Citat:
Ursprungligen postat av
KoyaanisQatsii
Ändå förvånande att man kan lida av så stora militära förluster och ändå ta sig fram allt längre och längre. Nästan imponerande.
Nja, ukrainarna släpper några hundra meter här, nån km där. Att pissryzzen fortsätter att offra manskap i mängder för dom marginella framstegen ska vi naturligtvis vara tacksamma för.
Ukrainarna vet precis vad dom håller på med. Dom skjuter hela tiden av det ryzka slöddret från befästa positioner, låter drönarna släppa granater som spränger dumryzzen i småbitar.
Att ryzzen inte redan fattat att de förlorat ska vi vara jättetacksamma för. Vi och våra barn.
Tänk bara, säg att det stryker med åtminstone 200 000 ryzzfittor per år.
Vi slipper dras med dem på våra stränder, i pubar, barer. Antalet våldtäkter och misshandelsfall minskar.
Termitdrönarna gör sitt jobb:
https://x.com/front_ukrainian/status/1837140007162720457