Citat:
Ursprungligen postat av
priamos2014
Du är en lögnare.
Nej.
Citat:
Ursprungligen postat av
SuperHardStarCore
Jag var med. Du överdriver.
Möjligen, men det är utifrån min erfarenhet, kanske lite tillspetsat. Men du verkar ändå veta vad jag menar.
Citat:
Ursprungligen postat av
KlartSur
Jag är född på 60-talet och du pratar bara skit! Nu vet jag inte vad du menar med "den gamla goda tiden", du kanske är 160 år gammal?
Läser man din historik, så är det mycket uppenbart att du är alldeles för ung för att ha varit med på den tid du beskriver.
Knappast, jag har gått ut med min ungefärliga ålder vid ett flertal tillfällen.
Om du var tonåring på 70-talet borde du veta vad jag pratar om.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kammadaj
I Kristianstad på "den gamla goda tiden" så skedde det inte gruppvåldtäkter och det användes inte droger. Det fanns raggare och fylla
---
Hade det där varit förr, så hade det snackats som bara den och de hade fått flytta från Kristianstad och hålla truten om våldtäkten. Ganska säkert hade de åkt på mycket spö också, men så gick det till förr i en småstad.
Låt mig understryka än en gång, att jag inte pratar om gruppvåldtäkter.
Det jag beskriver är att det var vanligt förr, mycket vanligare än idag (hoppas jag) att tjejer som sov ruset av sig regelbundet fick kuk. Det var normalt helt enkelt, att ta för sig av utslagna fruntimmer när tillfälle erbjöds. Det var nämligen riskfritt. Alla gjorde givetvis inte det, inte jag och inte mina närmaste vänner (vad jag vet). Det kanske bör tilläggas att dessa herrar sällan var särskilt nyktra själva när de gjorde detta, men ändå.
"Raggare och fylla", som du skriver om, var typiska sammanhang där detta var särskilt frekvent. Kristianstad kanske var skonat från droger på 70-talet, ett undantag i så fall. Men tonårsfyllor bör ha funnits liksom överallt på den tiden.
Intressant att du säger att de skulle "hålla truten om våldtäkten". Det belyser i viss mån det jag skrivit om att sådant här inte anmäldes förr ...