2024-10-05, 01:12
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Jo du framgår direkt som korkad, inte bara vad du framför utan även vad du försöker få oss normalbegåvade att påverka med trams.

Polisen har inte avfärdat någon stöld, ren lögn från dig.
Utredning pågår.

Läsa 1009 inlägg tillbaka? Vad ska vi finna där tycker du?
Kameraövervakning?
Om du kanske inte har fattat, vilket jag förstår att du inte har pga någon omständighet, har familjen all rätt att kameraövervaka sitt hem.
Finns reglerat i lagen och även stödjs av EU förordning.
Familjens hem är ingen offentlig plats nämligen till många kriminella HT och PA,s förtret , har du undringar om det finns information att hämta här på fb eller om du föredrar hos polisen.

Återigen kommer det berömda substantiven "de flesta" i det här fallet men även "alla" har flitigt används av familjehatare i tråden när man förstår att man blivit över bevisade eller på annat sätt försökt förmedla sina lögner.

PA,s kommer och går, inte Sveriges mest överkvalificerade arbetskraft direkt.

Och i det här fallet vilket är offentliga uppgifter fick PA,s på ren svenska sparken.

Att det klart framgår att PA ligger bakom stölden framkommer väldigt klart ifrån vad som stöds i fakta och bevis.
Fantasierna att pappan skulle vara någon mastermind in crime som har gjort villospår och dölja en hunds död är rent befängt.

Kommunen hyr huset av P och C för att det fanns inget boende som klarade av A. IVO var på dem och de var tvungna att hitta en nödlösning i väntan på att byggandet av ett avskilt enpersonsboende skulle vara färdigställt.

Det är inte föräldrarnas bostad, de har flyttat ut. Det har bl a framkommit i intervjuer med P i lokaltidningen Enköpings Posten.

Huset är alltså inte deras hem utan ett LSS boende, en arbetsplats. Därför är det olagligt att filma personalen i lönndom, som är vad som bevisligen skett i köket. Personalen har också vittnar om att P försäkrat att kamerorna inte fungerade, vilket visar att han var medveten om att tillstånd krävs.

Utomhus ska övervakning vara lagligt, men inte ut mot gatan. Det finns fotografier längre bak i tråden på kameror med en sådan konstruktion att de kommer att filma gatan. Bilderna är tagna av en forummedlem.

Det har framkommit att man har 7 utomhuskameror och ett 30-tal inne.

P är tekniskt intresserad med specialinriktning på bilder och filmer.

Vi har noga granskat allt som finns upplagt offentligt och kommit fram till att han på ett bedrägligt sätt använt dem för att vilseleda. Polisen har fått dem och uttalat sig i EP att inget tyder på stöld.

Det innebär att polisen sågar bilspår, spårhundar mm.

P är ju en visa på stan och de känner sina Pappenheimare. Att det är en rättshaverist som dessutom ryktas vara inblandad i oegentligheter i försäkringssammanhang tidigare. Och som är mer än villig att sko sig på godhjärtade människor som vill skänka pengar och manipulera vår gemensamma välfärd, försäkringsbolag och alltså även donationsfonder. Trots att familjens inkomster ligger så högt att man kan leva i sus och dus.
Citera
2024-10-05, 01:34
Medlem
Det var jag som tog upp inlägget på TikTok, och ja skrev att det kontot gör gällande att hunden är död och begraven.
Om det är sant vet inte jag
Citera
2024-10-05, 02:35
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Om familjen får ut på försäkringen för Essie.

Och har emottagit fondmedel för att köpa in henne.

Då borde inte P kunna behålla pengarna utan de borde återgå till fonden. Om det ska gå ärligt till.

Eller hur?

Någon som är insatt hur fall som detta handläggs?

Får fondansvarige reda på det eller är det bara slumpen?

Det är mycket som luktar brott och bedrägligt beteende mot vårt välfärdssamhälle. Och detta handlar om högavlönade. Det gör mig förbannad att P vill sko sig på sin funktionshindrade dotter.Swishinsamlingen till företaget (som var misslyckat och nu är "pausat) Att man återbetalat finns inga belägg för. Hur stora belopp kan ha kommit in och kanske fortfarande gör? Vad tycker Skatteverket? Uthyrning av sitt eget hus åt kommunen för dyra pengar (efter att man nekar A utredningshem och medicinering) C anställd som föreståndare för vilken lön då? As betalningsanmärkningar där P alltså är förvaltare.

Och så: Fondmedel går till inköp av Essie som sedan försvinner och ersätts med försäkring.
Citera
2024-10-05, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
PA,s kommer och går, inte Sveriges mest överkvalificerade arbetskraft direkt.

Att det klart framgår att PA ligger bakom stölden framkommer väldigt klart ifrån vad som stöds i fakta och bevis.

