresa till Iran.
Även jag skulle kunna tänka mig det, om jag inte vore så rädd för att bli fängslad. "Civiliserade" Iran gillar att ha personer de kan utväxla mot sina egna terrorister.
Det hade inte varit säkert för Hanif att besöka Iran. Iran är inte är ett 'civiliserat samhälle'! Jag tolkar hans uttalande som att han vill förhindra att Iran/Rawa ska göra Sverige lika ociviliserat som Iran är.
När Hanif uttrycker sig så brutalt är det nog inte omöjligt att det är mer retoriskt än en bokstavlig önskan. Om du lyssnar på orginalkällan så hör du att det är tre personer i panelen, som inte tycker lika. Hanif gillar att provocera.
Men som sagt, Mossad tar nog hand om Rawa Majid.
Senast redigerad av Drooid 2024-10-06 kl. 02:16.
Jag är ganska övertygad om att Hanif åtminstone skulle vilja åka på en semesterresa till Iran.
Även jag skulle kunna tänka mig det, om jag inte vore så rädd för att bli fängslad. "Civiliserade" Iran gillar att ha personer de kan utväxla mot sina egna terrorister.
Det hade inte varit säkert för Hanif att besöka Iran. Iran är inte är ett 'civiliserat samhälle'! Jag tolkar hans uttalande som att han vill förhindra att Iran/Rawa ska göra Sverige lika ociviliserat som Iran är.
När Hanif uttrycker sig så brutalt är det nog inte omöjligt att det mer retoriskt än en bokstavlig önskan. Om du lyssnar på orginalkällan så hör du att det är tre personer i panelen, som inte tycker lika. Hanif gillar att provocera.
Men som sagt, Mossad tar nog hand om Rawa Majid.
Två fel gör inte ett rätt. ”Mer retoriskt”? Det går inte ihop att stå upp för ett civiliserat samhälle med ociviliserade metoder. Jag vill inte chansa för att upptäcka om det är retoriskt eller reellt. Vidrigt uttalande.
(Fritt ur minnet) Sammanhanget var att Iran i princip utför rena krigshandlingar/statssponsrad terrorism mot Sverige. Dopping ville veta vad panelen hade förslag på åtgärder. Hur långt för det gå innan Sverige slår tillbaka genom någon typ av proaktiv insats. Thomas Mattsson (i Kvartals veckopanel) gjorde jämförelsen med missiler, och om Iran skickade sådana mot oss så skulle vi så klart försöka skjuta ner dem. Bali spann helt enkelt vidare och menade att vi måste helt enkelt knäppa våra fiender. Alternativet är att låta det fortgå.
Tack. Jo gör det ju mer begripligt. Om Iran alltså bedriver statsterror mot Sverige så är det helt enligt folkrätten att Sverige tar till var metod att skydda sig. Metod som då innefattas av folkrätten och internationella regler om krig. Att helt sonika ta död på dessa som bedriver denna terror är inget fel alls. Mer rätt och som man gör.