2024-10-04, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Mångkultur och slarvigt blandade drinkar för 170 kr är nog en kraftig motivation för hemmakväll och tinderdejt.

Jupp! hörde för några år sen ett par yngre tjejer snacka om att det inte gick att gå ut längre, på grund av alla efterhängsna, tafsande män utan skidåkarkunskaper. Men sen har väl också incitamentet att gå på krogen för att hitta potentiell partner/knull försvunnit i takt med att dejtingappar tagit över
Citera
2024-10-04, 18:44
Medlem
Det är pg.a massa orten araber som härjar på klubbarna nuförtiden, samtidigt som ”normala” människor drar på hemmafester.
Citera
2024-10-04, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcaBasicBobDylan
Det finns kvar några klubbar på Söder: Trädgården, Debaser bl.a. plus en jävla massa barer och pubar. Sedan finns ju Slakthusområdet med flertalet klubbar som Colosseum, slaktkyrkan, Slakthuset. Så helt dött är det inte.

Häftiga ställen ja, jag håller med.

Det nämndes i tråden om att folk inte känner samhörighet och det tycker jag är relevant för vad som kallas klubbdöden. Jag tror inte att folk ogillar att ha roligt med alkohol i sig och det spelar egentligen inte någon roll vart man kommer ifrån.
Vissa har bara otroligt svårt att uppföra sig men folket har även svårt för att släppa loss och att bara vara sig själva i Stockholm, min upplevelse.

Jag vet inte i vilken skala alkoholkonsumtionen bör ligga på för att det ska främja barer och nattklubbar men uppenbarligen ser folk det som oroväckande för den kulturella upplevelsen. Utelivet har en stor påverkan på ens allmänna trygghet och det är helt enkelt inte tryggt för tillfället.

Det är dessutom alldeles för ytligt bland folket och makthungriga kriminella ungdomar gör inte upplevelsen sådär trevligt heller. Men det är förståeligt när folk strävar efter att få leva glamourlivet. Folk dödar för det.

När man väl stöter på dessa personer, är det ganska lätt att få en negativ och förvirrad bild av underbara Stockholm. Det är självklart inte alltid dött. Det förekommer kanske bara mer oroligheter än vad det gjorde förr i luften och det påverkar folk uppenbarligen. Det påverkar mig och jag tänker inte låtsas om det. Hoppet för en ändring finns kvar dock.
Senast redigerad av Harvardsystemet 2024-10-04 kl. 18:50.
Citera
2024-10-04, 18:49
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeendeLennart
Vad tror ni detta beror på?
Beror det på minskad alkoholkonsumtion, sociala medier eller finns det mer naturliga förklaringar till detta?

”En trend i flera städer
Sébastien Tutenges, docent på Lunds universitet, forskar om nattliv. Han berättar att trenden med färre besökare på nattklubbar märks av i flera svenska städer.
– Vi ser en nedstängning av ganska många nattklubbar i Sverige, och vissa städer i Sverige har inte kvar nattklubbar, säger han.”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/betyget-till-borlanges-nattliv-obefintligt

Kanske för att det bara ör babbar ute nu.
Tjejerna är trötta att bli tafsade på.
Citera
2024-10-04, 18:50
Avslutad
Ungdomarna är hemma och knarkar och spelar in tiktoks istället.
Citera
2024-10-04, 18:52
Medlem
Går man på krogen så börjar det med att en uppkäftig dörrvakt står och är dryg i dörren
Maten är oftast dyrare än god.
Alkohol har blivit otroligt dyrt.
Krogpersonalen är ofta lata och ger dålig service.
Det sitter ofta en massa högljudda människor som muckar och vill bråka både på och utanför krogarna.
Dvs. allt man gick på krogen för tidigare är borta nu.
Det finns bara ett fåtal ställen kvar att gå på.
Citera
2024-10-04, 18:54
Medlem
Vakterna utanför klubbarna är riktiga fittor man kan vara helt spik nykter men dom stör sig väll på hur man klär sig eller hur man ser ut så får man inte komma in.

Men sen så helt random tänkte jag fuck it provar på rave / svart klubb.... ABOOW det var som att ha sex för första gången.

Folk respekterar ens space. Vakterna gör sitt jobb och skickar utt dom som verkligen beter sig illa.

Tänker aldrig ge en klubb arrangör en krona igen men jag vill kasta pengar på rave arrangörer fyfan vad jag vill att dom ska glida i Buggati efter all lycka jag fått på raves.
Citera
2024-10-04, 19:02
Medlem
Muslimer går på krogen för att våldta fulla svenska tjejer och inte betala för alkohol> Tjejer slutar gå på krogen pga våldtäktsrisk> Killar som dricker har ingen anledning till att gå på krogen längre för att inga tjejer går dit längre.
Citera
2024-10-04, 19:02
Avslutad
Bättre med house parties
Citera
2024-10-04, 19:03
Medlem
F.Hansens avatar
Ekvationen ser antagligen ut såhär.

Fler invandrare i Sverige, fler invandrare på nattklubben som står och glor och kanske tafsar -> Färre tjejjer på nattklubben -> Färre killar på nattklubben.

Har själv observerat detta fenomen och visst att svenska killar och kan stå och glo och liksom vara paralyserade och inte prata med tjejjerna men av anledningar som kulturella och språkbarriärer är invandrare generellt creepy.

Sen har väll fler och fler insett att det är mer värt att supa framför datorn än att betala överpriser på en krog/nattklubb med det ytterst flyktiga löftet om att det kan leda till nått "spännande" vilket det typ aldrig gör, en kväll som kostade 1000+, för vad?

Istället för att hitta spåret genom "follow the money" så kan man säga, follow the pussy, och varför pussyn tagit en annan väg, däri ligger svaret.
Senast redigerad av F.Hansen 2024-10-04 kl. 19:10.
Citera
2024-10-04, 19:05
Medlem
RebuildSwedens avatar
Finns nästan ingen krog kvar här. När jag var 20 så fanns det massor av krogar och alla var proppfulla med folk. Det var ett bra sätt att hitta sällskap för natten, lite tråkigt att det är borta.
Citera
2024-10-04, 19:07
Medlem
James.Fjongs avatar
De flesta här tror jag sätter fingret på problemet.
Som vanligt har experterna i media ett helt annat svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in