2024-10-05, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shottazbyn
Är det Chris och Nizzo som är gripna?
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Om vi ska utgå från att uppgifterna i Expressen stämmer är det förmodligen Nid@l J@ndoubi som gripits utöver Christopher Acea då han är 22 år och förmodligen var måltavla vid den här skottlossningen:
(FB) Skjutning mot dörr i Brandbergen Haninge. (2024-10-02)
Samma person? Nid@al = Nizzo?
Citera
2024-10-05, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 163-127-123-aka-1
Jo...
Kort citat:

Lite info om gripen #2 från samma källa:

Om det nu bara e detta skarpa vapnet landar det på max 4 år och sedan 2/3 vapnet förmodligen haft för att gardera sig lol
Citera
2024-10-05, 00:19
Medlem
Ska man tolka det som att gripna mannen från Hagsätranätverket misstänks för inblandning i skjutningarna mot Chris A F mfl?
Citera
2024-10-05, 00:24
Medlem
Osguts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Hur tänker du här?
Förklara gärna för oss oinvigda-tack.

En krypterad kommunikationsapp knäcks och polisen kan (i bästa fall) få sina misstankar bekräftade via konversationer, bilder och videos som nu blivit tillgängliga. Eftersom svenska nätverk många gånger samarbetar på en internationell nivå kan polisen lättare lägga pusslet och se vilka aktörer som samarbetar gällande t.ex. narkotikahandel och morduppdrag (t.ex. Sverige-Danmark) osv..

Det är ett gediget arbete som många gånger tar lång tid, men enligt Europol har tjänsten varit avlyssnad under två års tid. Däremot vet jag inte vad de genererat för eventuella gripanden i Sverige.

Jag spekulerar endast men vågar tro att det kommer räcka till X antal åtal framöver precis som när Encro och Sky knäcktes.
Senast redigerad av Osgut 2024-10-05 kl. 00:27.
Citera
2024-10-05, 00:27
Avslutad
Citat:
Ska man tolka det som att gripna mannen från Hagsätranätverket misstänks för inblandning i skjutningarna mot Chris A F mfl?
Vilka styr hagsätra idag förr va det några kurdiska bröder väl
Citera
2024-10-05, 00:29
Avslutad
Citat:
Vilka styr hagsätra idag?
Citera
2024-10-05, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osgut
En krypterad kommunikationsapp knäcks och polisen kan (i bästa fall) få sina misstankar bekräftade via konversationer, bilder och videos som nu blivit tillgängliga. Eftersom svenska nätverk många gånger samarbetar på en internationell nivå kan polisen lättare lägga pusslet och se vilka aktörer som samarbetar gällande t.ex. narkotikahandel och morduppdrag (t.ex. Sverige-Danmark) osv..

Det är ett gediget arbete som många gånger tar lång tid, men enligt Europol har tjänsten varit avlyssnad under två års tid. Däremot vet jag inte vad de genererat för eventuella gripanden i Sverige.

Jag spekulerar endast men vågar tro att det kommer räcka till X antal åtal framöver precis som när Encro och Sky knäcktes.
Tror att det redan runt 2020 fanns material från Ghost. Idioten Abdul från Farsta Fagersjö nätverket är ju den enda personen t.ex. som, om jag minns rätt, har torskat med material från alla tre lurar. Ghost, encro samt Anom.

Så jag tror ej att denna Chris har använt sig av Ghost sen dess. Detta rör automat vapnet dom hittade i Söderort. Frågan är hur stark bevisningen är mot honom.
Citera
2024-10-05, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lex.L
Tror att det redan runt 2020 fanns material från Ghost. Idioten Abdul från Farsta Fagersjö nätverket är ju den enda personen t.ex. som, om jag minns rätt, har torskat med material från alla tre lurar. Ghost, encro samt Anom.

Så jag tror ej att denna Chris har använt sig av Ghost sen dess. Detta rör automat vapnet dom hittade i Söderort. Frågan är hur stark bevisningen är mot honom.
Det kanske var sky telefonen och inte Ghost kom jag på nu.
Citera
2024-10-05, 07:00
Avstängd
På vilka grunder greps de och vart sitter dom?
Citera
2024-10-05, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Om vi ska utgå från att uppgifterna i Expressen stämmer är det förmodligen Nid@l J@ndoubi som gripits utöver Christopher Acea då han är 22 år och förmodligen var måltavla vid den här skottlossningen:
(FB) Skjutning mot dörr i Brandbergen Haninge. (2024-10-02)
Musikern Nizzo aka Nid@l J@ndoubi verkar ha en lång radda förseelser bakom sig. Satt länge häktad tillsammans med bl a Robin Hedman Johansson från Foxtrot för inblandning i skjutning mot Zeronätverket i Jordbro september 2023.
Även dömd för grov våldtäkt och passade på att även dömas för stöld efter att ha stulit BOs AirPods... Tuff kille.
(FB) Två dömda för grov gruppvåldtäkt av medvetslös tjej på hotell i Älvsjö (11-04-2020)
Senast redigerad av 163-127-123-aka-1 2024-10-05 kl. 11:21.
Citera
2024-10-05, 11:22
Medlem
mirosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikmanda
Vilka styr hagsätra idag förr va det några kurdiska bröder väl

Dalen, FST har tagit över marknaden typ
Citera
2024-10-05, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirosa
Dalen, FST har tagit över marknaden typ

Ja dom flesta torskade. Ali i och med encron, skoglund och några till åkte väl nu för två år sedan på sky men han fick väl bara 7 år? Lär väl komma ut om 3 år?

Det var länge sedan Sabun*o bröderna "styrde". Skulle säga att dom inte hade super mycket att säga till om när ali och skoglund bland annat var ute och körde.

Mamu* blev väl nästan knivhuggen på någon mack i västberga för inte alltför länge sedan?
Senast redigerad av vantor 2024-10-05 kl. 12:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in