Fantasierna att pappan skulle vara någon mastermind in crime som har gjort villospår och dölja en hunds död är rent befängt.
En underkvalificerad personlig assistent som fått sparken klarar alltså av att slå av övervakningskamerorna i huset och stjäla hunden trots ständig bemanning, men pappan klarar inte av att göra villospår. Det säger en hel del om pappans kvalifikationer i så fall. Tycker du inte själv att det är lite motstridigt?
Citera
2024-10-05, 06:22
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Dummaste jag läst, utbildade jakthundar springer ofta bort tex.
Ja det är inte jämförbart,en jakthund och assistanshund är inte i närheten av varandra i fråga om träning m.m
Citera
2024-10-05, 07:03
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Här är dump på inlägget där hon påstås vara död och nergrävd eller i en sjö. Var det vad du ville ha?

https://postimg.cc/y37tqbF7

Blandade ihop TikTok kontona, det här är från
https://vm.tiktok.com/ZGdJhfuW4/

Hoppas jag fått det att funka. Och jag rekommenderar att ta en titt för den som är ny och nyfiken på varför det blev sånt himla liv. Det är jättemånga dokument på TikTok, offentliga handlingar, screenshots som raderats på andra ställen, tidningsartiklar, bilder osv

Det har ju också framkommit "vem" som lade upp det på tik tok,m tanke på övrigt denna har lagt upp och "historik" hen har är det lika trovärdigt som att essie har stulits av alien
Citera
2024-10-05, 07:07
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du har aldrig varit med om att en assistanshund har rymt, och då har det aldrig hänt….berätta vad det finns för prov som hindrar sånt
Är det ens något att svara på?
Om du undrar och det verkar du ju göra ,troligen pga brist på information och kunskap så går det att kontrollera vad specifika tjänstehundar tränas på att"inte" göra

Det går även att träna bort vissa beteenden på sällskapshundar .
Senast redigerad av Pinkies 2024-10-05 kl. 07:12.
Citera
2024-10-05, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Det är faktiskt lite skillnad på ex assistans hund och sällskapshund.
En assistanshund tränas under lång tid inom olika områden genomgår diverse prov .
Har nog inte varit med om att någon assistanshund el tjänstehund övht har rymt
Wow och du är då extremt kunnig?
Okunnigheten är ju monumental .

Du har aldrig varit med om något och då betyder det att det aldrig har hänt, din logik haltar extremt. Tjänstehundar rymmer sällan eftersom deras förare är extremt noga med att använda koppel och ha uppsikt. Har du någonsin sett en okopplad tjänstehund?

Citat:
Är det ens något att svara på?
Om du undrar och det verkar du ju göra ,troligen pga brist på information och kunskap så går det att kontrollera vad specifika tjänstehundar tränas på att"inte" göra

Det går även att träna bort vissa beteenden på sällskapshundar .

Har någon påstått att det inte skulle gå att träna hundar? Det är känt sedan tusentals år att det är möjligt så det är inget revolutionerande som du har kommit på själv. Men det är även lika känt att hundar har instinkter och ofta glömmer bort sånt de tränats på att göra, inte ens tjänstehundar är maskiner. Så den första reaktionen hos tjänstehundsförare är inte att hunden har blivit stulen om den skulle försvinna.
Citera
2024-10-05, 08:26
Medlem
Citat:
Jaa hundar har "instinkter" en del mer andra mindre och det är just det som "tränas "
Har jag sagt att det är en "egen ide"?
Nej, men det är svårt att inte vara dryg el hur?
Det är i majoritet alltid samma nedlåtande kommentarer när någon av "teoretikerna" inte får medhåll.

Här är det en hund som enl ägarna varit ute i trädgården för nattkiss. Det finns en öppning så hunden kan ta sig ut.

Pappan säger att de var ute och letade (ingen granne verkar ha uppfattat något ropande/letande).

Pappan säger att dottern/hunden hade bra kontakt och det var ju dottern som hunden skulle ty sig till.

Morgonen kommer och ingen hund syns till, varför skickar de då bort dottern och säger att hunden är på sjukan?

Varför skrämma upp dottern om sjukan i första skedet när det troligaste är att hunden har smitit ut från trädgården?

I vilket skede/hur tidigt kom pappan på idén om att hunden skulle vara kidnappad? Det är trots allt inte speciellt vanligt att hundar blir kidnappade kontra springer bort.
Citera
2024-10-05, 08:30
Medlem
Citat:
Ja det är inte jämförbart,en jakthund och assistanshund är inte i närheten av varandra i fråga om träning m.m

Essie var jaktlabrador....
Citera
2024-10-05, 08:45
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Essie var jaktlabrador....
Ja och?
Hon var definitivt inte tränad på något vis för jakt , och jakt labrador är ganska vanligt som tjänstehund, assistans hund m.m
Citera
2024-10-05, 09:11
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Den jag syftar på har redan diskuterats här...
Även på fb och jag har inte kopplat ihop några medlemmar och jag påpekade specifikt "den" kommentaren.
Något annat har jag inte nämnt.
Innan jag säger något? 😂
Det har sagts mycket av många som inte borde ha sagts

Ok, tror vi missförstod varandra. Vi lägger det är sidan, inte 1.06.

Men jag menade att det som finns på TikTok är matnyttigt. Det är en annan stil där, men mycket bättre än vad jag trott. Många som återpostar andras info och det var väl det du menade? Att det då inte skulle vara trovärdigt. Så det var därför du skulle kolla och se att dokumentationen i sig är helt legit. Det är samma handlingar som bl a fanns i Sagas länksamling. De har blivit för gamla och slutat funka. Bra att de finns tillgängliga på annat ställe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in