2024-10-03, 05:24
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
okej men då väntar jag lite till

Ja förr eller senare får du den, men det kan ta veckor, t.o.m 6-7 dito.
Vill du inte vänta så länge så är det bara att ladda ner ISOn och klicka på dess EXE så kan du välja en uppgradering.
Citera
2024-10-03, 12:41
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Ja förr eller senare får du den, men det kan ta veckor, t.o.m 6-7 dito.
Vill du inte vänta så länge så är det bara att ladda ner ISOn och klicka på dess EXE så kan du välja en uppgradering.
väntar nog tills jag får den via windows update istället
Citera
2024-10-03, 19:20
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Verkar vara högt tryck nu för att ladda ner ISO:n från Microsoft.

Detta meddelande har stått i över en timme för mig nu tillsammans med en snurrande väntecirkel:

"Validating your request. This may take several minutes. Do not refresh the page or select back, doing so will cancel the request."

Det var ett cockie-tillägg i Chrome som spökade. När jag inaktiverade det var det inga problem att ladda ner ISO:n.

Har precis installerat den nu, dock inte en clean install. Ingen BSoD än iaf
Citera
2024-10-04, 19:27
Medlem
1FFs avatar
Preview-uppdatering KB5043178 för 24H2 innehavare ställer till mycken oreda för många. För mig var det den värsta någonsin, W 7 inkluderat.
Citera
2024-10-04, 20:07
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Preview-uppdatering KB5043178 för 24H2 innehavare ställer till mycken oreda för många. För mig var det den värsta någonsin, W 7 inkluderat.
är windows 11 24H2 inte säker?
Citera
2024-10-04, 21:18
Medlem
1FFs avatar
Citat:
är windows 11 24H2 inte säker?

24H2 är ok bortsett ifrån de kända inte alltför allvarliga buggarna, det är den frivilliga uppdateringen som kom efter, för 24H2, som krånglar för många.

Den är en frivillig preview.
Citera
2024-10-05, 13:14
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
24H2 är ok bortsett ifrån de kända inte alltför allvarliga buggarna, det är den frivilliga uppdateringen som kom efter, för 24H2, som krånglar för många.

Den är en frivillig preview.
jag tycker det är rätt spännande då jag ej har fått windows 11 24H2 ännu via windows update. så man längtar ändå tills man får den ändå
Citera
2024-10-05, 14:11
Medlem
Citat:
jag tycker det är rätt spännande då jag ej har fått windows 11 24H2 ännu via windows update. så man längtar ändå tills man får den ändå

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows11

Använd Windows 11 Installation Assistant så kan du uppdatera redan nu.
Eller skapa en USB-sticka med media creation tool och kör Setup.exe från USB-minnet (alltså direkt i Windows, du behöver inte boota till stickan).
Citera
2024-10-05, 14:12
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Det är rätt inställning.

Se bara till att ha en backup, för säkerhet och enkelhets skull. Att "gå tillbaka" istället för att hålla på och trixa och fixa med problem, är så mycket enklare.

Men de kanske är lösta när du väl får den.
Citera
2024-10-05, 14:13
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Det är rätt inställning.

Se bara till att ha en backup, för säkerhet och enkelhets skull. Att "gå tillbaka" istället för att hålla på och trixa och fixa med problem, är så mycket enklare.

Men de kanske är lösta när du väl får den.
ja men precis, hoppas allt är löst tills jag får den
Citera
2024-10-05, 14:15
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows11

Använd Windows 11 Installation Assistant så kan du uppdatera redan nu.
Eller skapa en USB-sticka med media creation tool och kör Setup.exe från USB-minnet (alltså direkt i Windows, du behöver inte boota till stickan).
okej men har hört att det är många buggar just nu, väntar lite med det
Citera
2024-10-05, 19:20
Medlem
1FFs avatar
Efter att ha gjort det jag ville slippa, nämligen göra en helt ny installation då det brukar lösa mycket, så fungerar saker bättre nu. Riktigt bra faktiskt. Så det finns hopp för andra.

Men olika program som är beroende av någon typ av virtualisering har problem för många, även mig. Shadow Defender t.ex fungerar inte längre på Windows efter denna uppdatering, 24H2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in