Citat:
Ursprungligen postat av
IcaBasicBobDylan
Det finns kvar några klubbar på Söder: Trädgården, Debaser bl.a. plus en jävla massa barer och pubar. Sedan finns ju Slakthusområdet med flertalet klubbar som Colosseum, slaktkyrkan, Slakthuset. Så helt dött är det inte.
Häftiga ställen ja, jag håller med.
Det nämndes i tråden om att folk inte känner samhörighet och det tycker jag är relevant för vad som kallas klubbdöden. Jag tror inte att folk ogillar att ha roligt med alkohol i sig och det spelar egentligen inte någon roll vart man kommer ifrån.
Vissa har bara otroligt svårt att uppföra sig men folket har även svårt för att släppa loss och att bara vara sig själva i Stockholm, min upplevelse.
Jag vet inte i vilken skala alkoholkonsumtionen bör ligga på för att det ska främja barer och nattklubbar men uppenbarligen ser folk det som oroväckande för den kulturella upplevelsen. Utelivet har en stor påverkan på ens allmänna trygghet och det är helt enkelt inte tryggt för tillfället.
Det är dessutom alldeles för ytligt bland folket och makthungriga kriminella ungdomar gör inte upplevelsen sådär trevligt heller. Men det är förståeligt när folk strävar efter att få leva glamourlivet. Folk dödar för det.
När man väl stöter på dessa personer, är det ganska lätt att få en negativ och förvirrad bild av underbara Stockholm. Det är självklart inte alltid dött. Det förekommer kanske bara mer oroligheter än vad det gjorde förr i luften och det påverkar folk uppenbarligen. Det påverkar mig och jag tänker inte låtsas om det. Hoppet för en ändring finns kvar dock.