2024-10-05, 23:09
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toalettborsten
Du tror att turkiska bögen skulle våga ge sig på en politiker? Knappast, han har ju mer eller mindre lagt av.
Han har precis börjat. Vänta och se!
Citera
2024-10-05, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Han har precis börjat. Vänta och se!
Han har sagt samma sak i flera år, jag följer hans Telegram. Han är så jävla lam.
Citera
2024-10-05, 23:12
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Absolut!

Och dessvärre behöver det nog ske lite i skymundan. Jag tänker mig att Säpo eller liknande kan göra det på eget bevåg men utan att spara data på besluten och vem som då ”eventuellt” utfört dem. Man kan till och med tänka sig att man använder civilister (precis som gängen) att utföra likvidationen.

Det krävs myndighetsfolk med lite stake att dra igång det här.

Vi skulle få ett mycket bättre land om det här var verklighet.
Citera
2024-10-05, 23:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Åhhh man behöver ha en rättegång först och vi måste ju tänka på FN och mänskliga rättigheter och europakonventionen .

Eller så skiter vi i det.

Vi måste ingenting.
Citera
2024-10-05, 23:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Tror nog Sverige genom åren likviderat ganska många. Som ansågs som ett hot mot rikets säkerhet. Men det är nog mer okända personer. Likvidera en person som media har koll på är ju svårare.

Just vad säkerhetstjänsten kan göra har det ju inte blivit debatt om i Sverige. För några år sedan blev det i UK då folk blev skräckslagna att höra att MI5 och MI6 faktiskt som man ser i Bond har rätt att döda och slippa åtal. Om det ligger i rikets intresse. Jag menar samma gäller ju för alla länder.
Citera
2024-10-05, 23:23
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tror nog Sverige genom åren likviderat ganska många. Som ansågs som ett hot mot rikets säkerhet. Men det är nog mer okända personer. Likvidera en person som media har koll på är ju svårare.

Just vad säkerhetstjänsten kan göra har det ju inte blivit debatt om i Sverige. För några år sedan blev det i UK då folk blev skräckslagna att höra att MI5 och MI6 faktiskt som man ser i Bond har rätt att döda och slippa åtal. Om det ligger i rikets intresse. Jag menar samma gäller ju för alla länder.

Algernon t.ex.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Carl-Fredrik_Algernon
Citera
2024-10-05, 23:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Algernon t.ex.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Carl-Fredrik_Algernon

Ja men lite slarvigt hanterat då det blev utredning om saken. Vad gäller dessa ledare kan man ju tänka sig metoder som att det ska uppfattas som drogöverdos, eller att en konkurrerande organisation låg bakom mordet.

Det finns väl egentligen bara en säkerhetstjänst som vill att de ska vara tydligt att de var ansvariga, Mossad.
Citera
2024-10-05, 23:37
Avslutad
Är det bara jag som känner att Balis offentliga uttalande om Rawa kan innebära en risk för att nu själv bli en måltavla för Rawas lättkränkta personlighet?
Citera
2024-10-05, 23:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Är det bara jag som känner att Balis offentliga uttalande om Rawa kan innebära en risk för att nu själv bli en måltavla för Rawas lättkränkta personlighet?

-Ingen minns en fegis.
Hanif gör skillnad fegisar har ingen plats i den värld som är det bästa för landet.
Citera
2024-10-05, 23:46
Medlem
Absolut inte.

Vilka skall ta de besluten politiker?

Samma personer som tyckte det var rimligt med skyhög invandring utan fungerande integration?

Samma personer som med jämna mellanrum fastnar i både den ena eller andra skandalen.

Polis/militär? De gör även de stora missar. Minns Quick. Minns de som nyligen avslöjades jobba för Ryssarna.

Hade ju varit rätt snyggt om Sverige börjat avrätta de ryssarna ogillar.

En rättsstat har rättegångar, ingen skall fängslas utan rättegång och absolut inte dödas.

Sverige har på senare år tummat en hel del på rättssäkerheten för individen.

Om de inte räcker så får man se på andra lösningar.
Citera
2024-10-06, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Absolut inte.

Vilka skall ta de besluten politiker?

Samma personer som tyckte det var rimligt med skyhög invandring utan fungerande integration?

Samma personer som med jämna mellanrum fastnar i både den ena eller andra skandalen.

Polis/militär? De gör även de stora missar. Minns Quick. Minns de som nyligen avslöjades jobba för Ryssarna.

Hade ju varit rätt snyggt om Sverige börjat avrätta de ryssarna ogillar.

En rättsstat har rättegångar, ingen skall fängslas utan rättegång och absolut inte dödas.

Sverige har på senare år tummat en hel del på rättssäkerheten för individen.

Om de inte räcker så får man se på andra lösningar.

Säkerhetstjänsten som ansvarar för rikets säkerhet. Som så i många andra länder.

Tror dom flesta tycker att det är en bra ide om den här skithögen försvinner, så nått svårt beslut är det inte.

Enkelt.
Citera
2024-10-06, 00:17
Medlem
Manginazs avatar
Sign me up, antar att det innebär statlig pension.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in